یکشنبه, ۷ مرداد ۱۴۰۳ /
24757
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶

عربستان شش ماهه ورزشگاه ساخت، ما ۱۵۰ روز درگیر مکان یابی ورزشگاه!

ورزشگاه کینگدم آرنای عربستان در طول ۱۸۰ روز ساخته شده است. ورزشگاهی با کاربری چندگانه و سرپوشیده که امکان برگزاری مسابقات سالنی هم در آن وجود دارد و می‌تواند یک سالن کنسرت مجلل هم بشود.



عربستان شش ماهه ورزشگاه ساخت، ما ۱۵۰ روز درگیر مکان یابی ورزشگاه!

به گزارش دولت بهار به نقل از طرفداری، حدود ۱۵۰ روز است که ما تصمیم گرفته‌ایم یک ورزشگاه تازه بسازیم اما هنوز تصمیم‌مان جدی نشده است. عربستانی‌ها در طول ۱۸۰ روز یک ورزشگاه تازه ساخته‌اند و مجلل ترین استادیوم ورزشی دنیا را هم در نوک یک کوه می‌سازند. ورزشگاه کینگدم آرنا می تواند میزبان بیش از ۴۰ هزار نفر تماشاگر باشد و در ژانویه ۲۰۲۴ با بازی دوستانه الهلال و اینتر میامی افتتاح شد.

عربستان شش ماهه ورزشگاه ساخت، ما ۱۵۰ روز درگیر مکان یابی ورزشگاه!

ما مدتهاست تصمیم گرفته‌ایم ورزشگاه بسازیم. حالا تا این ورزشگاه را جانمایی کنیم، قراردادهایش را ببندیم، نقشه‌هایش را آماده کنیم، برای بخش‌های مختلف پیمانکار در مناقصه پیدا کنیم و بعد هم شروع به ساختش کنیم، ورزشگاه بزرگ و مدرن عربستان هم آماده خواهد شد. از حرف تا عمل فاصله بسیار است. ما حرف می زنیم و دیگران عمل می کنند. ما ۵۰ سال است در حال ترمیم ورزشگاه آزادی هستیم و بیخ گوش ما، قطری ها بهترین ورزشگاه های دنیا را می سازند و میزبان جام جهانی می شوند.

امیدواریم اگر روزی خواستیم در زمینه احداث ورزشگاه، بهترین های دنیا را الگوی خودمان بدانیم، حداقل همین قطری ها و اماراتی ها و عربستانی ها را الگوی خود قرار داده به جای حرف زدن در کوتاهترین زمان عمل کنیم. همین امروز ورزشگاه شماره ۲ آزادی بعد از سالها پایه گذاری و فونداسیون، نیمه کاره مانده است و ۱۵ سال است هنوز پایه هایش اسباب افسوس ماست.
 
افتتاح خاص‌ترین استادیوم جهان در عربستان
 

عربستان شش ماهه ورزشگاه ساخت، ما 150 روز درگیر مکان یابی ورزشگاه!

ظرفیت این استادیوم برای مسابقات فوتبال به ۲۶ هزار نفر می‌رسد، در حالی که در صورت برگزاری رویداد‌های دیگر مانند کنسرت به چهل هزار تماشاگر می‌رسد. این مجموعه برای برگزاری کنسرت‌ها و سایر رویداد‌های مختلف در رویداد‌های فصل ریاض ساخته شد.

استادیوم جدید به گونه‌ای طراحی شده است که از همه جهات بسته و سرپوشیده باشد. این مجموعه در مکان مشخصی از پایتخت عربستان واقع شده است. به گفته وبسایت Stadiumdb که متخصص آمار ورزشگاه‌های فوتبال در جهان است، این استادیوم یکی از سریع‌ترین استادیوم‌های ساخته شده در جهان به حساب می‌آید، زیرا کینگدام آرنا فقط ظرف سه ماه و ۹۰ روز ساخته شده است.

عربستان شش ماهه ورزشگاه ساخت، ما 150 روز درگیر مکان یابی ورزشگاه!

این استادیوم دارای یکی از بهترین سیستم‌های روشنایی در استادیوم‌های عربستان سعودی و خاورمیانه است. در ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۳، شرکت هولدینگ کینگدام قراردادی را با اداره سرگرمی عمومی، که مالک ورزشگاه است، امضا کرد که بر اساس آن، ورزشگاه سالن بلوار (Kingdom Arena) نامیده می‌شود.

کینگدام آرنا در زمینی به مساحت بیش از ۲۰۰ هزار مترمربع ساخته شده است. ارتفاع ورزشگاه ۴۶ متر و طول آن ۱۰۵ متر و عرض استادیوم ۶۸ متر است که طبق آخرین اطلاعیه، گنجایش ۲۶ هزار تماشاگر را دارد. اتاق‌های مجلل برای مهمان‌های خاص و کابین‌های VIP که می‌تواند حدود ۳۵۰ نفر را در خود جای دهد.

عربستان شش ماهه ورزشگاه ساخت، ما ۱۵۰ روز درگیر مکان یابی ورزشگاه!

منبع : dolatebahar.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 24757 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 1 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 6 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 7 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 7 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 27 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 28 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 28 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 35 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
العالم 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
العالم 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
العالم 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما