یکشنبه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ /
127677
۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵

معیار رای اعتماد به وزرا، صلاحیت‌های علمی‌تخصصی و اجرای برنامه هفتم توسعه است

ایسنا/مرکزی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: معیار مجلس در انتخاب وزرا، صلاحیت‌های علمی و تخصصی است که در قانون مشخص شده و وزیر منتخب باید با راهبرد مشخص، برنامه هفتم توسعه را اجرایی کند.



نادرقلی ابراهیمی، شامگاه ۱۹ مرداد در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به روز خبرنگار اظهار کرد: سرعت، دقت و صحت اخبار بسیار اثربخش است. قلم نه در انحصار زمان و نه در انحصار مکان می‌ماند چراکه از جنس اندیشه و شعور است.

وی با اشاره به شهدای خبرنگار در غزه گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل، حفظ حرمت و جان خبرنگاران است ولی صهیونیست‌ها به جایگاه و حرمت خبرنگاری تعرض کردند.

وی اضافه کرد: مسائل متعددی برای خدمت به مردم وجود دارد و در این راستا سعی داریم فرصت و عرصه جدیدی برای مردم فراهم کنیم. به واسطه سال‌ها حضورم در جهاد سازندگی و کشاورزی، با نظام مسائل کلی استان و کشور آشنایی کامل دارم.

ابراهیمی تصریح کرد: اکنون اولویت کار این است که افراد صاحب نظر، نظام مسائل شهرستان‌ها را احصا کنند چراکه این موضوع، پیش نیاز تعیین مسیر برای یک نماینده است.

وی با اشاره به دو وظیفه تقنینی و نظارتی نمایندگان مجلس گفت: اجرا و اقدام در مسائل مختلف، بر عهده دستگاه‌های متولی است و پیگیری مسائل وظیفه نماینده است. در بعد نظارتی نماینده سوال می کند و مسئول اجرایی بایستی پاسخگو باشد.
ابراهیمی با بیان اینکه اعتبارنامه تمام نمایندگان مجلس تصویب شده است افزود: شهادت شهید رئیسی، اتفاق تلخی را برای کشور رقم زد و منجر به وقفه‌ در امور اجرایی کشور شد ولی مردم بار دیگر، پرشور و نشاط پای صندوق‌ها حاضر شدند و حماسه‌ای دیگر رقم زدند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی ما وارد مجلس شدیم برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه مصوب شده بود و ما دستی در بودجه امسال و برنامه هفتم نداشتیم ولی با این حال با پیگیری‌هایی که کردیم فرصت‌های جدیدی برای استان و کشور ایجاد شد.

وی تصریح کرد: قبل از ابلاغ بودجه به دولت توانستیم یک درصد از عوارض واردات نهاده‌های دامی را برای تامین مواد پروتئینی و تولید ۵۰ هزار تن گوشت قرمز اختصاص دهیم که برای اولین بار در کشور این اتفاق رخ داد و نزدیک به ۲.۵ همت اعتبار جدید برای این موضوع تامین شد که منجر به تولید و کسب و کار جدید خواهد شد.

ابراهیمی با بیان اینکه در مجمع نمایندگان استان قرار را گذاشتیم که اولویت‌های ملی و استانی را مدنظر قرار دهیم افزود: یک فرصت ۸.۷ همتی برای موارد مربوط به آب و راه‌های روستایی و عشایری، مسکن محرومین، توسعه مدارس و آبخیزداری فراهم شد که در ردیف بودجه سال ۱۴۰۳ لحاظ کردیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شبکه فاضلاب کمیجان و خنداب را از ردیف بودجه حذف کرده بودند ولی با پیگیری که انجام دادم هر سه شهرستان حوزه انتخابیه به ردیف بودجه شبکه فاضلاب اضافه شدند.

وی با اشاره به مازوت سوزی نیروگاه شازند گفت: با پیگیری که با معاونت علمی ریاست جمهوری داشتم، فراخوانی برای تشکیل کنسرسیوم در جهت اورهال و به روز رسانی نیروگاه شازند بر اساس گاز سوز بودن منتشر شد که در پی آن چند شرکت دانش بنیان اعلام آمادگی کردند و پیشنهاد پروژه‌های فناورانه در خصوص نصب مشعل‌ها و اگزاست‌های خروجی نیروگاه را دادند.

ابراهیمی اضافه کرد: کنسرسیومی در این خصوص تشکیل شده و احتمالا هفته آینده، قراردادش امضا خواهد شد. اعتبارات این کار از محل قانون جهش تولید دانش بنیان و از طریق نیروگاه تامین می‌شود. قصد داریم در خصوص فلرهای پتروشیمی و پالایشگاه نیز فراخوان فناورانه‌ای منتشر کنیم.

وی عنوان کرد: تنها قسمت باقی مانده از بزرگراه شمال به جنوب کشور، مسیر راهجرد، اراک، شازند و بروجرد است که سرمایه‌گذاری برای این پروژه انجام گرفت و قرار است ۷۰ درصد توسط بخش خصوصی و ۳۰ درصد توسط بخش دولتی انجام شود.

