سه شنبه, ۹ مرداد ۱۴۰۳ /
123661
۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۰

سفیر ایران: دولت پزشکیان همکاری‌های خود را با کویت افزایش خواهد داد

سفیر ایران در کویت با اشاره به اینکه کمیته مشترک کنسولی ۲ کشور به زودی در تهران تشکیل جلسه خواهد داد، خاطرنشان کرد: دیدارهایی از سوی هیئت‌های رسمی دیگر نیز وجود دارد که در حال هماهنگی هستیم و دولت جدید ایران به همکاری با کشور حاشیه خلیج فارس ادامه خواهد داد.



به گزارش ایسنا، «محمد توتونچی»، سفیر ایران در کویت با اشاره به سخنان «مسعود پزشکیان»، رئیس جمهور جدید مبنی بر اهمیت تقویت روابط با کشورهای همسایه به منظور ایجاد منطقه‌ای قوی، تاکید کرد که دولت جدید رویکرد مبتنی بر حسن همجواری را ادامه خواهد داد.

وی در  گفت‌وگو با روزنامه کویتی «الرای» خاطرنشان کرد: سفارت ایران در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۰۰ هزار روادید برای بازدیدکنندگان و گردشگران کویتی به شهرهای مختلف ایران صادر کرده است، قبل از اینکه تصمیم لغو روادید برای شهروندان کویتی در فوریه گذشته اجرایی شود.

توتونچی اشاره کرد: در حال حاضر پنج شرکت هواپیمایی ایرانی و کویتی از کویت به تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، لار و اهواز پرواز دارند.

وی با بیان اینکه پتانسیل عظیمی برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف ایران از جمله هتل‌ها، تفرجگاه‌ها، صنایع دستی و کارخانه‌های مواد غذایی و کشاورزی وجود دارد، گفت: این فرصت‌ها مورد توجه سرمایه گذاران کشورهای همسایه از جمله کویت است.

روابط ۲ کشور با چالش‌هایی روبه‌رو است که مهمترین آن اختلاف بر سر موضوع مورد مناقشه میدان گازی آرش است که کویت آن را «الدره» نامگذاری کرده است.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 123661 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 21 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 21 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 22 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 22 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 29 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 30 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 30 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 31 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]