پنجشنبه, ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ /
124354
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۲

دیدار مقامات مصر، عربستان، عراق، ژاپن و …. با پزشکیان

سران و مقامات کشورهای مصر، عربستان، عراق، ژاپن، روسیه و زیمباوه و …. با رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.



به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان رئیس جمهوری، در ادامه دیدار سران و مقامات کشورهای خارجی  که به منظور شرکت در آیین تحلیف دوره چهاردهم ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده‌اند با رئیس جمهوری، از عصر روز گذشته تا امروز چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ وزیر امور خارجه مصر، نماینده ویژه پادشاه عربستان سعودی، نخست وزیر عراق، فرستاده ویژه نخست وزیر ژاپن، رئیس دومای دولتی روسیه و معاون رئیس جمهور زیمبابوه با مسعود پزشکیان رئیس جمهوری دیدار و گفت‌وگو کردند.

دیدار مقامات مصر، عربستان، عراق، ژاپن و …. با پزشکیان

دیدار وزیر خارجه مصر با رئیس جمهوری

پزشکیان: ایران و مصر را دو کشور برادر هستند

رئیس جمهوری عصر روز گذشته در دیدار بدر عبدالعاطی وزیر امور خارجه مصر، ایران و مصر را دو کشور برادر توصیف کرد که ملت‌های آنها دارای علاقمندی قلبی با یکدیگر هستند. وی با اشاره به سابقه تمدنی دیرینه، درخشان و افتخارآمیز ایران و مصر، ابراز امیدواری کرد که مشکلات پیش‌روی عادی شدن روابط دو کشور هر چه سریع‌تر به طور کامل برطرف شود.

بدر عبدالعاطی وزیر امور خارجه مصر نیز در این دیدار با اشاره به اینکه کمتر از یک ماه از انتصاب وی در دولت جدید مصر به این سمت می‌گذرد، اظهار کرد که از سوی رئیس جمهور مصر ماموریت یافته است، سلام‌های گرم، تبریکات صمیمی و آرزوهای قلبی ایشان برای موفقیت رئیس جمهور ایران و دولت‌ چهاردهم در تحقق پیشرفت و ارتقای رفاه مردم ایران را ابلاغ کند. وزیر خارجه مصر، مواضع دو کشور را در مسائلی چون عدم دخالت در امور دیگر کشورها، پاسداشت نظام بین‌المللی چندجانبه، دفاع از حقوق انسان‌دوستانه و مسائل مشابه بسیار نزدیک دانست و با اشاره به دیدار روسای جمهور ایران و مصر در ریاض و توافق برای توسعه روابط خاطرنشان کرد: مسیر عادی‌سازی روابط در مسیر خود جریان دارد و امیدوارم این دو کشور بزرگ و صاحب تمدن بتوانند هر چه سریع‌تر برای تامین منافع متقابل همکاری‌های خود را رسما آغاز کنند.

دیدار مقامات مصر، عربستان، عراق، ژاپن و …. با پزشکیان

دیدار نماینده ویژه پادشاه سعودی با رئیس جمهوری

رئیس‌جمهوری: ارتباط ایران و عربستان، ما را به یَد واحده تبدیل کرده است

مسعود پزشکیان همچنین در دیدار «منصور بن متعب بن‌عبدالعزیز» نماینده ویژه پادشاه عربستان سعودی با تشکر از پیام و ابراز محبت خادم‌الحرمین الشریفین و ولیعهد پادشاهی سعودی، مکالمه مفصل خود با ولیعهد عربستان را سازنده توصیف و تصریح کرد: ارتباط ایران و عربستان علاوه بر ملاحظات همسایگی و مراودات برادرانه و صمیمی، با پیوندها و اشتراکات دینی و اعتقادی نیز گره خورده و ما را به یک ید واحده تبدیل کرده است.

وی همچنین با بیان اینکه دشمنان و بدخواهان دو ملت برای رسیدن به خواسته‌های نامشروع خود به دنبال ایجاد اختلاف بین دو ‌کشور هستند، افزود: ایران و عربستان باید با هوشیاری، وحدت و انسجام چنین توطئه‌هایی را خنثی کنند.

