سه شنبه, ۹ مرداد ۱۴۰۳ /
123645
۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۷

قوه‌قضائیه هرجا لازم باشد در کمک به دولت حضوری فعال خواهد داشت

رئیس قوه قضائیه گفت: قوه‌قضائیه هرجا لازم باشد در کمک به دولت حضوری فعال خواهد داشت. بارها تکرار کرده‌اند که به تأسی از فرمایشات امیر‌المومنین علی (ع) قدرت را امانت می‌داند نه طعمه و همۀ توان خود را برای پیشرفت و تعالی کشور به کار خواهد برد.



به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در مراسم تحلیف رئیس جمهور گفت: یاد بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای ایران شهید حاج قاسم سلیمانی و یاد شهدای خدمت و رئیس جمهور شهید را گرامی میدارم و از خداوند علو درجات برای همه شهدا را مسالت دارم.

وی افزود: خدا را سپاسگذاریم در شرایطی که مردم ایران اسلامی در غم از دست دادن رئیس‌جمهور محبوب خود بودند و بدخواهان به فتنه گری می افزودند انتخابات چهاردهمین دوره در کمال آرامش و امنیتی و رقابت و سلامت برگزار شد. و مردم در ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ آقای پزشکیان را به عنوان رئیس جمهور برگزیدند و این انتخاب در روز یکشنبه در مراسم رسمی توسط رهبری تنفیذ و ایشان به عنوان عالی ترین مقام پس از رهبری مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه جز امور مربوط به رهبری را عهده دار شدند.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: امروز رئیس‌جمهور طبق اصل ۱۲۱ قانون در مجلس و با حضور رئیس قوه قضائیه و اعضای شورای نگهبان در پیشگاه قرآن کریم و نمایندگان مردم به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کند که پاسدار مذهب و نظام و قانون اساسی کشور باشند و همه صلاحیت های خود را در انجام مسئولیت های خود به کار گیرند و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور و پشتیانی از حق کرده و از هرگونه خودکامگی پرهیز کند و از آزادی حقوق و حرمت اشخاص حمایت کند.

اژه‌ای افزود: با استعانت از خداوند متعال و پیروی از پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و ائمه اطهار (ع) از قدرتی که مردم به عنوان امانتی مقدس به رئیس جمهور سپرده‌اند، همچون امینی پاسدار و فداکار نگاهداری و به منتخب بعد از خود بسپارد.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: رئیس جمهور محترم از ایام انتخابات تا به امروز بارها و بارها تکرار کرده‌اند که به تأسی از فرمایشات امیر‌المومنین علی (ع) قدرت را امانت می‌داند نه طعمه و همۀ توان خود را برای پیشرفت و تعالی کشور به کار خواهد برد.

وی افزود: اینجانب ضمن تبریک مجدد به رئیس جمهور محترم آقای دکتر پزشکیان از خدای قادر متعال توفیق ایشان را در تحقق مسئولیت سنگین خواستارم، خدا به شما توفیق بدهد جناب دکتر پزشکیان و همان‌گونه که رهبر فرزانه انقلاب حفظه الله تعالی فرمودند. قوه‌قضائیه هرجا لازم باشد در کمک به دولت حضوری فعال خواهد داشت و در مسائل اولویت‌دار کشور از جمله مسائل اقتصادی در کنار دولت خواهد بود.

اژه‌ای یادآور شد: در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همه حضار و میهمانان گرانقدر و درخواست علو درجات مجددا برای همه شهدای عزیز و طول عمر باعزت و با برکت برای رهبر معظم انقلاب اسلامی کلامم را به همین کوتاهی خاتمه می‌دهم.

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 123645 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایلنا 18 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 18 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 19 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 20 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 26 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 27 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 27 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 28 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 58 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]