شنبه, ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ /
139058
۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰

مجازات‌های برگشت‌ناپذیر بدون فوت وقت جهت رسیدگی خارج از نوبت به شعب دیوان عالی کشور ارجاع شود

رئیس دیوان عالی کشور گفت: در راستای اجرای تبصره ماده ۴۷۸ قانون آیین دادرسی کیفری و صدور دستور توقف اجرای حکم، درخواست‌های اعاده دادرسی ماده ۴۷۴ قانون آیین دادرسی کیفری که شامل مجازات‌های برگشت ناپذیر است، در دبیرخانه دیوان عالی کشور خارج از نوبت ثبت و بدون فوت وقت جهت رسیدگی خارج از نوبت به شعب دیوان عالی کشور ارجاع گردد.



به گزارش ایلنا،‌ حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری صبح امروز ۱۷ شهریور ماه در ابتدای جلسه شورای معاونین با گرامیداشت یاد و خاطره شهداء مظلوم ۱۷ شهریورماه سال ۵۷ اظهارکرد: همه ما کارگزارن جمهوری اسلامی در مقابل خون شهیدان والامقام مسئول هستیم و باید با خدمت‌رسانی صادقانه و بی منّت به مردم عزیزمان، شکرگزار نعمت نظام الهی و رهبری حکیم آن باشیم.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به دعای امیرالمومنین علی (ع) در زمان حرکت به سمت صفین جهت مبارزه با فتنه معاویه اظهارداشتند: مولی الموحدین علی (ع) در خطبه ۱۷۱ نهج البلاغه می‌فرمایند: اللَّهُمَّ رَبَّ السَّقْفِ الْمَرْفُوعِ … وَ إِنْ أَظْهَرْتَهُمْ عَلَیْنَا فَارْزُقْنَا الشَّهَادَهَ وَ اعْصِمْنَا مِنَ الْفِتْنَهِ.

بار خدایا، پروردگارا … اگر ما را بر دشمنان پیروز گردانیدى، از جور و ستم دور دار و در راه حق استوار و پاى بر جا قرار ده و اگر دشمن را بر ما پیروزى دادى، شهادت را نصیب ما کن و ما را از فتنه‌ها در امان دار. از این فرمایش و نیایش حضرت استفاده می‌کنیم که وقتی در مقابله با جریان باطل و فاسد پیروزی حاصل شد و قدرت را بدست گرفتیم مبادا از قدرت و امکانات بدست آمده سوء استفاده کنیم و از مسیر حق و عدالت خارج شویم و از سوی دیگر چنانچه دشمن غلبه کرد اولاً در راه مقابله با باطل تا مرز شهادت باید پیش رفت و به بزرگترین منزلت انسانی دست یافت و با مراقبت، به وادی فتنه گرفتار نشویم؛ و از حوادث پس از پیروزی انقلاب و فراز و نشیب‌ها عبرت بگیریم.

حجت‌الاسلام منتظری در ادامه افزود: در راستای تحول در دیوان عالی کشور و در جهت اجرای دقیق تبصره ماده ۴۷۸ قانون آیین دادرسی کیفری، تقاضا‌های اعاده دادرسی ماده ۴۷۴ قانون آیین دادرسی کیفری با موضوع مجازات‌های برگشت ناپذیر (مجازات‌های سالب حیات، مجازات‌های بدنی، قلع و قمع) در دبیرخانه دیوان عالی کشور خارج از نوبت ثبت و بدون فوت وقت جهت رسیدگی خارج از نوبت به شعب دیوان عالی کشور ارجاع گردد و معاون قضایی در امر ارجاع عنایت لازم را در این خصوص داشته باشند.

رئیس دیوان عالی کشور افزود: البته در این خصوص رأی وحدت رویه شماره ۷۴۲ مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۰۶ نیز قبلاً صادر شده و این نشان از اهمیت حرمت دماء مسلمین و رعایت حدودالله دارد که باید مورد اهتمام جدی باشد و رأی وحدت رویه فوق الذکر برای شعب دیوان عالی کشور لازم الاتباع است.

در ادامه جلسه رئیس دفتر و معاونین دیوان عالی کشور به ارائه گزارش از مجموعه‌های تحت مدیریت خود پرداختند و حجت‌الاسلام منتظری رهنمود‌هایی را ارائه و جلسه پایان یافت.

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 139058 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 11 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 12 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 32 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 34 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 34 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 35 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 35 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 35 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 37 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]