چهارشنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ /
140952
۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰

تجاوزگری رژیم صهیونیستی در نوار غزه بی‌ثباتی در منطقه را تشدید کرده است

نخست‌وزیر عراق گفت: اکنون شاهد کشتار و نسل‌کشی روزانه در نوار غزه هستیم. مواضع مشترک ایران و عراق درباره این تجاوزگری کاملا آشکار است.



به گزارش ایلنا، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در کنفرانس خبری مشترک با مسعود پزشکیان رئیس جمهوری ایران ضمن اشاره به روابط تاریخی و قوی و ریشه دار بین دو کشور، تصریح کرد: جمهوری اسلامی با حادثه دردناک از دست دادن رئیس جمهور شهید ابراهیم رئیسی و یارانش، پیچ و نقطعه عطف بزرگی را پشت سر گذاشت و ما بار دیگر دست رئیس جمهور پزشکیان را در حالیکه عهده دار منصب و انجام وظایف خویش است می فشاریم.

نخست وزیر عراق تصریح کرد: در این دیدار ما پرونده مشترک اقتصادی را که دروازه مهمی برای دستیابی به آرمان های مردم دو کشور همسایه به شمار می آید، مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

وی افزود: ما در خصوص مشارکت راهبردی گسترده و چندجانبه و دوجانبه با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردیم و در گفتگوهای خود بر تقویت خطوط حمل و نقل و اتصال لجستیکی بین دو کشور از جمله خط آهن بصره – شلمچه که گام های مهمی را در این زمینه طی کرده ایم، بحث و تبادل نظر کردیم.

نخست وزیر عراق خاطر نشان کرد: ما درباره پروژه های زیادی از جمله «جاده توسعه» و راه زمینی صحبت کردیم و همچنین روی پروژه مناطق صنعتی مرزی در استان های واسط، میسان و بصره تمرکز و در خصوص کار و فعالیت شرکت های ایرانی با یکدیگر رایزنی کردیم.

محمد شیاع السودانی تاکید کرد: موضع عراق به عنوان یک دولت برای گسترش مشارکت اقتصادی روشن است و ما با یکدیگر ۱۴ تفاهم نامه در زمینه های مختلف امضا کردیم.

نخست وزیر عراق گفت: ما از جمهوری اسلامی برای تهیه گاز و تسهیل خرید آن از ترکمنستان تشکر می کنیم. ما با یکدیگر در خصوص اهمیت ثبات در منطقه که با نسل کشی مداوم رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه روبرو است، صحبت کردیم.

السودانی تصریح کرد: ما در این دیدار بر جلوگیری از گسترش درگیری ها و نقض حاکمیت کشورها و همچین بر موضع قانونی خود مبنی بر اینکه به هیچ طرفی اجزاره تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران را از خاک خود نخواهیم داد.

السودانی تاکید کرد: موضع عراق به عنوان یک دولت حامی گسترش همکاری های اقتصادی ایران با کشورهای منطقه و گسترش شراکت ها، بر سطح ثبات منطقه تاثیر مثبت خواهد داشت.

نخست وزیر عراق در ادامه گفت: ما از موضع حمایتگرانه جمهوری اسلامی ایران از عراق در تجهیز نیروگاه‌های برق این کشور به گاز با وجود مشکلات در پرداخت بدهی‌ها، به خاطر تحریم‌های ظالمانه تقدیر می‌کنیم.

السودانی تاکید کرد: این دیدار بسیار مهم است چرا که در سایه وجود اراده و تمایل خالصانه مقامات دو کشور به سمت و سوی همکاری و همگرایی بیشتر، یک نیروی محرکه برای مسیر رو به رشد روابط دوجانبه به شمار می‌آید.

نخست وزیر عراق با اشاره به موضوع قاچاق تاکید کرد ارتباط بین دستگاه های امنیتی دو کشور برای کنترل مرزها و جلوگیری از قاچاق که به امنیت داخلی دو کشور آسیب می زند، ادامه خواهد داشت.

نخست وزیر عراق اظهار داشت: در خصوص تنش‌هایی که منطقه شاهد آن است گفت‌وگو کردیم. در حال حاضر تجاوزگری رژیم صهیونیستی در نوار غزه بی‌ثباتی در منطقه را تشدید کرده است. لازم است جامعه بین‌الملل در این باره به وظایف خود عمل کند.

وی تاکید کرد: اکنون شاهد کشتار و نسل‌کشی روزانه در نوار غزه هستیم. مواضع مشترک ایران و عراق درباره این تجاوزگری کاملا آشکار است.

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 140952 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایلنا 12 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 13 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 13 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 48 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]