چهارشنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ /
69401
۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۴:۳۸

ارتش به‌فناوری اجرای عملیات پرواز گروهی پهپادها دست یافته است

امیر سرتیپ نعمتی گفت: اجرای عملیات پرواز گروهی پهپادها یکی از عملیات‌هایی بود که در رزمایش اخیر پهپادی ارتش برگزار شد. پرواز جمعی پهپادها در واقع یک فناوری به‌روز است که ما از مدتی قبل در نیروی زمینی، ارزیابی داخلی برای دستیابی به این توانایی را آغاز کرده که در این رزمایش نمونه‌ای از آن را ارائه دادیم.



به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ نوذر نعمتی، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره توان پهپادی نیروی زمینی ارتش گفت: در فناوری‌های روز دنیا، نیروی مسلح هر کشوری در لبه فناوری قرار می‌گیرند و تحقیق و تولید بیشتر محصولات ابتدا در سازمان‌های تحقیقاتی نیروهای مسلح انجام می‌شود و وقتی زمان عملیاتی آن به پایان می‌رسد، مصرف تجاری و عمومی آن محصول آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: سامانه‌های بدون‌سرنشین و پهپادها هم از این مساله مستثنی نیستند. سال‌هاست که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تحقیقات گسترده‌ای انجام داده‌اند و ما امروز در جایگاه بالایی در صنعت پهپادی در میان کشورهای دنیا قرار داریم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه نیروی زمینی با توجه به نوع ماموریتی که دارد، از تنوع تجهیزات برخوردار است که پهپاد هم یکی از این تجهیزات است، اظهارداشت: در همه رده‌های نیروی زمینی از گروهان و گردان تا بالاترین رده از پهپاد استفاده می‌کند.

امیر سرتیپ نعمتی درباره نوع پهپادهای به کار  رفته در نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: ما در نیروی زمینی از همه ماموریت‌های پهپادها از جمله ماموریت مراقبت، شناسایی، تهاجمی و رزمی استفاده می‌کنیم.

وی درباره عملکرد پهپادهای به کار رفته در رزمایش اخیر ارتش گفت: در نیروهای مسلح به طور کلی و در ارتش به طور خاص هیچ محصولی تا مراحل ارزیابی عملیاتی خود را طی نکرده باشد، در رزمایش به کار نمی‌رود. آن محصول ابتدا باید مراحل ارزیابی عملیاتی خود را طی کند و همچنین آموزش اپراتورها انجام شود.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: رزمایش پهپادها ابتدا در سطح تیپ و گردان‌ها برگزار می‌شود تا در نهایت در رزمایش اصلی مورد ارزیابی قرار بگیرد. ماموریت نیروی زمینی در این رزمایش متنوع بود و ما نمره بسیار بالایی در این رزمایش از سوی داوران دریافت کردیم. ارزیابی خیلی خوبی از عملیات همه پهپادهای نیروی زمینی بدست آمد.

امیر سرتیپ نعمتی درباره اجرای عملیات پرواز گروهی پهپادها بیان کرد: ما در حال طی این مسیر هستیم. تاکنون پرواز گروهی جنگنده‌های با سرنشین انجام شده است، اما پرواز جمعی پهپادها در واقع یک فناوری به روزی است که ما از مدتی قبل در نیروی زمینی، ارزیابی داخلی برای دستیابی به این توانایی را آغاز کرده که در این رزمایش نمونه‌ای را ارائه دادیم و در رزمایش های بعدی نمونه‌های دیگری به کار خواهیم گرفت.

انتهای پیام/

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 69401 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 2 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 6 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 6 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 7 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]