پنجشنبه, ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ /
138442
۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱

نمی‌توان صرف ادعای یک ارگان صدور سند مالکیت مردم بر اراضی در اختیارشان را معطل کرد

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، گفت: نمی‌توان صرف ادعای یک ارگان یا نهاد صدور سند بر مالکیت مردم بر اراضی در اختیارشان را معطل کرد. اگر نهادی مدعی است باید مدارک قانونی و ادله کافی ارائه کند تا در دادگاه صالحه رسیدگی شود.



به گزارش ایلنا، حسن بابایی در سومین برنامه سفر به استان زنجان‌ در جلسه شورای اداری ثبت اسناد و املاک استان حضور یافت.

وی در این جلسه اظهار کرد: نمی‌توان صرف ادعای یک ارگان یا  نهاد صدور سند بر مالکیت مردم بر اراضی در اختیارشان را معطل کرد. اگر نهادی مدعی است باید مدارک قانونی و ادله کافی ارائه کند تا در دادگاه صالحه رسیدگی شود ولی تا زمان عدم اثبات نباید کار مردم معطل یک ادعا شود.

معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: کار ثبت یک کار مقدس است چرا که نه تنها مالکیت مردم بر اموال و دارایی‌هایشان را تضمین می‌کند بلکه  موجب بهداشت قضایی و پیشگیری از وقوع جرم می‌شود.

وی افزود: رضایت مردم موجب رضایت خداوند است و این بهترین انگیزه برای خدمت بیشتر است.

بابایی با تاکید بر لزوم استفاده از تمام راهکارهای قانونی برای پیشبرد برنامه‌ها و حل مشکلات مردم و تحقق کامل حدنگاری، گفت: از ظرفیت شورای حفظ حقوق بیت‌المال استفاده کنید تا کار مردم معطل در دستگاه‌های اجرایی نماند. اگر نهادی همکاری نکرد باید به مراجع ذی‌صلاح گزارش داده شود تا گره‌های ثبتی مردم حل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: اخلاق‌مداری برای همه مدیران و کارکنان و برخورد مناسب با مردم و رعایت شان و حقوق آنان در نظام اداری سازمان ثبت یک اصل است.

بابایی ادامه داد: در انتصاب نیروها به ویژه در پست‌های مدیریتی باید از نیروهای جوان، متعهد و با انگیزه استفاده شود تا برنامه‌ها با قدرت و سرعت پیش برود.

در این جلسه و

گفتنی است؛ رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این جلسه بر اساس موضوعات مطرح شده راهکارها و دستورالعمل‌هایی نیز برای حل مشکلات ارائه و صادر کرد.

مدیرکل ثبت اسناد استان زنجان: صددرصد اراضی استان رفع تداخل شده‌اند

حسین کاظمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل، اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و همکاری ارگان‌ها صددرصد اراضی استان شامل هزار پلاک ثبتی رفع تداخل شده و مشکلات آنان حل شده است.

وی افزود: در همین راستا ۵۴ درصد اراضی روستایی تعیین تکلیف و صاحب سند شده‌اند و همچنین بیش از ۱۱۴ هزار اراضی ملی نیز به نفع مردم از حالت ملی خارج شد.

کاظمی یادآور شد: تا این لحظه ۹۰ درصد اسناد و مدارک با هدف آرشیو الکترونیکی و دیجیتال اسکن شده‌اند.

دراین نشست کارگر مدیرکل بازرسی و فلاح مدیرکل کاداستر گزارشی از وضعیت استان که بر اساس بازدیدهای میدانی و بررسی های گروه کارشناسی تهیه شده بود ارائه کردند.

در ادامه ای نشست تعدادی از روسای مراکز تابعه استان زنجان و مسئولان اداره کل به طرح سخن و ارائه نظر پرداختند.

شایان ذکر است رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پیش از حضور در این جلسه از محل احداث ساختمان جدید کانون سردفتران و دفتریاران استان زنجان بازدید کرد.

 

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 138442 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 17 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 45 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 46 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 46 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 47 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 47 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]