سه شنبه, ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ /
140217
۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۳۹

باید مشخص شود قهرمان کیست

فرمانده کل ارتش با اشاره به مسابقات گانری گفت: این‌گونه مسابقات به خوبی نشان می‌دهد که کدام یک از شرکت‌کنندگان از دیگران بهتر کار و تلاش کرده است؛ زیرا باید مشخص شود قهرمان کیست و چه کسی در رده‌های بعدی قرار دارند.



به گزارش ایسنا، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در حاشیه برگزاری روز اول مرحله اصلی مسابقات تیراندازی هوا به زمین و بمباران تاکتیکی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران(گانری) که با حضور ۶ تیم ۴ فروندی از پایگاه‌های شهید فکوری تبریز، شهید یاسینی بوشهر، شهید نوژه همدان، شهید حبیبی مشهد، شهید عبدالکریمی بندرعباس و وحدتی دزفول به میزبانی پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان و به مدت ۴ روز در حال برگزاری است، عملکرد تیم‍های شرکت کننده در این مسابقات را بسیار خوب دانست.

وی گفت: در روز اول مرحله اصلی عملکرد تیم‍های شرکت کننده بسیار خوب بود و تیم‍های شرکت‍کننده در مسابقات از روحیه و انگیزه بسیار بالایی برخوردار هستند. عملکرد تیم‍های شرکت کننده در این مسابقات گویای عملکرد فنی و تیمی بسیار بالا، توان و تخصص بالای خلبانان و فن شلیک و قابلیت‍‌های مانوری و مهارت‍های نظامی و خلبانی است که مدت‍‌ها روی آن کار شده و نشان دهنده آمادگی عملیاتی بسیار بالای شرکت کنندگان است.

وی برگزاری مسابقات تیراندازی هوا به زمین و بمباران تاکتیکی نیروی هوایی ارتش را موجب افزایش روحیه و مهارت کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش‍های مختلف دانست که موجب ارتقای مهارت آن‌ها می‌شود و اظهار داشت: این گونه مسابقات به خوبی نشان می‌دهد که کدام یک از این شرکت‌کنندگان از دیگران بهتر کار و تلاش کرده است؛ زیرا باید مشخص شود قهرمان کیست و چه کسی در رده‌های بعدی قرار دارند، تا دیگران تلاش کرده و خود را به او برسانند، این یک مسابقه است که افراد و تیم های برتر را مشخص می‌کند.

مرحله اصلی مسابقات تیراندازی هوا به زمین نیروی هوایی ارتش(گانری)، صبح دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ با حضور امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در میدان تیر پایگاه هوایی شهید نوژه همدان آغاز شد و فرمانده کل ارتش با حضور در میدان تیر پایگاه شکاری شهید نوژه میزان آمادگی خلبانان، کارکنان فنی و جنگنده‍های نیروی هوایی ارتش را مورد ارزیابی قرار داد.

پرواز جنگنده‌ها و انهدام اهداف از پیش تعیین شده از برنامه‌هایی بود که با حضور امیر سرلشکر موسوی انجام شد.

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش و امیر سرتیپ موسوی معاون عملیات ارتش، فرمانده کل ارتش را همراهی کردند.

ترازوی آزمایش خلبانان در نیروی هوایی ارتش مسابقات گانری است

فرمانده نیروی هوایی ارتش در اولین روز مرحله اصلی مسابقات تیراندازی هوا به زمین نهاجا(گانری) در میدان تیر پایگاه هوایی شهید نوژه همدان با اشاره به این مسابقات گفت: در هر شغل و صنفی یک آزمایش و اندازه‌گیری برای سنجش عملکرد افراد در آن حرفه وجود دارد، مهارت و دقت خلبانان شکاری ما که در طول سال آموزش می‌بینند و در مدل‌های مختلف پرواز می‌کنند، با این مسابقات گانری سنجیده می‌شود.

وی با بیان این‌که «همه این کارها برای این است که اگر خدای ناکرده روزی جنگ شد، به مقابله با دشمن با تاکتیک‌های مختلف برویم» افزود: ترازوی آزمایش خلبانان ما علی‌الخصوص خلبانان جوان در نیروی هوایی ارتش همین مسابقات گانری است. در این مسابقات انواع مدل‌های بمب و راکت زدن تمرین می‌شود، این مسابقات در کل دنیا رایج است و ما این مسابقات را با استانداردهای دنیا طرح‌ریزی و اجرا می‌کنیم. مسابقات تیراندازی هوا به زمین مانند مسابقات تیم ملی است و همه با تمام انرژی وارد صحنه می‌شوند و دوست دارند خودشان را نشان دهند و به بقیه ثابت کنند.

وی اظهار کرد: از حدود سال ۱۳۹۸ چندین سال بود که این مسابقات در نیروی هوایی ارتش اجرا نشده بود، امسال به جرات می‌توان گفت گسترده‌ترین و با عظمت‌ترین مسابقات گانری در این نیرو اجرا می‌شود. اولین بار است که ۶ تیم کامل ۴ فروندی از جنگنده‌های اف۴ و اف۵ در این مسابقات با قدرت کامل حاضر شده‌اند، این مسابقات باعث ایجاد شور و نشاط هم در بین کارکنان فنی است و هم درمیان خلبانان پایگاه‌های نهاجا شده است.

امیر سرتیپ خلبان واحدی گفت: تلاشی که بچه‌های فنی ما برای آماده‌سازی جنگنده‌ها می‌کنند واقعا جهادی و ستودنی است، داوران این مسابقات فقط عملکرد خلبانان را ارزیابی نمی‌کنند، بلکه کار کارکنان فنی نیز زیر ذره‌بین این داوران قرار دارد و به آنها امتیاز داده می‌شود. زحمات برای این است که ثابت کنیم ما پیرو ولایت فقیه و فرمانده معظم کل قوا هستیم و آماده اجرای فرامین ایشان هستیم.  کسانی که اهل فن هستند و دستی بر آتش دارند می‌دانند که این مسابقات نشان دهنده این است که نیروی هوایی ارتش، الهی، آماده و سرپا است، هم خلبانان جوان، هم باتجربه‌ترها و کارکنان فنی و سایر کارکنان از آمادگی بسیار بالایی برخوردارند. یقینا دشمنان ملت ما این مسابقات را رصد می‌کنند و برگزاری این مسابقه و در این سطح گسترده باعث ایجاد رعب و وحشت در دل آنها و دلگرمی برای دوستان ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 140217 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 15 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 17 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 17 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 17 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 18 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 18 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 19 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 19 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 26 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 34 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]