چهارشنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ /
139437
۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱

چرا به عراق که دشمن بود کمک می‌کنیم؟

همان طور که اسرائیل در جواب به انتقام سخت ایران با استفاده از این بمب توانست یک سامانه ایران را منهدم کند. اما اگر وسعت دفاعی ایران زیاد باشد این امر به راحتی ممکن نیست. ایران سعی کرده از نظر نفوذ جایگاه خود را تقویت کند.



محمدحسین واحدی؛ عراق کشوری بسیار عجیب است، زیرا که با وجود کمک‌های بین المللی هنوز ضعیف و در حال فروپاشی است. گویا دوباره داعش در حال ظهور در منطقه است. ممکن که عراق دوباره دچار بحران‌های امنیتی شود. اما ایران به دلیل کمک‌های مکرر خود به عراق همیشه مورد نقد از سوی مردم اش و شبکه‌های فارسی زبان قرار گرفته است. چرا که عراق زمانی با ایران دشمن بود مردم نیز می‌گویند چرا باید به دشمن گذشته خود کمک کنیم. مردم در پازل دشمنان وجودی ایران به نوعی دارند بازی می‌کنند نه اینکه مردم دشمن ایران هستند. بلکه ناخواسته و بدون اطلاع دارند نقشه‌های آن‌ها را اجرا می‌کنند.
چرا که عراق زمانی دشمن ایران بود که صدام در راس قدرت قرار داشت و صدام یک فرد شیعه ستیز نیز بود. حتی به شهر‌های خود نیز با بمب‌های شیمیایی حمله کرد. علاوه بر این اگر ایران به عراق حمله نکند دچار خفگی ژئوپلیتیک از سوی اسرائیل و رقبای منطقه‌ای خود می‌شود و به سختی قادر است تا از مرز‌های خود دفاع کند. زیرا که بمب‌های دور ایستا می‌توانند از جنگنده‌ها و خارج از مرز‌های ایران به سمت پایگاه‌های ایران شلیک شوند. همان طور که اسرائیل در جواب به انتقام سخت ایران با استفاده از این بمب توانست یک سامانه ایران را منهدم کند. اما اگر وسعت دفاعی ایران زیاد باشد این امر به راحتی ممکن نیست. ایران سعی کرده از نظر نفوذ جایگاه خود را تقویت کند.
ایران توانسته با ایجاد پیاده روی اربعین هم مذهب و هم نفوذ خود در عراق را تقویت کند. زیرا خرید مردم در عراق می‌تواند سرمایه زیادی را وارد عراق کند. اقدام دیگری ایران می‌خواهد جدیدا انجام بدهد ساخت مسکن در عراق است؛ که صدای خیلی از نا آگاهان داخلی را در آورده است.
چرا که آن‌ها چیزی از نفوذ و امنیت نمی‌دانند و راجب هرچیزی نظر می‌دهند و خود را اصلاحگر می‌دانند. آن‌ها با روشنفکر قلمداد کردن خود در جامعه می‌گویند دولت عراق دشمن ماست.
در حالی نمی‌دانند ایران به گروه‌های شیعه‌ای کمک می‌کند که با ایران هم عقیده است. این گروه‌ها با دولت عراق درسته که همکاری می‌کنند، ولی اختلاف بسیاری با آن دارند. حتی ما شاهد چندین درگیری مسلحانه و اختلافات سیاسی بین این گروه‌ها و دولت عراق بوده ایم. دولت عراق بیشتر متمایل به آمریکا تا ایران است.
حتی چندبار خواستار خلع سلاح شدن این گروه‌ها بوده و سپردن امنیت عراق به ارتش شده است. پس ایران هیچ وقت سمت دولت عراق نبوده که برخی افراد می‌گویند دولت عراق دشمن ما بوده است.

منبع : fararu.com
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 139437 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایلنا 6 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 27 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 28 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 39 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 39 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 52 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 59 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 59 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]