جمعه, ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ /
140604
۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰:۴۵

منظور رهبری از صبر تاکتیکی چیست؟

از زمان ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران تا به حال برخی رسانه های همسو با اسرائیل هیاهو راه انداختند که ایران قرار است با یک حمله موشکی و پهبادی جدید پاسخ دهد و بعد از آن مدام تلاش دارند با ایجاد فضاسازی رسانه ای ایران را تحریک کنند تا سریعتر به اسرائیل پاسخ دهد.



در واقع تلاش اینها بیشتر برای آن است که نتانیاهو و دولت تندرو اسرائیل را از مردابی که در آن گیر کرده اند خلاص کنند. ایران و جبهه مقاومت به خوبی متوجه هستند که اسرائیل به چه چیزی نیاز دارد و به صورت تاکتیکی پاسخ خود را برای وقت مناسب نگه داشته اند. ایالات متحده و انگلیس و برخی متحدین اسرائیل در منطقه از چهل روز پیش تا به حال در حالت آماده باش فوق‌العاده قرار دارند و خوب این آماده باش هزینه های سنگینی بر آنها تحمیل می کند.همچنین حضور ناوهای آمریکایی در منطقه برای ایالات متحده بسیار پر هزینه است و فرسایشی و در نهایت آمریکایی ها مجبور می باشند این ناوها را از اینجا خارج کنند چون به آنها در دیگر جاهای جهان نیاز دارند و نمی توانند برای مدت طولانی سربازان خود در منطقه روی زمین و دریا را روی یک پا با دست های پر بار نگه دارند. از سوی دیگر می بینیم خبط های مکرر نتانیاهو و دولت تندرو او روز به روز فضای منطقه بر علیه اسرائیل را متشنج تر می کند، دیروز به دلیل بحث گذرگاه فیلادلفیا و مصری ها مشکل پیدا کرده بودند و امروزه با اردن و فردا با دیگر کشورهای منطقه. فراموش نکنید مطرح شدن بحث ایجاد اسرائیل بزرگ یک تهدید برای همه کشورهای منطقه است و علیرغم اینکه برخی رهبران کشورهای منطقه گوش های خود را بسته اند و چشم هایشان ضعیف شده و زبانشان کوتاه اما به هر حال امروزه دیگر در جهانی حضور داریم که اخبار و اطلاعات دیگر احتکار رسانه های دولتی نیست و مردم از راه های مختلف می توانند اخبار را ببینند و بشنوند و خوب همین مساله منجر می شود که کل مردم منطقه بر علیه اسرائیل بسیج شوند.تا چند صباح پیش اسرائیلی ها به دنبال ایجاد ائتلاف ناتوی عربی برای حمایت از آنها در قبال ایران بودند حالا پس از ملاقات روسای جمهوری مصر و ترکیه می شنویم که آقای اردوغان در باره ایجاد ائتلاف اسلامی برای دفاع از کشورهای اسلامی در قبال زیاده خواهی های اسرائیل صحبت می کند. این طرح جدیدی نیست و ایران سالها قبل آن را مطرح کرده بود و زمان آقای روحانی حتی نامه ای به کشورهای منطقه ارسال کردند و آنها را دعوت کردند که یک ائتلاف منطقه ای برای حمایت از امنیت همه کشورهای منطقه ایجاد شود. این روزها امکان ندارد نتانیاهو و یا وزیران او و یا فرماندهان ارتش و… در اسرائیل سخنرانی ای انجام دهند یک جمله در میان به ایران اشاره نکنند.عملا این موضوع نشان می دهد که کابوس اسرائیل امروزه اسمش شده ایران. عملا اسرائیل امروزه از شمال و جنوب وشرق و غرب درگیر می باشد و مهاجرت معکوس از اسرائیل شدت گرفته و همچنین برخی مناطق مثل مناطق شمالی اسرائیل و نزدیک به غزه کاملا خالی شده و هیچ امیدی به بازگشت آوارگان اسرائیلی به این مناطق نیست. حتی اگر عملیات نظامی پایان یابد بسیاری از این مهاجران یا به سرزمین های اصلی خود برگشته اند و دیگر در اسرائیل حضور ندارند یا اینکه در جاهای دیگر اسرائیل ساکن شده اند و کار و کاسبی راه انداخته اند. در چنین شرایطی به نظر می رسد تاکتیک های ایران به شدت موفق بوده و جواب داده چرا که هدف و یا استراتیجی ایران و متحدین اش در نهایت نابودی اسرائیل است و سیاست های نتانیاهو و دولت تندرو اسرائیل در حال کشاندن اسرائیل به سمت نابودی می باشد.

منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 140604 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 8 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 9 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 10 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اسپوتنیک 26 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اسپوتنیک 26 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 32 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 34 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 34 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 35 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 35 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]