یکشنبه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ /
126599
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۹:۰۷

اخلاقی امیری: وزیر فرهنگ دولت چهاردهم نگاهی جامع به توانمندی داخلی در عرصه فرهنگ داشته باشد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طیف وسیعی از مسئولیت ها و ماموریت ها را در کشور دارد؛ بنابراین وزیر مربوطه علاوه بر داشتن شرایط عمومی و ابتدایی یک وزیر باید نگاهی جامع به توانمندی داخلی در عرصه فرهنگ و کسب اعتماد هنرمندان داشته باشد.



حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی امیری، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا درباره ویژگی‌های کابینه دولت چهاردهم عنوان کرد:‌ معیارهایی که رهبر انقلاب در جلسه دیدار با نمایندگان دوازدهم مطرح کردند یک میثاق کلی نمایندگان با دولت چهاردهم است تا نمایندگان مردم به وزرایی اعتماد کنند که ویژگی های بر شمرده رهبری را داشته باشد. از سوی دیگر شعار رئیس‌جمهور محترم نیز تاکید بر وفاق ملی و استفاده از همه ظرفیت ها در اداره دولت چهاردهم بوده است. 

وی ادامه داد: بنابراین انتظار داریم فقط یک جناح خاص برای حضور در کابینه چهاردهم مورد توجه رییس‌جمهور محترم قرار نگیرد. همکاران ما در مجلس شورای اسلامی بنای همکاری با دولت را مطابق خط کشی رهبر انقلاب در انتخاب وزرا را خواهند داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره ویژگی‌های وزیر فرهنگ و ارشاد دولت چهاردهم عنوان کرد:‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طیف وسیعی از مسئولیت ها و ماموریت ها را در کشور دارد؛ بنابراین وزیر مربوطه علاوه بر داشتن شرایط عمومی و ابتدایی یک وزیر باید نگاهی جامع به توانمندی داخلی در عرصه فرهنگ و کسب اعتماد هنرمندان داشته باشد.  همچنین ارزش های ملی، انقلابی و دینی را در مباحث فرهنگی را باید در اولویت قرار دهد.

اخلاقی در پایان تاکید کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید تعهد و تخصص داشته باشد و امیدوارم دولت چهاردهم و شخص رئیس جمهور با توجه به این موارد وزرای خود را به مجلس دوازدهم معرفی کند.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 126599 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 26 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 26 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 52 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]