پنجشنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ /
141314
۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴

اخبار سیاسی ۲۱ شهریور؛ افتتاح یک پایگاه هوایی در سپاه/گزارشی از اربعین ۱۴۰۳

«سفر رئیس جمهور به عراق»،‌ «جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع)» و «افتتاح پایگاه هوایی سرلشکر شهید استوار محمودآبادی» از موضوعات مهم خبری بیست و یکم شهریور ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.



به گزارش ایسنا،‌ مسعود پزشکیان صبح امروز – چهارشنبه بیست و یکم شهریور ۱۴۰۳ – در نخستین سفر خارجی خود به عنوان رئیس جمهور ایران به دعوت رسمی «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق و در راس هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی به عراق رفت.

پزشکیان پس از آنکه در بدو ورود به عراق، در محل فرودگاه بین‌المللی بغداد، به شکل رسمی از سوی محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق مورد استقبال قرار گرفت، در اولین برنامه سفر خود  در یادمان و محل شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس حاضر شد و یاد این شهیدان جبهه مقاومت را گرامی داشت.

در جریان این سفر پزشکیان در دیدار با نخست‌وزیر عراق لوحی حاوی پیام مقام معظم رهبری را به وی اهدا کرد که حضرت آیت الله خامنه ای در این پیام از زحمات دولت و ملت عراق برای استقبال از زائران اربعین امام حسین (ع) تشکر و قدردانی کردند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین در دیدار با “عبداللطیف جمال رشید” رئیس جمهور عراق، خواستار حرکت به سمت برداشتن مرزهای کشورهای اسلامی همانند تجربه اتحادیه اروپا شد.

لازم به ذکر است که جعفر قائم پناه معاون اجرایی رئیس جمهور، محسن حاجی میرزایی رئیس دفتر رئیس‌ جمهور، عباس عراقچی وزیر امور خارجه، عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد، فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی و مهدی سنایی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور، پزشکیان را در اولین سفر خارجی همراهی می‌کنند.

گزارش کامل ایسنا از برنامه های اولین روز این سفر را می توانید در این لینک مرور کنید. 

****

پیش از ظهر امروز، یکصد و بیست و هشتمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) برگزار شد.

معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه نیز در این جلسه از عبور بیش از ۱۰۰ هزار زائر پاکستانی و افغانستانی از خاک ایران در راهپیمایی اربعین خبر داد و افزود: در اربعین امسال بالغ بر ۷۰ هزار نفر از زوار پاکستان و ۳۷ هزار نفر از زوار افغانستان را با روادید رایگان از کشور خود برای شرکت در اربعین ۱۴۰۳ عبور دادیم.

علیرضا بیگدلی همچنین اعلام کرد: مسائل مربوط به بازداشتی ها خوشبختانه به برگشت ۵۰۰ نفر به کشور منجر شد. کسانی بودند که  اگر مداخله نقاط کنسولی نبود احتمالا در بازداشت می ماندند و دچار مشکل می شدند. در زمینه مدارک امسال نسبت به سال های قبل وضعیت بهتر بود.

سیدمجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی هم در حاشیه این جلسه اعلام کرد: بنا بر گزارشات واصله اربعین ۱۴۰۳ از منظر کسب رضایت زائران نسبت به اربعین سال های قبلی بی نظیر بود.

****

در پی انتشار متن طرح مبارزه با قاچاق انسان، مهاجرین و اعضای بدن و مجازات عبور غیرمجاز از مرزهای کشور،‌ یکی از اعضای مجمع نمایندگان استان فارس در مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس با تاکید بر اینکه باید اخراج اتباع بیگانه غیرمجاز در اولویت قرار گیرد، نوشت: حاکمیت قانون در کشور اهمیت ویژه‌ای دارد. جای تعجب است که چرا با اتباع غیرمجازی که با جمعیت میلیونی در ایران حضور دارند برخورد جدی نمی شود. مگر مقام معظم رهبری بارها بر حاکمیت قانون تاکید نکرده‌اند؟ اخراج اتباع بیگانه غیرمجاز باید در اولویت قرار گیرد. در مجلس صدای شما مردم خواهم بود.

****

در حاشیه برگزاری مرحله پایانی مسابقات تیراندازی هوا به زمین و بمباران تاکتیکی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (گانری) که به میزبانی پایگاه شهید نوژه همدان برگزار شد، فرمانده کل ارتش گفت: آمادگی کارکنان نیروی هوایی ارتش بیانگر این است که ایران کشوری مستقل و خودکفا است که همواره آماده دفاع از آرمان‌ها و تمامیت ارضی خود است.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی خاطرنشان کرد که این مسابقه با کسب نمره‌های بسیار خوب توسط تیم های شرکت کننده در مسابقات انجام شد و نشان دهنده سطح بالای آمادگی خلبانان  شرکت کننده در مسابقات بود.

صبح امروز هم پایگاه هوایی «سرلشکر شهید استوار محمودآبادی» نیروی زمینی سپاه با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران و سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه افتتاح شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران در بخشی از اظهارات خود در این مراسم ضمن تاکید بر اینکه مرزها باید در امنیت باشد چراکه بدون امنیت، پیشرفت و آبادانی برای جامعه‌ اسلامی پیش نخواهد آمد، افزود: تامین امنیت  مستلزم توسعه‌های کمی و کیفی است.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 141314 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 13 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 32 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 34 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 35 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 41 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 42 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 42 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 43 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 44 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 44 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 45 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 45 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 48 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 50 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]