سه شنبه, ۹ مرداد ۱۴۰۳ /
123673
۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۹

رهبر انقلاب: مهمترین اولویت، عملیاتی شدن توافقات ایران و عراق است

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق و هیئت همراه، با قدردانی از تلاشها و زحمات مردم و دولت عراق برای زمینه‌سازی برگزاری مطلوب و باشکوه راهپیمایی دهها میلیونی اربعین، پیگیری پرونده‌های کاری میان جمهوری اسلامی ایران و عراق و به سرانجام رساندن آنها را از اولویت روابط دو کشور در دوره جدید برشمردند.



به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به گزارش نخست‌وزیر عراق از آماده‌سازی‌های انجام گرفته برای برگزاری باشکوه و همراه با امنیت راهپیمایی اربعین حسینی گفتند: پذیرایی کریمانه مردم عراق از خیل عظیم زائران اربعین و همچنین اقدامات دولت و مسئولان عراق برای تأمین امنیت این مراسم بزرگ، کاری بسیار مهم و موجب شگفتی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به تفاهمنامه‌ها و اسناد امضا شده میان ایران و عراق در دوره شهید رئیسی، بر لزوم پیگیری این پرونده‌ها و عملیاتی شدن آنها در دوره جدید تأکید کردند و افزودند: باید سرعت اجرای توافق‌ها در دو طرف، افزایش یابد.

رهبر انقلاب اسلامی با ابراز خرسندی از اقدامات دولت آقای السودانی برای حل مشکل عراق از هماهنگی و همکاری موجود میان جریان‌های سیاسی عراق ابراز رضایت و بر لزوم استمرار این همکاری‌ها تأکید کردند.

در این دیدار که آقای عارف معاون اول رئیس‌جمهور نیز حضور داشت، آقای محمد شیاع السودانی با تبریک برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری در ایران و برگزیده شدن آقای دکتر پزشکیان اظهار امیدواری کرد: توافق‌های انجام شده میان ایران و عراق در دوره جدید به مرحله عمل برسند.

نخست‌وزیر عراق همچنین با قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: رژیم صهیونیستی از تمام خطوط قرمز بین‌المللی و انسانی عبور کرده است و موضع مردمی و رسمی عراق در قبال این جنایات ثابت و مستمر است و دولت عراق در ارتباط دائم با کشورهایی است که دارای موضع مشترک هستند.

آقای شیاع السودانی در این دیدار گزارشی از تلاش‌های دولت عراق برای زمینه‌سازی برگزاری باشکوه و همراه با امنیت راهپیمایی اربعین نیز ارائه و تأکید کرد: این راهپیمایی عظیم فرصتی برای اتخاذ مواضع علیه جنایات رژیم صهیونیستی و آشنا کردن مسلمانان به‌ویژه جوانان با مبانی و معارف قیام امام حسین علیه‌السلام در مقابله با ظالمان است.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 123673 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 26 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 27 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 27 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 28 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 34 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 35 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]