پنجشنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ /
141055
۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۱

عزم دولت چهاردهم برای حضور بیشتر زنان در بدنه دولت

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در راس هیاتی بلند پایه با رئیس فدراسیون سراسری زنان چین ملاقات کرد.



به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در راس هیاتی بلند پایه با رئیس فدراسیون سراسری زنان چین ملاقات کرد.

شن یی چین، رئیس فدراسیون سراسری زنان چین در این دیدار، با اعلام اینکه نگاه چین به پیشبرد روابط با ایران به عنوان یکی از کشورهای بزرگ خاورمیانه نگاهی راهبردی است، بر ادامه حمایت همه جانبه چین از ایران و همکاری های عملگرایانه در زمینه های مختلف به منظور توسعه روابط همه جانبه دو کشور در دولت جدید ایران تاکید کرد. 

وی ابراز امیدواری کرد که ایران نیز در دوران ریاست دوره ای چین بر سازمان همکاری شانگهای، از این کشور حمایت کرده و همکاری های دو کشور در سازمانهای چند جانبه از جمله سازمان همکاری شانگهای و گروه بریکس تقویت شود. 

رئیس فدراسیون سراسری زنان چین با اشاره‌ به تحولات مثبت چین در سال های اخیر در زمینه حفاظت از حقوق و منافع و فراهم کردن بستر توسعه زنان، اعلام کرد که این تحولات منجر به افزایش شاخص های مربوط به سلامتی و بهداشت زنان و کودکان چین شده است و بر نقش موثر برگزاری نشست های مشترک با موضوع زنان در تبادلات فرهنگی زنان دو کشور تاکید کرد.

زهرا بهروزآذر، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نیز در این دیدار، با اشاره به منزلت ویژه زنان در جمهوری اسلامی ایران، بر عزم جدی دولت چهاردهم برای فراهم کردن مسیری بر مبنای عدالت استحقاقی به منظور حضور بیشتر زنان در سطوح تصمیم گیری و سیاستگذاری در بدنه دولت تاکید کرد.

وی توانمندسازی و توان افزایی دیجیتالی زنان را ضرورتی اجتماعی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی و فراهم کردن بستری برای حل مسایل اجتماعی و کارآفرینی دانست.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، پیشنهاد ایران به چین برای برگزاری گفت و گوی تمدنی بین دو کشور و در دستورکار بودن برگزاری دومین گفت و گوی اندیشکده ای ایران و چین و معرفی سال ۲۰۲۶ به عنوان سال فرهنگی دو کشور را فرصتی برای تعمیق هرچه بیشتر همکاری های عملیاتی در حوزه زنان برشمرد و با ارائه آماری، به تشریح توسعه زنان در ایران و فعالیت چشم گیر آنان طی سال های اخیر در عرصه های مختلف فن آوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان برنامه نویسان، طراحان و مدیران پروژه‌ در شرکت های استارت آپ داخلی و بین المللی پرداخت و برای تبادل تجارب دو کشور در زمینه فقر زدایی، اشتغال زایی، سلامت و بهداشت زنان و همچنین تبادل اساتید و همکاری های رسانه ای در حوزه زنان اعلام آمادگی کرد. 

بهروزآذر ضمن اشاره به تفاهمنامه موجود بین دو کشور، پیشنهاد طراحی برنامه عمل آن و ایجاد کارگروه را مطرح کرد و در پایان از طرف چینی برای بازدید از نمایشگاه شکوه ایران باستان که در حال حاضر در شهر شانگهای چین برگزار می‌شود، دعوت رسمی به عمل آورد. 

نمایشگاه یاد شده در برگیرنده بیش از ۲۰۰ اثر باستانی ایران است که در موزه شهر شانگهای به نمایش درآمده است.

 

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 141055 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 37 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 37 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 43 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 43 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 47 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 47 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 48 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 48 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 54 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]