چهارشنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ /
140257
۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹

عارف: هیچ الحاق و ادغامی در سازمان محیط زیست منطقی نیست

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: جایگاه سازمان محیط زیست در عالی‌ترین سطح است و رییس جمهور امور را به عهده فردی می‌گذارد که کاملا اختیار رئیس‌جمهور دارد. رئیس این سازمان رئیس جمهور محیط زیست است. هیچ گونه ادغام و الحاقی نیاز نیست و منطقی نمی‌دانیم.



به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف صبح سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳  در آیین تکریم سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست دولت سیزدهم و معارفه شینا انصاری رئیس سازمان محیط زیست دولت چهاردهم با بیان این‌که « خوشحالم که سکان این سازمان به عهده یک فرزند برومند و پرتلاش سازمان سپرده شده است» گفت: سرکار خانم دکتر انصاری همکاران خوب و پرتلاش سازمان بودند. مختصرا رزومه ایشان را نگاه کردم مایه افتخار بود یک فرزند برومند و یک دختر جوان با سابقه خوب این مسئولیت سنگین را پذیرفته‌اند.

وی اظهار کرد: ضرورت توجه به محیط زیست در جمع شما متخصصان و سازمان های مردم نهادی که در این بهش فعالیت می‌کنید یک بحث بدیهی است اما شاید وقتی از محدوده سازمان عبور می‌کنیم متاسفانه بعضا یک کار زینتی و لوکس تلقی می‌شود که نتیجه وضعیتی که امروز با آن مواجه هستم.

وی تصریح کرد: در فرمایش آقای سلاجقه بحث ادغام سازمان منابع طبیعی با محیط زیست مطرح کردند. تجربه نشان داده که ادغام در کشور ما الحاق است. گاهی هم اینقدر این دو جنس که در کنار هم قرار می گیرند متفاوت هست که اصلا باهم جور در نمی آیند. مثلا ادغام سازمان ورزش و جوانان شاید وجه مشترک آن‌ها این بود که  جوانان ورزش می‌کنند. هر دو سازمان ضرر کردند.

معاون اول رئیس‌جمهور یادآور شد: خیلی بحث شد در زمان برنامه سوم به خصوص روی منابع طبیعی و آب بحث‌های جدی در زمینه محیط زیستشد. شاید با دلایل احساسی  و عوامانه این سه بخش در کنار هم قرار بگیرند هم آب و هم محیط زیست و هم منابع طبیعی حفظ می‌شود. اما کشور تا اینجا به این نتیجه رسیده به دلیل ملاحظات زیست محیطی که حائز اهمیت هستند،محیط زیست باید توسط رئیس جمهور اداره شود. نه در قالب دستگاه‌هایی که یک شخصیت حقوقی مستقل دارند. این نگرانی بود اگر از سطح اول اجرایی این سازمان یک فاصله کوتاهی ایجاد شود مشکلات و مسائل به مراتب بدتر می شود.

وی افزود: خوشحال هستیم که حداقل در حرف و روی کاغذ می‌توانیم مدعی شویم که جایگاه سازمان محیط زیست در عالی‌ترین سطح است. رییس جمهور امور را به عهده فردی می‌گذارد که کاملا اختیار رئیس‌جمهور دارند. من در جلسه معارفه معاون علمی رئیس جمهور اشاره کردم معاون علمی رئیس جمهور ، رئیس جمهور علمی است. اینجا هم رئیس این سازمان رئیس جمهور محیط زیست است. هیچ گونه ادغام و الحاقی نیاز نیست و منطقی نمی‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد: من به آقای دکتر سلاجقه گفتم مخالف هستم اما یک جلسه‌ای می گذاریم و حرف شما را می‌شنویم. ما این جایگاه را برای سازمان قائل هستیم. من به خانم ابتکار می‌گفتم شما اگر در دولت جنگنده نباشی وضعیت محیط زیست همین طور می‌ماند. این بخاطر نگاه بخشی است. هر مدیری فقط بخش خود را می بیند و فقط دوره مدیریت خود را می‌بیند.

عارف بیان کرد: این تغییر و تحولات عظیم که با تغییر وزیر در دستگاه‌ها انجام می‌شود ناشی از همین نگاه است. همیشه ما یک سیکل کوتاه مدتی را در چهار دهه مواجه بودیم. چون نگاه در نفی گذشته بوده این شده است. یکی از راهبردها دولت چهاردهم این بوده که مسئولان حق نفی مسئولان گذشته را ندارند. کارها را نقد می‌کنیم اما خدایی نکرده کاری با شخصیت افراد نداریم.

ادامه دارد ….

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 140257 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 18 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]