سه شنبه, ۹ مرداد ۱۴۰۳ /
123196
۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۰

تماس تلفنی رئیس جمهور فرانسه با پزشکیان

به گزارش مشرق، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه بعداز ظهر امروز – دوشنبه – در تماس تلفنی با دکتر مسعود پزشکیان، انتخاب وی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت. رئیس جمهور فرانسه در این گفت وگوی تلفنی با استقبال از رویکرد رئیس جمهور مبنی بر ایجاد تعامل و تعادل در سیاست خارجی، […]



به گزارش مشرق، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه بعداز ظهر امروز – دوشنبه – در تماس تلفنی با دکتر مسعود پزشکیان، انتخاب وی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.
رئیس جمهور فرانسه در این گفت وگوی تلفنی با استقبال از رویکرد رئیس جمهور مبنی بر ایجاد تعامل و تعادل در سیاست خارجی، ابراز امیدواری کرد که روابط ایران با فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی، در دوره جدید بیش از گذشته ارتقا یابد.
پزشکیان نیز در این گفت و گوی تلفنی، پیشینه روابط سیاسی و مراودات فرهنگی میان ایران و فرانسه را زمینه مناسبی برای توسعه تعاملات دیپلماتیک میان دو کشور دانست و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط با فرانسه بر مبنای صداقت و اعتمادسازی مشترک را اعلام کرد.
روسای جمهور ایران و فرانسه در این مکالمه تلفنی یک ساعته درباره مسائل و موضوعات مختلفی از جمله مذاکرات رفع تحریم، جنگ اوکراین و آخرین وضعیت و تحولات در غزه و لبنان به بحث و گفتگو پرداختند.
رئیس جمهور ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ادامه مذاکرات رفع تحریم در چارچوب توافق شده، اجرایی شدن همه تعهدات از سوی طرفین و توقف فشار و تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران را حداقل انتظار جمهوری اسلامی ایران از این توافق و زمینه مناسبی برای تداوم و پیشبرد گفت وگوها دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به استناد بیش از ۱۵ گزارش آژانس انرژی اتمی به همه تعهدات خود در برجام عمل کرده است، اما آمریکایی‌ها بدون عمل به تعهدات خود، ضمن خروج یکطرفه از این توافق، تحریم‌های ظالمانه مضاعفی نیز به ملت ایران تحمیل کرده‌اند.
پزشکیان در بخش دیگری از سخنان خود در این گفت وگوی تلفنی ضمن ابراز نگرانی شدید از تشدید تنش‌ها در مرزهای جنوبی لبنان با رژیم صهیونیستی،‌ نسبت به تبعات و نتایج هرگونه تجاوز به لبنان هشدار داد و افزود: رژیم صهیونیستی در صورت حمله به لبنان اشتباهی بزرگ مرتکب خواهد شد که تبعات سنگینی برایشان به همراه خواهد داشت.
رئیس جمهور با اشاره به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی مردم غزه و به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان، حمله به بیمارستان‌ها و نیروهای امدادی، تصریح کرد: صهیونیست‌ها با اشغال فلسطین بیش از ۷۵ سال است که از هیچ جنایتی علیه فلسطینیان فرو گذار نکرده و تمام چارچوب‌ها و قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته‌اند.
پزشکیان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای رفع بحران در غزه و همچنین استقرار صلح و ثبات در منطقه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد، ابراز امیدواری کرد که دیگر کشورها نیز به مسئولیتشان در قبال مردم مظلوم غزه عمل کنند.

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 123196 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 42 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 43 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 53 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]