منصور بن متعب بن‌عبدالعزیز نماینده ویژه پادشاه عربستان سعودی نیز در این دیدار ضمن ابلاغ بهترین تبریکات پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی به پزشکیان اظهار کرد: روابط دیرینه دو ‌کشور بر تاریخ و فرهنگ مشترک و نیز همسایگی و برادری استوار است و یک دین واحد دو ملت را به هم پیوند داده است. وی اشاره به علاقمندی رهبران کشورش به توسعه روابط با ایران، گفت: رهبران عربستان سعودی اعتقاد دارند که توافق شکل گرفته میان دو کشور در پکن سرآغازی برای قرار گرفتن در مسیر تحقق منافع متقابل بوده و این مسیری است که نه تنها منافع منطقه بلکه منفعت جهانی را تامین و محقق می‌کند.

دیدار مقامات مصر، عربستان، عراق، ژاپن و …. با پزشکیان

دیدار نخست وزیر عراق با رئیس جمهوری

پزشکیان: گسترش روابط کشورهای منطقه برای مقابله با دخالت بیگانگان ضروری است

مسعود پزشکیان در ادامه در دیدار «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق  روابط دو کشور را عمیق، دوستانه و دیرینه توصیف و تصریح کرد: توسعه هر چه بیشتر روابط با همسایگان اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و دولت چهاردهم است. وی همچنین تعمیق و گسترش روابط همسایگان و کشورهای منطقه با یکدیگر را برای مقابله با دخالت بیگانگان در مسائل منطقه ضروری دانست و تاکید کرد: ایران و عراق در سختی‌ها یار و حامی یکدیگر بوده و برای تامین منافع متقابل تلاش می‌کنند.

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق نیز در این دیدار با تبریک مجدد انتخاب پزشکیان از سوی ملت ایران به ریاست جمهوری و آرزوی موفقیت برای وی از جانب خود، دولت و ملت عراق اظهار کرد: روابط دو ملت ایران و عراق همواره گرم و صمیمی بوده و امیدوارم مسیر رو به رشد روابط در دوران شهید رئیسی در دولت جنابعالی نیز ادامه یابد. وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای سفر شهید آیت‌الله رئیسی به عراق، از پزشکیان دعوت کرد تا با سفر به عراق و انجام دیدار و گفت‌وگو میان مقامات دو کشور، زمینه تسریع در اجرای توافقات موجود برای توسعه روابط و حصول توافقات جدید در موضوعات مورد علاقه دو طرف را فراهم آورد.

دیدار مقامات مصر، عربستان، عراق، ژاپن و …. با پزشکیان

دیدار فرستاده ویژه نخست‌وزیر ژاپن با رئیس‌جمهوری

دیدار فرستاده ویژه نخست‌وزیر ژاپن با رئیس‌جمهوری

در ادامه دیدارهای مقامات کشورهای خارجی حاضر در در آیین تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران با رئیس جمهوری، «یوشی فومه تسویه» فرستاده ویژه نخست وزیر ژاپن با مسعود پزشکیان رئیس جمهوری دیدار و گفت‌گو کرد.

در این دیدار «یوشی فومه تسویه» فرستاده ویژه نخست وزیر ژاپن نیز در این دیدار با ابلاغ تبریک مجدد و آرزوی موفقیت برای دکتر پزشکیان، با بیان اینکه آقای کیشیدا مشتاق دیدار با جنابعالی و گفتگوی حضوری درباره گسترش روابط فیمابین است، اظهار داشت: نخست وزیر ژاپن همچنین با توجه به جایگاه جمهوری اسلامی ایران و نقش‌آفرینی سازنده در تحولات منطقه مشتاق تقویت همکاری‌ها با ایران در مسیر تقویت و تثبیت صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا است.

فرستاده ویژه نخست وزیر ژاپن همچنین با اشاره به روابط دیرینه دو ملت، تصریح کرد: دولت ژاپن معتقد است، با همکاری یکدیگر می‌توانیم گام‌های موثری در زمینه رفع مشکلات منطقه و جهان برداریم.

