یکشنبه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ /
131737
۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۰

اتابک نیروی کاربلدی است که می‌تواند وارد وزارت صمت شود

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس دوازدهم گفت: وزیر پیشنهادی صمت معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان، مدیر عامل سیمان تهران، مدیرعامل هلدینگ صنایع معدنی کاوه و صدها پروژه و شرکت بوده است. یعنی مهندس اتابک به عنوان یک نیروی کاربلد، توانمند و مسلط بر وضعیت فعلی کشور در حوزه صمت می‌تواند وارد این وزارتخانه شود.



به گزارش ایلنا، عبدالحکیم آق‌ارکاکلی در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز ایران عزیز در شرایطی است که باید تمام جریانات سیاسی، سلایق و علایق و تمام ظرفیت‌ها و نیروها همدل و منسجم باشند، چرا که توفیق مجلس و دولت، عملا توفیق نظام است.

وی با تاکید بر اینکه امروز به حق زمان وفاق ملی است، تصریح کرد: دنیا باید بداند که نه نفس‌های ایران به تلاطم افتاده و کشتی انقلاب بدون سکاندار است، بلکه در گام دوم نفس‌های انقلاب تازه‌تر و قدومش نیز چابکتر شده است و با تدبیر رهبری هوشمند و فرزانه و همدلی قوای سه گانه و مردم عزیز ایران قوی‌تر از هر زمان در مسیر سرافرازی قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه امروز همه باید در کشتی انقلاب با نگاه جذبی و نه حذفی قرار بگیریم، اضافه کرد: بنده ضمن تشکر از دکتر پزشکیان در اهتمام تشکیل دولت وفاق ملی و با علم اینکه می‌دانم در ادامه هم به همه ظرفیت‌های نیروهای انسانی کشور در فرایند انتصابات مدیران با نگاه شایسته سالاری توجه خواهد کرد از وزیر پیشنهادی صمت وی دفاع می‌کنم.

آق‌ارکاکلی گفت: بنده به عنوان یک مهندس که ۱۷ سال در صنعت، فولاد، سیمان و ساختمان و ۱۳ سال به عنوان مشاور در پروژهای مختلف عمرانی و بیمارستانی کار کرده ام اتفاقا در سه بار صحبت مفصلی که با وزیر پیشنهادی صمت، به لحاظ فنی، مدیریتی و انقلابی بودن قانع شده و امروز به عنوان موافق در خدمت شما هستم.

وی با برشمردن مشکلات اصلی حوزه صنعت، معدن و تجارت در پنج دسته گفت: عمده این مسائل در فقدان استراتژی توسعه صنعتی، معدنی، تجاری و فناوری الزام آور، کم بودن جذابیت برای جذب سرمایه صنعتی و کاهش مزیت تولید، ناترازی زنجیره‌های تولید در کشور، ناترازی انرژی ویژه صنعت و ضعف و نبود استراتژی درست در دیپلماسی اقتصادی و تجاری با هدف ورود قوی به زنجره ارزش جهانی است.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس دوازدهم در ادامه با اشاره به چالش‌های این حوزه اضافه کرد: ناپایداری سرمایه گذاری صنعتی، نزولی بودن سهم صنعت در خلق ارزش افزوده، وابستگی ساختار تولید به واردات، نامطلوب بودن فضای کسب و کار، ضعف در رقابت پذیری و تنوع محدود صادرات غیرنفتی، پایین بودن بهره‌وری عوامل تولید و سهم کم تولیدات با فناوری‌های بالا، تعارض موجود در وظایف برخی سازمان‌های دولتی و اهداف توسعه‌ای بخش معدن به ویژه سازمان منابع طبیعی و محیط زیست، عدم بهره گیری از ظرفیت سازمان نظام مهندسی معدن و عدم توجه به ظرفیت اسناد که دیتابانک واقعی منابع و نخبگان است، تعرفه‌های گمرکی، تنظیم درست بازار، توسعه شهرک‌های صنعتی و چالش‌های صنعت خودرو هم در حوزه کیفیت و هم در حوزه کمیت و هم در حوزه تدبیر واردات از جمله مهمترین این چالش‌ها است.

آق‌ارکاکلی تصریح کرد: کسی می‌تواند این چالش‌ها و مشکلات مدیریتی را حل کند که در تصمیم‌گیری‌های سازنده و تحول گرا مستقل باشد و متخصص باشد و به تعهد و تغییر اعتماد داشته باشد، قدرت برخورد با مفاسد و رانت‌ها را داشته باشد، مردم میدان، عمل و آشنا به صنعت، تولید و تجارت باشد که آقای اتابک به عنوان فردی مومن، متدین و انقلابی،  متخصص و متعهد که کارنامه وی کاملا شفاف است نمونه چنین مدیری است.

وی افزود: آقای اتابک درک درستی از صنعت، تولید و مشکلات بخش خصوصی دارد که متاسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم آن را تدبیر کنیم. عملکرد وی به عنوان یک مهندس مدیر کارآمد در بخش خصوصی بیانگر توانایی‌ها و سلامت وی است. ما امروز به وزیری نیاز داریم که باور داشته باشد با این همه ظرفیت در کشور می‌توان به سمت تراز تجاری متعادل و حتی مثبت حرکت کرد.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس دوازدهم ادامه داد: وزیر پیشنهادی صمت معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان، مدیر عامل سیمان تهران، مدیرعامل هلدینگ صنایع معدنی کاوه و صدها پروژه و شرکت بوده است. نقش وی در تکمیل پروژه اترک اکباتان که بعد از انقلاب هیچ کسی باور نداشت ما می‌توانیم با تکنولوژی و مهندسی خود از عهده آن برآییم، قابل توجه است، یعنی مهندس اتابک به عنوان یک نیروی کاربلد، توانمند و مسلط بر وضعیت فعلی کشور در حوزه صمت می‌تواند وارد این وزارتخانه شود.

آق ‌ارکاکلی در ادامه گفت: نقطه قوت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت مهندسی بودن، کارآفرین بودن و فعالیت در بخش خصوصی است. ضمن تشکر مجدد از دکتر پزشکیان برای معرفی چنین وزیر توانمندی برای این وزارتخانه حساس پیشنهاد می‌دهم ستاد احیای صنعت در این وزارتخانه و زیر نظر شخص وزیر با قدرت تشکیل شود و ماموریت احیای صنعت در یک برنامه مشخص درست به وی واگذار شود.

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 131737 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]