سه شنبه, ۹ مرداد ۱۴۰۳ /
123671
۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸

حمایت تمام‌قد پزشکیان از مردم غزه در آیین تحلیف

تحلیف نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران در شرایطی انجام شد که جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و مقاومت مردم فلسطین بر آن سایه انداخته بود.



به گزارش ایسنا، مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ساعت ۱۶:۲۰ امروز سه شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ برگزار شد.

پیش از آغاز مراسم تحلیف، ساعت ۱۲ درهای مجلس شورای اسلامی به روی خبرنگاران باز شد و خبرنگاران از ساعت ۱۴:۳۰ وارد محل صحن علنی شدند؛ این مراسم را بیش از ۶۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی پوشش داده و به صورت زنده از شبکه‌های مختلف صداوسیما پخش می شد.

تریبون مجلس شورای اسلامی به شکل پرچم ایران گل آرایی شده بود و پرچم کشورهای حاضر در این مراسم نیز در اطراف صحن به چشم می‌خورد.

میهمانان داخلی و خارجی از ساعت ۱۵ با استقبال محمدباقر قالیباف رییس مجلس به تدریج وارد پارلمان شده و در جاهایی خود مستقر می‌شدند.

پیش از ورود میهمانان خارجی، روسا و مقامات کشورها با رییس مجلس و رییس جمهور عکس یادگاری گرفتند؛ در این مراسم هیات‌هایی از ۸۶ کشور حضور داشتند.

حمایت تمام‌قد پزشکیان از مردم غزه در آیین تحلیف

مسعود پزشکیان رییس جمهور با همراهی دخترش زهرا پزشکیان وارد پارلمان و سپس با همراهی قالیباف و اژه ای روسای قوای مقننه و قضاییه وارد صحن علنی شد.

حضور روسای سابق جمهوری در مراسم تحلیف مرسوم است منتها محمود احمدی نژاد و محمد خاتمی از غایبان این مراسم بودند؛ به یاد رییس جمهور شهید نیز تصویری از شهید رئیسی روی صندلی گذاشته شده بود.

 محمدباقر قالیباف در سخنرانی خود وعده حمایت از دولت چهاردهم را داد و با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی گفت که امروز حمایت آمریکا و مداخلات ناصواب قدرت های غربی، مانع اصلی حل مسأله فلسطین است که باید با واکنش همه کشورهای مسلمان و آزادیخواه روبرو شود.

حمایت تمام‌قد پزشکیان از مردم غزه در آیین تحلیف

سخنانی که با شعار «مرگ بر امریکا» و «مرگ بر اسرائیل» از سوی نمایندگان مجلس مواجه شد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه هم وعده کمک به دولت چهاردهم داد و گفت: همان‌گونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند قوه قضائیه در هر نقطه که لازم باشد در کمک به دولت حضور فعال خواهد داشت و در مسائل اولویت‌دار کشور از جمله مسائل اقتصادی در کنار دولت خواهد بود.

حمایت تمام‌قد پزشکیان از مردم غزه در آیین تحلیف

بعد از آن مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رییس جمهور در پیشگاه کلام الله مجید برای پاسداری از اسلام، نظام و قانون اساسی سوگند یاد گرد؛ در هنگام ادای سوگند رییس قوه قضاییه کنار او ایستاده بود و سپس متن سوگند نامه به امضای پزشکیان و اژه ای روسای قوای مجریه و قضاییه و جنتی دبیر شورای نگهبان رسید.

سپس نوبت به سخنرانی پزشکیان رسید، سخنرانی که چندین بار نمایندگان در تایید و حمایت وی را تشویق کرده و «احسنت، احسنت» گفتند.

حمایت تمام‌قد پزشکیان از مردم غزه در آیین تحلیف

آن جایی که سخنان رییس جمهور به محکوم کردن حامیان کودک کشی در غزه و جنایات رژیم صهیونستی رسید، نمایندگان مجلس یکصدا شعار «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

جایی دیگر پزشکیان گفت: ما خواهان جهانی هستیم که رویاهای هیچ کودکی زیر آوارهای خانه پدری مدفون نماند. واکنش به این صحبت ها تشویق حضار و سپس شعار «درود بر فلسطین» بود.

در نهایت هم وقتی پزشکیان گفت که عادی سازی روابط اقتصادی با جهان را حق مسلم ایران می دادم و برای رفع تحریم های ظالم از پای نخواهم نشست دولت من هرگز تسلیم فشارها نمی شود و باید با مردم ایران با زبان تکریم صحبت کرد؛ نمایندگان «احسنت، احسنت» گفته و او را تشویق کردند که تشویق تعدادی از نمایندگان به صورت ایستاده بود. 

یکی از موارد جالب در مراسم تحلیف پزشکیان، حلقه تعداد زیادی از نمایندگان دور رییس جمهور بعد از پایان مراسم بود که با او مصافحه و صحبت کرده و عکس یادگاری می گرفتند که در نهایت رییس جمهور به سختی توانست از مجلس خارج شود.

حمایت تمام‌قد پزشکیان از مردم غزه در آیین تحلیف

بعد از پایان مراسم تعدادی دیگر از نمایندگان با اسماعیل هنیه عکس یادگاری و سلفی می گرفتند؛ نقدعلی نماینده خمینی شهر در کنار تعداد دیگری از نمایندگان با در دست گرفتن قاب عکس شهید رییسی و در کنار اسماعیل هنیه عکس گرفتند.

حمایت تمام‌قد پزشکیان از مردم غزه در آیین تحلیف

در گوشه دیگری از مجلس هم نمایندگانی دور سردار قاآنی جمع شده و با او عکس یادگاری و سلفی می گرفتند.

مراسم تحلیف در حالی به پایان رسید که خبری از معرفی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم به مجلس نبود البته که رییس جمهور طبق آیین نامه داخلی مجلس از زمان تحلیف به مدت دو هفته برای معرفی وزرای پیشنهادی خود فرصت دارد.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 123671 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 24 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 25 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 25 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 26 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 32 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 34 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]