مسعود پزشکیان رئیس جمهوری نیز در این دیدار با استقبال از پیشنهاد و ابراز علاقمندی دولت ژاپن برای دیدار و مذاکره حضوری سران دو کشور در راستای گسترش همکاری‌های فیمابین گفت: ایران و ژاپن همواره روابط دوستانه‌ای داشته‌اند و نباید اجازه داد مشکلاتی که به واسطه اقدامات برخی قدرت‌های خارجی در روابط دو کشور ایجاد شده است، تدوام یابد. وی همچنین در پاسخ به طرح درخواست دولت ژاپن برای نقش‌آفرینی فعال جمهوری اسلامی ایران در حل مسائل منطقه از جمله پایان دادن به جنگ در غزه گفت: ایران از هر اقدام و حرکتی در مسیر ایجاد و تقویت صلح و ثبات در منطقه استقبال می‌کند، اما برخی کشورها به جای تلاش برای پایان دادن به جنگ با اقدامات خود از جمله تامین سلاح و توجیه جنایت‌گری به تداوم آن کمک می‌کنند.

دیدار مقامات مصر، عربستان، عراق، ژاپن و …. با پزشکیان

دیدار رئیس مجلس دومای روسیه با رئیس جمهوری

ابراز تمایل رئیس جمهور روسیه برای ملاقات با پزشکیان

«ویاچسلاو والودین» رئیس دومای دولتی روسیه دیگر مهمان خارجی مراسم تحلیف بود که به دیدار رئیس جمهوری اسلامی ایران رفت. او در این دیدار ضمن ابلاغ صمیمانه‌ترین تبریکات و آرزوهای موفقیت رئیس جمهور روسیه برای دکتر پزشکیان گفت: آقای پوتین از بنده خواست تا آمادگی روسیه برای همکاری با جمهوری اسلامی در مسیر رسیدن به اهداف بزرگ فیمابین را به شما اعلام کنم. ایشان اهمیت زیادی برای توسعه روابط با ایران قائل هستند و پارلمان روسیه نیز آماده همکاری و تسهیل مسیر دستیابی به منافع متقابل دو کشور است. وی همچنین با بیان اینکه رئیس جمهور کشورش امیدوار است که با دکتر پزشکیان در اجلاس سران بریکس که پاییز امسال در کازان روسیه برگزار می‌شود، ملاقات کند، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور روسیه به طور جد، تسریع در تکمیل پروژه‌های مشترک از جمله کریدور شمال-جنوب، خط انتقال گاز و گسترش همکاری با ایران در پیمان‌های منطقه‌ای از جمله شانگهای، بریکس و اتحادیه اقتصادی اوراسیا را پیگیری می‌کند.

مسعود پزشکیان رئیس جمهوری نیز در این دیدار تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران کشورهایی را که در روزهای سخت دوست و پشتیبان ملت ایران بوده‌اند فراموش نکرده و روابط خود را با این کشورها با قوت و قدرت ادامه و توسعه خواهد داد. وی با بیان این‌که «عزم و اراده ما برای ارتقای سطح روابط با روسیه جدی است»، گفت: اگر بر پایه ظرفیت‌های متقابل و در راستای تقویت توانمندی‌ها، روابط خود را تقویت کنیم، دیگر آمریکا و کشورهای غربی نمی‌توانند از حربه تحریم علیه ما استفاده کنند و اگر هم استفاده کنند، اثری نخواهد داشت.

