جمعه, ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ /
127396
۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۳:۵۸

قالیباف: باید مبانی دفاع مقدس را در تصمیم گیری ها لحاظ کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید در مدیریت و تصمیم گیری ها مبانی دفاع مقدس را لحاظ کنیم تا مشکلات حل شود.



به گزارش ایسنا محمدباقر قالیباف که در یادواره ملی سردار شهیدمحمد طوسی سخن می گفت افزود: باید از دفاع مقدس درس بگیریم چون خدای دفاع مقدس خدای اقتصاد و فرهنگ هم‌هست.

وی ادامه داد: مشکلات لاینحل نیستند و اگر مشکلی هست به خاطر اشتباه در تصمیم گیری است. تردید نکنیم از فضای فرهنگ جهادی شهادت فاصله گرفتیم.باید از گذشته پند بگیریم و تجربه‌های ناموفق را تجربه نکنیم.

قالیباف یادآور شد: فرهنگ جهاد و شهادت  نیاز جامعه ما برای زندگی است و باید از غفلت‌ها بپرهیزیم چون به جامعه بشری به ویژه جامعه انقلابی ما نباید شاهد غفلت باشد. یاد شهدا تکراری نمی‌شود؛ هر مجلس ذکر شهید غفلت را از دل ما می‌زداید.

 وی در بخش دیگر سخنانش گفت: دفاع مقدس روش حکمرانی، تصمیم گیری و مدیریت  و مبنای آن اعتماد و ایمان و محبت بود آیا این مسائل در مدیریت ما جایی دارند یا ندارند. دفاع مقدس دوران خلاقیت بود که جبهه و جنگ را متحول کرد.

قالیباف یادآور شد: شهید بصیر، شهید شیرودی، شهید کشوری و شهید طوسی و دیگر شهدا ستارگان درخشان هستند و
 استان مازندران در هر عرصه‌ای در صحنه علم و جهاد و مقاومت پیشتاز بودند.بچه‌های مازندران از کوه‌های یخبندان غرب تا گرمای سوزان فاو در دفاع مقدس حضور داشتند. شهید طوسی هم یک فردنظامی اطلاعاتی بود و هم عملیاتی و نقش موثری در عملیات والفجر ۸ داشت. البته همه جوانان امروز، محکمتر از دفاع مقدس و شجاع‌تر و غریباتر ایستاده‌اند.  قطعنامه که پذیرفته شد برخی از افراد جمهوری اسلامی را به شکست متهم کردند؛ اما در ادامه مشخص شد کدام کشور پیروز واقعی بود.

سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلای مازندران نیز ضمن ارائه گزارشی از سیر برگزاری این یادواره گزارشی از یادواره‌هایی  که قرار است در استان مازندران برگزار شود ارائه داد.

وی چاپ کتاب‌های مختلف و اقدامات هنری از جمله سرود،تئاتر،فیلم و مستند داستانی، ساخت فیلم «کالدو» درباره شهید طوسی را از جمله این اقدامات برشمرد و گفت: این اجلاسیه یکی از اجلاسیه‌های شهدای مازندران است
انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 127396 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 9 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 9 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 9 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 9 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 9 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 9 ساعت پيش [ 0 بازدید ]