یکشنبه, ۷ مرداد ۱۴۰۳ /
99821
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۱

هواشناسی باید وضعیت هوا را به تیم امنیتی سفر رئیس جمهور اعلام می‌کرد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس تجربه‌ای که خودم دارم می‌گویم، هوای آنجا مشخص است سازمان هواشناسی و تیم امنیت سفر رئیس جمهور باید وضعیت را پیش بینی می‌کردند.



شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره حادثه پیش آمده برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور و گمانه‌زنی‌های مرتبط با این حادثه گفت: با توجه به اینکه علت حادثه و وضعیت حادثه مشخص نیست هر کسی هر تحلیلی می‌تواند داشته باشد و قطع به یقین تا زمانی که محل حادثه پیدا نشود و وضعیت رئیس‌جمهور همراهانش مشخص نشود، نمی‌توان بحث خاصی به صورت واقعی مطرح کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر اساس تجربه‌ای که خودم دارم می‌گویم، هوای آنجا مشخص است سازمان هواشناسی و تیم امنیت سفر رئیس‌جمهور حتما باید وضعیت را پیش بینی می‌کردند.

وی ادامه داد: به عنوان یک نماینده سال گذشته به بازدید همین سد رفتیم، این سد یک بندی روی رودخانه ارس و بین ایران و آذربایجان است و قرار شد ما بازدید کنیم و هلی‌کوپتر بیاید ما را به آنجا ببرد اما گفتند هوا مه دارد و هلیکوپتر آمد و ننشست؛ گفتند به صلاح نیست. حال چرا باید در هوای بارانی و مه‌آلود اجازه دهند هلیکوپتر رئیس جمهور پرواز کند این جای تاسف دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که تیم هواشناسی باید لحظه‌ای به خلبان و تیم امنیتی اعلام وضعیت می‌کرد، اظهار داشت: باید اولین سوال را از تیم هواشناسی کرد، وضعیت هواشناسی را باید به خلبان و تیم رئیس جمهور اعلام می‌کردند.

وی خاطر نشان کرد: هلی‌کوپترهای ما هم خیلی پیشرفته نیستند که بتوانند مسیر را به خوبی تشخیص دهند و در هوای مه آلود بتوانند پرواز درستی داشته باشند. حادثه پیش آمده است البته حادثه ممکن است برای هر شخصی پیش بیاید چه یک فرد عادی چه یک رئیس جمهور و چه مقامات دیگر اما هرچه هست بسیار بسیار حادثه تاسف برانگیز است که در این شرایط و این وضعیت و در یک منطقه مرزی رئیس جمهور سوار یک بالگردی شود که هوا خوب نباشد و هلی‌کوپتر هم خیلی پیشرفته نباشد از این جهت مایه نگرانی و تاسف است.

حیدری با بیان این‌که امیدواریم این حادثه تلخ نباشد، افزود: رئیس جمهور شبانه روز بدون استراحت زحمت می‌کشد تا بتواند خدمتی به این ملت کند. الان هوا آنجا سرد شده و مه در شب بیشتر می‌شود امیدوارم تا قبل از شروع سرمای بیشتر بتوانند محل حادثه را پیدا کنند.

وی تاکید کرد: در حاضر اولویت تمام مقامات، مسئولین، کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی، تیم‌های امداد و نجات، هلال احمر بحث امدادرسانی به حاضران در بالگرد است. در حال حاضر همه در حال همکاری هستند؛ از سپاه، ارتش  نیروی انتظامی هرچه در توان دارند در این شرایط کوهستانی و سخت جغرافیایی آورده‌اند و تلاش می‌کنند. خدا کمک کند ختم به خیر شود.

این نماینده مجلس گفت: اما در مجموع نگرانی وجود دارد. در این هوای بارانی و ابری باید تمام جوانب ایمنی و امنیتی را رعایت می‌کردند ان‌شاالله ختم بخیر شود و رئیس‌جمهور در سلامت باشد.

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 99821 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]