یکشنبه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ /
132621
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۸:۳۹

نماینده موافق وزیر پیشنهادی کشور: انتظار داریم تعداد نمایندگان افزایش یابد

نماینده موافق وزیر پیشنهادی کشور گفت: یکی از مطالبات مردم و نمایندگان مجلس اجرای اصل ۶۴ قانون اساسی است که در پی آن حداکثر ۲۰ نفر به تعداد نمایندگان اضافه شود.



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در چهارمین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، محمد میرزایی نماینده شاهین دژ و تکاب، در موافقت با اسکندر مومنی وزیر پیشنهادی کشور گفت: در رابطه با وزارت کشور و وزیر پیشنهادی دولت وفاق ملی دکتر پزشکیان باید بگویم که  یکی از مهمترین وزارتخانه در ساختار دولت ایران، وزارت کشور است. دلیل امنیت این وزاتخانه به وزیر و کار ویژه های آن باز می گردد.

وی افزود: فراهم کردن حفظ امنیت در کشور، فراهم نمودن آزادی سیاسی مشروع در چارچوب قانون اساسی و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی از وظایف این وزارتخانه است.

اهم سخنان محمد میرزایی را در ادامه می خوانید؛

*نظارت بر اداره امور و منافع کشور از طریق استانداران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران در حوادث غیر مترقبه از دیگر وظایف او است.

* وی باید به اداره امور لب مرزی بپردازد. 

*همانگونه که ملاحظه می شود وزارت کشور به واسطه گستره حوزه خود، به نوعی مسئول سیاست داخلی کشور است.

* برگزاری انتخابات سالم و شفاف از دیگر وظایف وی است تا انتخابات با مشارکت حداکثری و بدون شائبه برگزار شود.

*برای چنین وزارتخانه‌ای شخصیت اخلاقمدار و معتدل مومنی تضمینی بر این است که انتخابات پیش رو به طور عادلانه با حداکثر مشارکت و بدون هرگونه تنش و اختلاف برگزار شود.

*هر ۱۰ سال یک بار  با در نظر گرفتن عوامل انسانی، سیاسی، جغرافیایی و نظایر آن باید حداکثر ۲۰ نفر نماینده به تعداد نمایندگانی مجلس اضافه شود.

*اما آخرین بازنگری قانون در این رابطه در سال ۷۸ و از طریق ارائه لایحه دولت صورت گرفته است و پس از آن با گذشت ۲۱ سال با وجود ارائه طرح‌های متعدد از سوی نمایندگان نتیجه‌ای حاصل نشده است.

*در برنامه‌های ارائه شده از سوی مومنی به این موضوع به صورت جدی توجه شده است و ما هم انتظار داریم در اولین فرصت لایحه افزایش تعداد نمایندگان حوزه‌های انتخابیه با کمک دولت تهیه و به مجلس ارائه شود.

*معظم‌له فرمودند کسی را باید میدان‌دار کرد که امین، صادق، متدین و از بن دندان معتقد به جمهوری اسلامی باشد بنابراین سردار مومنی در تمام این ویژگی‌ها سرآمد و در رتبه بالا بین اعضای کابینه پیشنهادی قرار دارد.

*مومنی معتقد به نظام و قانون اساسی، متخصص، باتجربه، کارآمد و معتقد به شایسته‌سالاری است ضمن اینکه ابتدا عدم علاقه خود را به پذیرش این مسئولیت با رئیس جمهور بیان کرده بود و صرفاً بر اساس تکلیف و به جهت کمک به مردم، دولت و رفع مشکلات و تقویت وزارت کشور وارد میدان خدمت شده است.

*برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور بیانگر تلفیق نگاه سیاسی، عمرانی، امنیتی با رویکرد اجتماعی است

*فراموش نشود وزارت کشور به لحاظ سیاسی در جایگاهی قرار گرفته که بسیاری از گروه‌های سیاسی، جریانی و سازمان‌های مردم‌نهاد، دستگاه‌های امنیتی و انتظامی باید در ارتباط و هماهنگی باشند و مومنی در این راستا بر تعامل، هم افزایی، تلاش و پیشبرد امور تأکید دارد.

۲۷۲۱۸

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 132621 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 30 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 30 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 31 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]