جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ /
89071
۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵

آیا توافق با ایران، به “پاسخ نظامی” محدود منتهی خواهد شد؟

روزنامه فرامنطقه‌ای “رای الیوم” به نقل از منابع سیاسی نزدیک به کاخ سفید، از احتمال حصول توافقی میان تهران و واشنگتن خبر داد که به موجب آن، “سطح پاسخ نظامی ایران به اسرائیل محدود و منضبط می‌شود”.



العالمایران

محافل سیاسی نزدیک به کاخ سفید در واشنگتن از “سیگنال‌هایی درباره توافق” صحبت می‌کنند که می‌تواند از طریق “میانجیگرها” و از راه دور میان تهران و واشنگتن حاصل شود که در صورت موفقیت‌آمیز بودن تماس‌های بسیار فعال، می‌تواند به چشم‌اندازی منتهی شود که “سطح پاسخ نظامی ایران” به اسرائیل را محدود کند.

به نظر می‌رسد اعضای تیم دولت “جو بایدن” رئیس‌جمهوری آمریکا پیام‌های تهران را کاملا و به خوبی دریافت کرده‌اند که “پاسخ نظامی به اسرائیل” اقدامی گریزناپذیر است و ایران از نیت خود برای پاسخ نظامی خود حتی از طریق هرگونه توافق سیاسی عقب‌نشینی نخواهد مرد.

اما تهران به نظر می‌رسد که علاقه‌مند به نشان دادن درجه‌ای از “خویشتن‌داری” در “هماهمگ کردن پاسخ نظامی” برای اهداف بازدارندگی علیه اسرائیل است تا به “تشدید تنش نظامی” مستقیم با کشتی‌های نیروی دریای آمریکا، چه در خلیح فارس و چه در دریای مدیترانه، ختم نشود.

در حالی‌که چند ساعت به زمان پاسخ بسیار صریح ایران مانده، تماس‌های برای ایجاد مبنایی برای عملیات نظامی “محدود” ایران در جریان است به نحوی که این پاسخ به امنیت کلی “اسرائیل” آسیبی نزند و در عین حال، مانع از گسترش درگیری نظامی شود. هر چند ایران تأکید کرده که “جلوگیری از تشدید و گسترش نظامی” به طور کامل نه به حمله ایران بلکه به واکنش آمریکا بستگی دارد.

منبع : fa.alalam.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 89071 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 17 ثانيه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 45 ثانيه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 11 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 12 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 39 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 46 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 46 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 47 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 47 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]