دیدار مقامات مصر، عربستان، عراق، ژاپن و …. با پزشکیان

دیدار معاون رئیس جمهوری زیمباوه با رئیس جمهوری

پزشکیان: تسریع در اجرای توافقات فیمابین زمینه حصول توافقات جدید را فراهم می‌کند

مسعود پزشکیان همچنین در دیدار کمبو موهادی» معاون رئیس جمهوری زیمبابوه بر تسریع در اجرای توافقات فیمابین دو کشور در راستای تامین منافع متقابل و ایجاد زمینه برای حصول توافقات جدید تاکید کرد. وی با بیان این‌که «ایران و زیمبابوه ظرفیت‌های خوب و مکملی برای توسعه روابط دارند»، به سیاست‌های ظالمانه آمریکا در اعمال تحریم علیه کشورهایی که حاضر به همراهی با آنها نباشند، اشاره کرد و افزود: وحدت و همکاری کشورهای مستقل مثل ایران و زیمبابوه می‌تواند تحریم‌های آمریکا و کشورهای غربی را بی‌اثر کند.

«کمبو موهادی» معاون رئیس جمهوری زیمبابوه نیز در این دیدار با اشاره به سابقه طولانی روابط دو کشور، جمهوری اسلامی ایران را کشوری دارای توانمندی‌ها و دانش سطح بالا به خصوص در زمینه خدمات فنی و مهندسی دانست و گفت: زیمباوه نیز ظرفیت‌های متنوع و بکری در عرصه‌های کشاورزی، انرژی، معدن و امثال آن دارد و علاقمندیم این تجربیات و توانمندی‌ها را در همکاری با ایران تبادل کنیم.

دیدار مقامات مصر، عربستان، عراق، ژاپن و …. با پزشکیان

دیدار «جائو رئیس»، رئیس مجلس مالی با پزشکیان

پزشکیان: توافق‌ها با کشور مالی را در مسیر اجرا قرار می‌دهیم

مسعود پزشکیان در دیدار «جائو رئیس»، رئیس مجلس مالی، با محکومیت شدید اقدام تروریستی منجر به شهادت «حاج اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که برای شرکت در مراسم تحلیف به تهران سفر کرده بود، اینگونه اقدامات را مغایر با همه کنوانسیون‌ها و معاهدات بین‌المللی و نشانه عجز و استیصال دشمنان دانست و تاکید کرد: بی‌شک مقاومت ملت قهرمان و مظلوم فلسطین ادامه پیدا خواهد کرد و این اقدامات جنایتکارانه خللی در عزم و اراده فلسطینیان در احقاق حقوقشان ایجاد نخواهد کرد.

دیدار مقامات مصر، عربستان، عراق، ژاپن و …. با پزشکیان

دیدار «آمادو مامه ژوپ» رئیس مجلس سنگال با پزشکیان

پزشکیان: علاقه‌مند به گسترش تعاملات اقتصادی و سیاسی با سنگال هستیم

مسعود پزشکیان در دیدار «آمادو مامه ژوپ» رئیس مجلس سنگال که برای شرکت در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران به تهران سفر کرده است،‌ بر علاقمندی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش تعاملات و روابط با سنگال بویژه در بخش اقتصادی و سیاسی  و همچنین  اجرایی کردن توافقات صورت گرفته در کمیسیون مشترک دو کشور در دوره جدید تاکید کرد.

رئیس‌جمهور در ادامه با تجلیل از مواضع سنگال در دفاع از ملت مظلوم فلسطین، توسعه روابط دو کشور و ایجاد هم افزایی و هماهنگی بیشتر در مسائل و تحولات بین المللی از جمله جنگ غزه را ضروری دانست و افزود: کشورهای اسلامی باید با صدایی رسا و یدی واحد، در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه نقش آفرین باشند.

دیدار مقامات مصر، عربستان، عراق، ژاپن و …. با پزشکیان

دیدار «ابراهیم بوغالی» رئیس مجلس الجزایر با پزشکیان

پزشکیان: ارتقای روابط ایران و الجزایر عادله‌ای برد-برد است

مسعود پزشکیان در دیدار «ابراهیم بوغالی» رئیس مجلس الجزایر که برای حضور در آیین تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده بود، در پاسخ به تسلیت رئیس مجلس الجزایر که ترور اسماعیل هینه را حادثه دردناک و جانسوز دانست، تداوم اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در توسل به ترور در سراسر جهان و همچنین کشتار زنان و کودکان فلسطینی و حمله وحشیانه به بیمارستان‌ها و منازل مردم را ناشی از حمایت‌هایی دانست که آمریکا و برخی کشورهای غربی از این رژیم تروریستی به عمل آورده‌اند.

