دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ /
126685
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳

باقری: اروپا همه مسیرهای دیپلماتیک را مسدود کرد

به گزارش مشرق، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه سه‌شنیه شب ۱۶ مرداد ماه در تماس تلفنی با الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش درخصوص اقدامات تجاوزکارانه و تروریستی رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس به دست رژیم صهیونیستی در تهران شد، گفت‌وگو کرد. باقری ضمن اشاره به نقض حاکمیت ملی […]



به گزارش مشرق، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه سه‌شنیه شب ۱۶ مرداد ماه در تماس تلفنی با الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش درخصوص اقدامات تجاوزکارانه و تروریستی رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس به دست رژیم صهیونیستی در تهران شد، گفت‌وگو کرد.
باقری ضمن اشاره به نقض حاکمیت ملی و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران توسط رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: متأسفانه برخی کشورهای اروپایی در قبال اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در نقض حقوق بین‌الملل سکوت پیشه کرده و همین امر موجب گستاخی باند جنایتکار حاکم در تل‌آویو در تشدید و تسری تنش و ناامنی در متطقه خواهد شد.
شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش نیز با ابراز نگرانی از وخامت اوضاع در منطقه غرب آسیا گفت: اتریش ضمن دعوت همه طرف‌ها به خویشتنداری، بر ضرورت به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها تأکید دارد.
در ادامه باقری افزود: طرف اروپایی با عدم محکومیت تجاوز آشکار تروریستی رژیم صهیونیستی و جلوگیری از تصمیم‌گیری موثر و بازدارنده شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی، عملا همه مسیرهای دیپلماتیک را مسدود کرد.
باقری سه‌شنبه شب و برای سومین بار پس از ترور شهید هنیه در پاسخ به تماس تلفنی وزیر خارجه مصر با وی گفت‌وگو کرد. او طی روزهای اخیر با وزرای خارجه اسلوونی، مجارستان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز تلفنی گفت‌وگو کرد. وی با برخی وزرای خارجه کشورهای منطقه و همسایه از جمله بحرین، قطر، عمان، ترکیه و … نیز تلفنی درباره اقدام تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی و نقض حاکمیت و تمامیت ارضی ایران به رایزنی پرداخت.

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 126685 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 12 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 12 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 12 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 12 ساعت پيش [ 0 بازدید ]