یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ /
131671
۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۵

خودرو عقده شده است/ اتابک رقابتی شدن صنعت خودرو را حلال مشکلات آن دانست

نماینده مردم قم در مجلس دوازدهم گفت: بحث خودرو تبدیل به یک عقده شده است، وزیر پیشنهادی صمت عزم جدی دارند که مشکلات خودرو را با رقابتی کردن حل کند.



به گزارش ایلنا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، گفت: اگر قرار است در مورد توانمندی یا ناتوانمندی وزارتخانه ای اظهارنظر شود باید بر اساس تخصص صورت پذیرد. جناب آقای آزادیخواه عضو کمیسیون کشاورزی و فرهنگی بوده است، برادر گرامی آقای طاهری در رشته برق تخصص دارند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وزیر پیشنهادی صنعت، معدن وتجارت فرآیند تولید سیمان را از زنجیره تولید تا عرضه توضیح دادند، قرار نیست بگوییم ایشان نمی دانند اما من ذوالنور عضو کمیسیون امنیت می توانم اظهارنظر داشته باشم چون بیش از ۲ ساعت با ایشان جلسه داشته و تمام ابعاد موضوع را مورد بحث قرار داده ام؛ شخصی که از دانشگاه میشیگان ارشد تکنولوژی صنعت را گرفته است متوجه اثرات صنعت نیست؟ کسی که در حال حاضر به دلیل خودکفایی در فولاد در لیست تحریم ها قرار می گیرد.

وی ادامه داد: مشکل اینجاست که دشمنان نخبگان ما را شناخته اند، ما آن ها را نشناخته ایم. آن ها این نخبگان را تحریم می کنند اما ما ناتوان در استفاده از آن ها هستیم. ایشان در زمان جنگ در ۲۱ سالگی از آمریکا به ایران آمده و در جنگ حضور یافته اند. از بیمارستان شمال غرب تا فاو مسئول ساخت آن بوده و پروژه اکباتان را تکمیل کرده، ایشان در کنار فروزنده، سعیدی کیا، فتاح، بیش از ۲ دهه در بنیاد در ۱۶۵ شرکت مهم و بیش از ۶۶ رشته نقش آفرینی داشته اند. ایشان از صنعت سر در نمی آورند؟

ذوالنوری در ادامه تاکید کرد: ایشان بیش از ۲۰ پروژه مهم را از صفر تا صد آن به تولید انبوه رسانده، چگونه ادعا می کنید وزیر پیشنهادی از تولید سر در نمی آورد؟ در ۴ وزارتخانه که یکی شده و با عنوان صنعت، معدن و تجارت است؛ مشکل ما در صنعت چیست. مشکل یک جمله است دولت در جایی که باید باشد نیست ولی در جایی که نباید باشد است. تصدی گری دولت، بالا بودن هزینه های تولید، از وام ها و بهره های کمرشکن تا مالیات های لابه لای.

وی ادامه داد: صنعت ۲ رقیب دارد، در بخش خصوصی یکی تصدی گری دولت و دوم قاچاق بیش از ۲۰ میلیاردی که کمر آن را شکسته است، ایشان به خوبی این مسئله را درک کرده است.

ذوالنوری در ادامه تاکید کرد: بحث خودرو تبدیل به یک عقده شده است، وزیر پیشنهادی صمت عزم جدی دارند که مشکلات خودرو را با رقابتی کردن حل کند، امروز مشکل معدن ما در اکتشاف است، ضرورت دارد با استفاده از اکتشاف و بهره مندی از ژئوفیزیک فضایی بتوانیم معادن را در عمق ۱۰ هزار متری کشف کنیم. ایشان این مسائل را به درستی درک کرده، معادن کشور ما ۲۰ سال در انحصار، انحصارطلبی است که دیگران نمی توانند از آن استفاده کنند.

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 131671 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]