رئیس‌جمهور افزود: امروز آمریکا و کشورهای غربی مدعی حقوق بشر، نه تنها با اعمال استانداردهای دوگانه جنایات صهیونیست‌ها را در تضییع حقوق فلسطینیان توجیه می‌کنند، بلکه با ارسال سلاح و تجهیزات نظامی عملا این رژیم را به تداوم جنایت و کشتار تشویق می‌کنند، بنابراین بر همه کشورهای اسلامی واجب است، با اتحاد و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، خود را در مقابل زورگویی و زیاده‌خواهی نظام سلطه توانمند کرده و مانعی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی علیه پاره تن جهان اسلام در فلسطین باشند.

دیدار مقامات مصر، عربستان، عراق، ژاپن و …. با پزشکیان

دیدار «علی اسدوف» نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان با پزشکیان

پزشکیان: دولت چهاردهم مصمم به تحکیم و تقویت روابط با جمهوری آذربایجان است

مسعود پزشکیان در دیدار «علی اسدوف» نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان که برای شرکت در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران به تهران سفر کرده است،‌ روابط دو کشور را برادرانه و مبتنی بر پیوندهای عمیق دینی، فرهنگی و خویشاوندی دو ملت دانست و گفت‌: وجود مرزهای جغرافیایی هرگز موجب جدایی مردم ایران و آذربایجان از یکدیگر نشده و ما در دوره جدید برای تحکیم و تقویت هر چه بیشتر روابط مصمم هستیم.

رئیس‌جمهور در ادامه توجه ویژه به توسعه تعاملات با همسایگان را از اولویت‌های اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست و بر تلاش برای اجرای توافقات صورت‌گرفته میان دو کشور در دولت شهید رئیسی تاکید کرد.

دیدار مقامات مصر، عربستان، عراق، ژاپن و …. با پزشکیان

دیدار «الکساندر وولین» معاون نخست‌وزیر صربستان با پزشکیان

پزشکیان: صربستان دوست روزهای سخت ایران است

مسعود پزشکیان در دیدار «الکساندر وولین» معاون نخست‌وزیر صربستان که برای حضور در آیین تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده بود، با تشکر از پیام تبریک رئیس جمهور این کشور، صربستان را دوست روزهای سخت ایران دانست و بر تلاش برای ارتقای هر چه بیشتر روابط دو کشور تاکید کرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به ریاست خود بر گروه دوستی پارلمانی دو کشور در زمان نمایندگی مجلس، گسترش همکاری‌های پارلمانی دو کشور را در ارتقای همه‌جانبه روابط موثر دانست و بر اجرایی شدن هر چه سریع‌تر توافقات فیمابین دو کشور تاکید کرد.

دیدار مقامات مصر، عربستان، عراق، ژاپن و …. با پزشکیان

دیدار «ژورالدو الکمین» معاون رئیس جمهور برزیل با پزشکیان

حمایت مدعیان حقوق بشر از جنایت‌های رژیم صهیونیستی تأسف‌آور است

مسعود پزشکیان بعد از ظهرچهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ در دیدار «ژورالدو الکمین» معاون رئیس جمهور برزیل، که در صدر هیئتی به منظور شرکت در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران به تهران سفر کرده است، تاریخچه و قدمت ۱۲۰ ساله روابط ایران و برزیل را پشتوانه مستحکمی برای توسعه و گسترش مناسبات همه جانبه میان دو کشور توصیف کرد.

وی با بیان این‌که «جمهوری اسلامی ایران برای تقویت و تعمیق روابط با برزیل بویژه در بخش تجاری، اقتصادی، کشاورزی و بهداشت و درمان ارزش و اهمیت فراوانی قائل است»، از فعالان اقتصادی برزیل برای حضور در ایران و آشنایی بیشتر با دستاوردها و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در بخش‌های مختلف دعوت کرد.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 124354 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
فرارو 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]