ابراهیمی افزود: با دستور شهید رئیسی و وزارت راه توانستیم ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای کمربند شمالی اراک بگیریم که ۲۵ کیلومتر اولیه آن تا مهرماه زیر بار ترافیک خواهد رفت و دیگر روزانه ۱۳ تا ۱۵ هزار وسیله نقلیه نیمه سنگین و سنگین وارد اراک نخواهند شد.

وی با اشاره به ورود ۱۰ اتوبوس برقی به اراک گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی اراک فرسوده شده بود که با پیگیری‌هایی که با وزیر صمت داشتیم، ۱۰ اتوبوس برقی وارد اراک شد و تا شهریور نیز ۲۰ اتوبوس برقی دیگر وارد خواهد شد. افق کار این است که ۱۰۰ اتوبوس برقی و ۱۰۰ تاکسی برقی وارد اراک شوند.

ابراهیمی افزود: با این کاز علاوه بر اینکه شکل و شمایل ناوگان شهری تغییر خواهد کرد، کسب و کارجدیدی بابت ایستگاه‌های شارژ خودرو ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ایران با ۲۵۰ روز آفتابی، ظرفیت خوبی برای استفاده از انرژی خورشیدی دارد گفت: صنایع بر اساس قانون مکلف هستند برای جبران ناترازی انرژی از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنند. مثلا شرکت آلومینیوم، برق زیادب مصرف می‌کند و قرار است ۵ نیروگاه خورشیدی در اراضی اطراف نیروگاه تاسیس کند.

ابراهیمی افزود: یک فرصت ارزشمند به نام مانا انرژی در استان داریم که تجهیزات انرژی خورشیدی تولید می‌کند و می‌تواند تجهیزات لازم را تولید و عرضه ‌کند.

وی اضافه کرد: اعتباری را با همکاری شرکت توزیع برق، بانک کشاورزی و جهاد کشاورزی برای مزارع خورشیدی پیگیری کردیم و ۳۳ چاه کشاورزی مشاعی استان را به عنوان پایلوت انتخاب کردیم تا برق خود را با استفاده از انرژی خورشیدی تامین کنند و مراحل قراردادش را طی می‌کند. ما در صدد هستیم تا با این دست کارها، ۵ ساعت خاموشی در بخش کشاورزی و خاموشی‌های روزانه در بخش صنعتی را نداشته باشیم.  

ابراهیمی در ادامه عنوان کرد: ما قصد داریم به کمک شهرداری کریدور سبز جنوب اراک را از نیروگاه تا کویر میقان ایجاد کنیم تا تولید اکسیژن و توسعه فضای سبز را در پی داشته باشد.

وی در رابطه با انتخاب وزرای دولت چهاردهم اظهار کرد: یکشنبه هفته آینده کابینه دولت به مجلس معرفی خواهد شد و با مجمع نمایندگان استان معیارهایی را در نظر گرفتیم تا بر اساس این معیارها و در جهت حفظ منافع و الزام تامین مهم‌ترین نیازهای استان و همچنین اجرای برنامه هفتم توسعه، رای اعتماد را به وزرا دهیم و مباحث مربوط به انتصاب مدیران استانی نیز با هماهنگی مجمع نمایندگان استان باشد.

ابراهیمی با تاکید بر لزوم حداکثر همگرایی در استان گفت: ما فقط با یکدلی و همگرایی خواهیم توانست فرصت خدمت به مردم را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه معیار مجلس در انتخاب وزرا، صلاحیت‌های علمی و تخصصی است که در قانون مشخص شده است گفت: وزیر پیشنهادی باید به استناد قانون، تکالیف خود را در رابطه با برنامه هفتم و راهبردها و نوع اقدامات خود اجرایی کند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: ما هیچ بحث سیاسی و جناحی با دولت جدید نخواهیم داشت و با مجمع نمایندگان استان نزد رئیس جمهور خواهیم رفت و ملاک‌ها و مطالبات استان را برای ایشان طرح خواهیم کرد. معیارهای ما، معیارهایی است که مطالبات مردم برآورده شود.

وی با تاکید بر اینکه وزیر منتخب، وزیری خواهد بود که با راهبردهای مشخص برنامه هفتم را اجرایی کند گفت: متاسفانه در سنوات گذشته ما در استان تحت تاثیر تصمیم گیری‌های غلطی قرار گرفتیم که منجر به انتخاب استانداران و رئیس دستگاه‌هایی شد که نتوانستند استان را در جایگاه خود قرار دهند.

وی اضافه کرد: با مجمع نمایندگان استان قرار گذاشتیم که با وزرای پیشنهادی در رابطه با استاندار و روسای سازمان‌های استانی بحث و بررسی کنیم و بر این اساس رأی اعتماد دهیم.

ابراهیمی تصریح کرد: تاکنون خیلی‌ها خودشان را برای استانداری مطرح کرده‌اند ولی تا جایی که من خبر دارم هیچ فردی، کاندید هیچ استانی نیست تا اینکه وزیر کشور مشخص شود. مطالبه اصلی ما، ارتقا جایگاه استان در سطح ملی است چراکه جایگاه امروز استان با این سطح از تولیدات صنعتی و کشاورزی، آنچه باید باشد نیست. 

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 127677 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 32 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 32 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 50 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]