دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ /
130681
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵

برگزاری هشتمین نشست وزرای صنعت کشورهای عضو بریکس در شهر روسیه

هشتمین نشست وزرای صنعت کشورهای عضو گروه بریکس در شهر «نیژنی نوگرود» روسیه برگزار شد.



به گزارش ایسنا، نشست وزرای صنعت کشورهای عضو گروه بریکس با محوریت انقلاب نوین صنعتی و با ریاست «عالیخانوف»، وزیر صنعت و تجارت روسیه و با حضور نمایندگان کشورهای عضو در سطح وزیر یا معاون وزیر، نمایندگان یونیدو و اتحادیه اقتصادی اوراسیا برگزار شد.

بر اساس اعلام سفارت ایران در روسیه، در این نشست نمایندگان کشورهای عضو ضمن ارائه گزارشی از تحولات صنعتی کشور متبوع خود به اظهار نظر در خصوص اثر مثبت همگرایی‌های منطقه‌ای به ویژه بین کشورهای در حال توسعه و تعاملات چندجانبه بین اعضای گروه بریکس در راستای کمک به توسعه صنایع نوآورانه و تسریع در تحقق اهداف توسعه صنعتی خود پرداختند. 

«سید محمد موسوی» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از کشورمان در این نشست، پیشرفت های صورت گرفته در ایران در حوزه فن آوری‌های نوین، همچون هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، بلاکچین، رایانش ابری، رباتیک و مهندسی پزشکی و ژنتیک را تبیین  و راهکارهای نوین مورد استفاده کشورمان در بخش‌های صنعت و معدن، بهداشت و درمان، کشاورزی و دامداری و حمل و نقل را تشریح کرد.

او همچنین عضویت در گروه بریکس را فرصتی ارزنده برای کشورمان جهت تشریک تجربیات و تسهیل تعاملات صنعتی و تجاری ارزیابی کرد.

بر اساس این گزارش، در حاشیه این نشست نمایشگاه محصولات دانش بنیان کشورهای عضو برگزار شد که غرفه جمهوری اسلامی ایران نیز با همکاری مرکز تجاری ایران در مسکو و خانه نو آوری و فناوری ایران در روسیه برگزار شد.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 130681 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
شرق 22 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 22 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 23 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 23 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 24 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 24 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 25 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 30 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 30 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 31 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 32 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 57 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
العالم 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]