پنجشنبه, ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ /
127844
۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸

دهقانی: بکارگیری مردم در همه بخش‌ها موجب حل چالش‌ها می‌شود

نماینده ادوار مجلس گفت: اصول قانون اساسی، اصول کلی و سیاست‌های راهبردی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری و قانون برنامه هفتم توسعه مهمترین ارکانی است که باید به عنوان میثاق بین مسوولان در همه سطوح و رده‌های سیاسی و غیرسیاسی پذیرفته شود تا ان شاءالله بتوانیم از پیچ‌ها و گردنه‌های خطرناک اقتصادی و امنیتی به سلامت عبور کنیم.



 الله‌وردی دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مشارکت حدود ۵۰ درصدی مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حاوی این پیام بود که از ابرچالش‌های موجود در جامعه به ستوه آمده‌اند. این حقیقت ایجاب می‌کند که دولت چهاردهم اقدامات موثری را برای رفع نیازها و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم برنامه‌ریزی و اجرا کند.

وی ادامه داد: همه مسئولان نظام به خوبی می‌دانند که پیام مشارکت نکردن بیش از نیمی از مردم در انتخاباب چیست. مردم تا قبل از انتخاب آقای پزشکیان امید چندانی به تغییر وضعیت جاری به وضعیت مطلوب نداشتند. مشارکت کنندگان پای صندوق‌های رای هم نظرشان را به صراحت به مقامات کشور اعلام کردند.  وقتی کشور و نظام با چنین چالش بزرگی روبروست همه مسئولان و جریان‌های سیاسی و آحاد مختلف مردم باید دست در دست هم دهند تا با مشارکت همگانی مشکلات یکی یکی حل شود.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معدن مجلس نهم ترور اسماعیل هنیه در ایران ساعاتی بعد از مراسم تحلیف رئیس جمهور را مورد نکوهش قرار داد و گفت: مقامات سیاسی و امنیتی کشور باید به شدت هوشیار باشند و پیام این اقدام رژیم صهیونیستی را به خوبی درک و برای آن ضد پاتک تعریف کنند. نتانیاهو با ترور اسماعیل هنیه در ایران جبهه جدیدی را در ابعاد امنیتی و نظامی باز کرد. دولت چهاردهم برای اصلاح نظامات و پروتکل‌های امنیتی نیز مسئولیت بزرگی دارد. وقتی با چنین ابر پدیده‌هایی روبرو می‌شویم باید اختلاف سلایق را کنار گذاشت و همه مقامات و جریان‌های سیاسی با یک نیت و هدف در راستای حل مشکلات مردم و کشور قدم بردارند و در تحلیل شرایط جاری داخلی و منطقه و جهان بسیار هوشیار باشند.

دهقانی ابراز امیدواری کرد: همه مقامات کشور باید منافع ملی را بر دعواها و اختلافات فکری و سیاسی ترجیح دهند. نباید فراموش کرد که رفع مشکلات اقتصادی و امنیتی و فرهنگی و اجتماعی با درک درست شرایط و حقایق داخلی و بین المللی و همراهی و مشارکت همه مردم و مسوولان امکان پذیر است. به کار گرفتن عملی و واقعی مردم در همه بخش های حاکمیت و دولت موجب حل و فصل چالش می شود اما این اتفاق نیازمد و وابسته به رویکرد جدید مقامات کشور است که الحمدلله رییس جمهور محترم در ابتدای ورود به تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بارها و بارها بر آن تاکید کرده اند.

نماینده مردم ورزقان در مجلس نهم تاکید کرد: اصول قانون اساسی،  اصول کلی و سیاستهای راهبردی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری بهترین و قانون برنامه هفتم توسعه مهمترین رکن هایی است که باید به عنوان میثاق بین مسوولان در همه سطوح و ردههای سیاسی و غیرسیاسی پذیرفته شود تا ان شاء الله از پیچ و گردنه‌های خطرناک به سلامت عبور کنیم.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 127844 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 9 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 10 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 10 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 10 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 10 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 10 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 10 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 10 ساعت پيش [ 0 بازدید ]