پنجشنبه, ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ /
18642
۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷

زنگ خطر بدهی خارجی آمریکا به صدا درآمد

بدهی خارجی ایالات متحده از نظر جمعیتی، ۱۰۰۰۰۰ دلار در ازای هر آمریکایی است.



زنگ خطر بدهی خارجی آمریکا به صدا درآمد

به گزارش اسپوتنیک، جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده اعلام کرد که بدهی خارجی آمریکا که از ۳۴ تریلیون دلار فراتر رفته است که رقم ترسناکی است.
او تاکید کرد که اقتصاد آمریکا “بزرگ” است، به این دلیل بدهی خارجی کاملا قابل مدیریت است.
جان جیمز، نماینده مجلس آمریکا گفت که بدهی خارجی ایالات متحده از نظر جمعیتی، ۱۰۰۰۰۰ دلار در ازای هر آمریکایی است.
در ۲۲ ماه مه، جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، بار دیگر به کنگره در مورد احتمال نکول در اوایل ژوئن در صورت عدم اقدامی هشدار داد. بدهی ملی ایالات متحده در ژانویه به سقف ۳۱.۴ تریلیون دلار رسید.
سقوط اقتصاد آمریکا   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2023

انتظار آغاز رکود در اقتصاد آمریکا در سال ۲۰۲۳ در سیستم فدرال رزرو
گفتنی است، در اوایل ماه مه، پنتاگون از کمک نظامی به کی یف ۳۵.۷ میلیارد دلار از زمان آغاز جنگ گزارش داد و بسته ۱.۲ میلیارد دلاری دیگری را اعلام کرد. در اواسط ماه، پولیتیکو نوشت که تا اواسط تابستان، بودجه ایالات متحده ممکن است برای تسلیحات اوکراین تمام شود. به گفته این نشریه، حدود ۶ میلیارد دلار از بسته کمکی ۴۸ میلیارد دلاری که کنگره در دسامبر سال گذشته تصویب کرد، باقی مانده است.
در ۲۱ ماه مه، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در دیدار با ولادیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود در اجلاس G7 در هیروشیما، بسته کمکی ۳۷۵ میلیون دلاری را اعلام کرد که از جمله شامل موشک های “هیمارس”، توپخانه، موشک های هدایت شونده ضد تانک TOW، سامانه های ضد تانک “جاولین” و “ای تی -۴” است.
منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 18642 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
شرق 25 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 26 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 26 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 27 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 27 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 60 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما