چهارشنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ /
123933
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۶:۰۸

انتخابات در کمال آرامش، امنیت، رقابت و سلامت برگزار شد

رئیس قوه قضاییه گفت: انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در کمال آرامش، امنیت، رقابت و سلامت برگزار شد.



العالمایران

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای روز سه‌شنبه در آیین تحلیف مسعود پزشکیان نهمین رئیس‌جمهور اسلامی ایران در صحن مجلس شورای اسلامی، یاد بنیانگذار انقلاب اسلامی، شهدای گرانقدر به‌ویژه سپهبد عزیز شهید حاج قاسم سلیمانی همچنین شهدای خدمت را گرامی داشت و از خداوند متعال علو درجات را برای همه شهدا مسالت کرد.

محسنی اژه‌ای افزود: خدا را سپاسگزاریم در شرایطی که مردم در غم از دست دادن رییس جمهور محبوب خود بودند و بدخواهان و معاندین به فتنه گری خود می‌افزودند، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در کمال آرامش، امنیت، رقابت و سلامت برگزار شد.

رئیس قوه قضاییه یادآور شد: مردم در ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳ آقای دکتر مسعود پزشکیان را به عنوان رئیس جمهور برگزیدند و این انتخاب در روز یکشنبه هفتم مرداد ماه در مراسم رسمی توسط رهبر معظم انقلاب تنفیذ و رئیس جمهور به عنوان عالی‌ترین مقام رسمی کشور پس از مقام رهبری، مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه جز در اموری که مستقیما برعهده رهبری است، عهده دار شد.

رئیس دستگاه قضا اضافه کرد: امروز رئیس جمهور محترم طبق اصل ۱۲۱ قانون ساسی در مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس قوه قضاییه و اعضای محترم شورای نگهبان در پیشگاه قرآن کریم و در برابر نمایندگان ملت شریف ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنند که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی کشور باشند و همه استعداد و صلاحیت‌های خود را در انجام مسئولیت‌هایی که برعهده گرفته‌اند بکار گیرند و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق و پشتیبانی از حق و گسترش عدالت نموده و از هرگونه خودکامگی پرهیز نمایند.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: رئیس جمهور باید از آزادی و حرمت اشخاص و حقوق که قانون اساسی برای ملت شناخته است، حمایت کند و در حراست از مرزها و استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزد.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر مسئولیت سنگین ریاست جمهوری گفت: رئیس جمهور باید با استعانت از خداوند متعال و پیروی از پیامبر عظیم الشان اسلام و ائمه اطهار از قدرتی که مردم به عنوان امانتی مقدس به رئیس جمهور سپرده اند همچون امینی پارسا و فداکار نگاهداری و به منتخب بعد از خود بسپارد.

محسنی اژه‌ای یادآور شد: رئیس جمهور محترم از ایام انتخابات تا به امروز بارها و بارها تکرار کرده اند که به تاسی از فرمایش های امیرالمومنین علی (ع) این قدرت را امانت می دانند و نه طعمه؛ و همه هم خود را در تحقق عدالت و پیشرفت و تعالی کشور به کار خواهند برد.

رئیس قوه قضاییه افزود: اینجانب ضمن تبریک مجدد به آقای دکتر پزشکیان رئیس جمهور محترم، از خدای قادر متعال توفیق ایشان را در تحقق مسئولیت سنگین خواستارم.

قوه قضاییه در هر نقطه که لازم باشد، در کمک به دولت حضور فعال خواهد داشت

رئیس عدلیه اظهارداشت: همان گونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند، قوه قضاییه در هر نقطه که لازم باشد، در کمک به دولت حضور فعال خواهد داشت و در مسائل اولویت دار کشور از جمله مسائل اقتصادی در کنار دولت خواهد بود.

مراسم تحلیف مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس‌جمهوری جمهوری اسلامی ایران با حضور مقامات و شخصیت‌های لشکری و کشوری و مهمانانی از ۸۶ کشور جهان در قالب ۱۰۴ هیات برگزار شد.

بر اساس اصل ۱۲۱ قانون اساسی، مراسم تحلیف رییس جمهور باید در محل مجلس باشد و او در جلسه علنی و در حضور نمایندگان و اعضای شورای نگهبان و در کنار رئیس قوه قضاییه سوگند یاد کند.

رئیس جمهوری پس از ادای سوگند، متن آن را در حضور رئیس قوه قضاییه و اعضای شورای نگهبان امضا می‌کند و متن سوگند به آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان تحویل می‌شود.

رئیس جمهوری بعد از مراسم تحلیف، طبق آیین‌نامه ۲ هفته زمان دارد تا نسبت به معرفی کابینه و برنامه وزرا به مجلس شورای اسلامی اقدام کند که پس از اعلام وصول در مجلس، به مدت یک هفته وزرا و برنامه‌های‌ آنها در دست ارزیابی قرار خواهند گرفت.

منبع : fa.alalam.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 123933 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 26 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 46 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
العالم 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
العالم 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
العالم 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]