یکشنبه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ /
125255
۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۹

اخبار سیاسی ۱۳ مرداد؛ جزئیات دیگری از شهادت«هنیه»/گزارشی از وضعیت کابینه چهاردهم

«فرش‌های سرقتی سعدآباد»، «تایید صلاحیت رئیس‌جمهور مستقر»،‌ «کابینه چهاردهم»، «شهادت اسماعیل هنیه» و «تعطیلی شنبه‌ها» از موضوعات مهم خبری سیزدهم مرداد ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.



به گزارش ایسنا، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه،‌ در واکنش به طرح مباحثی درباره عملکرد  شورای نگهبان و بیان انتقادات و سرزنش‌هایی در خصوص تایید صلاحیت رئیس جمهور مستقر گفت: دیدم که حتی برخی نیز می‌گفتند که این‌ها زیر کولر تصمیم می‌گیرند؛ حال ما چه زیر کولر تصمیم بگیریم چه کولر را خاموش کنیم، باید یاد بگیرند انتخابات رقابت و مشارکت مردم است و شورای نگهبان یار کمکی هیچ کسی نیست؛ شورای نگهبان بر اساس ضوابط قانونی عمل می‌کند و با تمجید و تحسین و سرزنش دیگران عمل نمی‌کند. کشور ما کشور آزادی است و برخی ممکن است کسی را بپسندند و برخی ممکن است کس دیگری را بپسندند و اشکالی ندارد؛ هرکس می‌تواند نظری داشته باشد.

وی با بیان این‌که «سلایق سیاسی افراد متفاوت است»، ادامه داد: در این انتخابات به لطف خدا از همه جریانات سیاسی افرادی حضور داشتند و مهم این است که مبنای عمل بر اساس قانون رای و اراده و نظر مردم است.

در بخش دیگری از این نشست، هادی طحان نظیف نظرات شورای نگهبان درباره جزئیات مخالفت شورای نگهبان با لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری موسوم به افزایش تعطیلی آخر هفته را اعلام کرد. 

****

صبح امروز، پیکر پاسدار مدافع حرم شهید میلاد بیدی از مستشاران نظامی ایران که در سوریه و لبنان به شهادت رسید، با حضور جمعی از مردم، مقامات لشکری و کشوری در تهران از سه‌راه افسریه به‌سمت ابتدای خیابان کلهر  تشییع شد.

 محمد مخبر در حاشیه مراسم تشییع شهید میلاد بیدی در جمع خبرنگاران، گفت: ملت شهیدپرور ایران با بزرگداشت شهادت اسماعیل هنیه و این شهید جوان وطن ثابت کردند، مسیر نورانی ایستادگی در مقابل استکبار همواره ارزشی فراموش ناشدنی دارد و حمایت از مظلوم آرمان مقدس جمهوری اسلامی است. صهیونیست‌ها به سبب جنایات اخیرشان سیلی خواهند خورد و به امید خدا ظلم آنها با نابودیشان به پایان خواهد رسید.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در اطلاعیه شماره ۳ جزئیات دیگری پیرامون جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن «دکتر اسماعیل هنیه» اعلام و تاکید کرد: با توجه به تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده، این عملیات تروریستی با شلیک پرتابه کوتاه برد با سر جنگی حدود ۷ کیلوگرمی، همراه با انفجار شدید، از خارج محدوده استقراری اقامت میهمانان صورت گرفته است.

همچنین قرار است ابعاد این حادثه با حضور مسئولان ارشد دستگاه‌های ذی ربط در دستور کار هفته جاری کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد.

در همین ارتباط حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی خمینی در گردهمایی «خادمین افتخاری سخاءالحسین(ع)» در واکنش به ترور هنیه و فؤاد شکر، اظهار کرد: امروز دشمن دلخوش است که حاج محسن‌ها و اسماعیل هنیه‌ها را ترور می‌کند، غافل از آنکه ما با ایمان و عقیده پیش رفته‌ایم و آنان با همه سلاح‌های خود عقب مانده‌اند.

 دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

شهادت هنیه موجب تقویت جبهه مقاومت خواهد شد

بزرگترین سد راه گسترش صهیونیست، تفکر مقاومت است

صهیونیست‌ها منتظر پاسخ سخت، کوبنده و پشیمان‌کننده ایران باشند

ایران با همکاری محور مقاومت پاسخی مناسب به ترور شهید هنیه بدهد

****

با توجه به اینکه رئیس‌جمهور تاکنون چهار نفر از همکاران خود در هیات دولت را انتخاب کرده است و کمتر از دوهفته فرصت دارد تا هیأت وزیران خود را هم به مجلس معرفی کند، ایسنا در گزارشی با عنوان «از کابینه چهاردهم چه خبر؟» به بررسی این موضوع پرداخت.

بر اساس این گزارش، مسعود پزشکیان تاکنون در احکامی جداگانه محمدرضا عارف را به عنوان معاون اول، محمدجعفر قائم‌پناه را به عنوان معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری، محمدجواد ظریف را به عنوان معاون راهبردی و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری و محسن حاجی میرزایی را به عنوان رئیس‌دفتر خود انتخاب کرده است.

****

معاون حقوقی رئیس جمهور در دولت سیزدهم ضمن ارائه توضیحاتی درباره آخرین وضعیت پرونده سرقت فرش‌های سعدآباد، گفت: که متهم‌های مربوط به پرونده فرش‌های سرقتی سعدآباد از نظر دستگاه قضائی مشخص هستند و رسیدگی به این پرونده در حال پیگیری است.

محمد دهقان افزود: سرقت این فرش‌ها در دولت دوازدهم توسط معاون حقوقی همان دولت به قوه قضائیه اعلام شده بود و در این دولت هم پیگیری شد. خوشبختانه این موضوع در مرجع قضائی در حال پیگیری است.

انتهای پیام 

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 125255 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 24 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 25 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]