چهارشنبه, ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ /
126636
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳

عراق در آماده‌باش

ایران گفته است که هرگونه حمله تلافی‌جویانه شامل حملات متحدانش هم می‌شود که شامل حزب‌الله، حوثی‌ها در یمن و شبه‌نظامیان در عراق می‌شود. این شبه‌نظامیان عراقی معمولا به نیرو‌های آمریکایی در عراق و سوریه حمله کرده و اسرائیل را با استفاده از راکت‌های دوربرد هدف قرار داده‌اند.



مقامات نظامی آمریکا اعلام کردند که حمله موشکی روز دوشنبه به پایگاه «عین‌الاسد» در عراق باعث زخمی شدن نیرو‌های آمریکایی شده است.
به گزارش دنیای اقتصاد، این حمله شبیه حملات قبلی بود که توسط شبه‌نظامیان مسلح عراقی انجام گرفته بود که بار‌ها این پایگاه را هدف قرار داده بودند؛ اما پس از آغاز جنگ اسرائیل با حماس در غزه در ماه اکتبر، آن‌ها حملات خود را تشدید کردند. «آلیسا روبین» و «هلن کوپر» در گزارش ۶اوت در نیویورک‌تایمز نوشتند، به گفته یک مقام آمریکایی و شاهدان عراقی، این دور جدید حمله شامل حداقل دو راکت بود که به داخل محوطه پایگاه اصابت کرد.
این پایگاه حداقل دو بار در سه هفته گذشته هدف قرار گرفته بود و همچنین در اواخر ماه گذشته حمله‌ای به یک پایگاه کوچک آمریکایی در شرق سوریه صورت گرفت که در آن نیرو‌های عملیات ویژه ایالات متحده با نیرو‌های کرد سوری برای سرکوب داعش همکاری می‌کردند. در هر حال، گزارش‌های اولیه حاکی از زخمی شدن حداقل پنج نفر در حمله روز دوشنبه بود و مجروحان شامل سربازان آمریکایی و پیمانکاران بودند.
این حمله در حالی صورت می‌گیرد که تنش‌ها در منطقه در حال افزایش است و اسرائیل و متحدان آمریکایی، اروپایی و منطقه‌ای‌اش برای مقابله‌با حمله تلافی‌جویانه از سوی ایران در پاسخ به ترور هفته گذشته اسماعیل هنیه، در تهران و فواد شکر در حومه جنوبی بیروت آماده می‌شوند.
ایران گفته است که هرگونه حمله تلافی‌جویانه شامل حملات متحدانش هم می‌شود که شامل حزب‌الله، حوثی‌ها در یمن و شبه‌نظامیان در عراق می‌شود. این شبه‌نظامیان عراقی معمولا به نیرو‌های آمریکایی در عراق و سوریه حمله کرده و اسرائیل را با استفاده از راکت‌های دوربرد هدف قرار داده‌اند.
منطقه برای یک حمله گسترده در حالت آماده‌باش قرار گرفته است. مشخص نیست که آیا حمله موشکی روز دوشنبه به پایگاه هوایی عین‌الاسد بخشی از این پاسخ بود یا ادامه تلاش‌های گروه‌های مقاومت در عراق برای هدف قرار دادن نیرو‌های آمریکایی. با این حال، تا لحظه تنظیم این خبر هیچ گروهی مسوولیت حمله روز دوشنبه را بر عهده نگرفته است.
مذاکرات بین مقامات ارشد دفاعی در عراق و پنتاگون درباره چگونگی پیکربندی مجدد و کوچک کردن نیرو‌های آمریکایی و چند ملیتی در عراق ادامه دارد؛ اما هنوز به تصمیمی نرسیده‌اند. در داخل دولت عراق، دودستگی وجود دارد؛ به‌طوری‌که جناح‌های نزدیک به ایران برای خروج سریع ایالات متحده تلاش می‌کنند؛ درحالی‌که دیگران، از جمله بسیاری از مقامات دفاعی عراق، برای دخالت محدود و طولانی‌مدت ایالات متحده فشار می‌آورند. حدود ۲۵۰۰سرباز آمریکایی در عراق و همچنین ۹۰۰سرباز در سوریه حضور دارند که داعش بار دیگر در آنجا فعال شده است.
کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که بایدن و معاونش در جریان این حمله قرار گرفته و درباره اقداماتی که دولت آمریکا «برای دفاع از نیروهایمان و پاسخ به هرگونه حمله علیه پرسنلمان به انتخاب خودمان و در زمان و مکانی که خودمان صلاح بدانیم» صحبت کرده‌اند. پس از حمله هواپیمای بدون سرنشین در ۱۶ژوئیه به منطقه آمریکا در پایگاه عین‌الاسد که منجر به جراحتی نشد، ارتش ایالات متحده یک کارخانه هواپیما‌های بدون سرنشین کوچک در جرف الصخر، منطقه‌ای در جنوب بغداد را بمباران کرد که به‌عنوان پایگاهی برای کتائب حزب‌الله و دیگران علیه ارتش آمریکا عمل می‌کند. حمله ایالات متحده چهار رزمنده -سه عراقی و یک فرمانده حوثی – را در محل به شهادت رساند.

منبع : fararu.com
حتما بخوانید : باقری عازم جده شد
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 126636 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایلنا 38 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 45 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 46 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 47 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 47 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 48 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 48 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]