سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ /
137199
۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰

لایحه برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها به کجا رسید؟

«لایحه دولت درباره مجوز‌ها بود اینکه آیا برای برگزاری تجمعات احتیاج به مجوز هست یا همین که اعلام شود کفایت می‌کند، البته جمع‌بندی کار صورت نگرفته است و باید در کمیسیون بررسی شود. اصل ۲۷ قانون اساسی اشاره‌ای به این موضوع نکرده است و این یک قانون عادی است.»



محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی درباره پیگیری لایحه برگزاری تجمعات در مجلس دوازدهم گفت: این لایحه در مجلس گذشته در ۲ نوبت باقی ماند و در این مجلس باید مجددا به کمیسیون بیاید و آن را بررسی کنیم و به صحن بفرستیم.
به گزارش ایلنا، رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس درباره این‌که برای برگزاری تجمعات یک لایحه از سوی دولت داده شده بود و طرحی هم در مجلس تدوین شده بود مبنا کدام است، بیان کرد: مبنا لایحه دولت بود که اصلاحات آن انجام شده و به صحن خواهد آمد.
وی درباره اختلافات بین لایحه دولت و طرح مجلس اظهار داشت: لایحه دولت درباره مجوزها بود اینکه آیا برای برگزاری تجمعات احتیاج به مجوز هست یا همین که اعلام شود کفایت می‌کند، البته جمع‌بندی کار صورت نگرفته است و باید در کمیسیون بررسی شود.
جوکار در پاسخ به این که طبق قانون اساسی برگزاری تجمعات نیاز به مجوز دارد، اظهار داشت: اصل ۲۷ قانون اساسی اشاره‌ای به این موضوع نکرده است و این یک قانون عادی است.

منبع : fararu.com
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 137199 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 3 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 10 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 10 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 12 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 12 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]