دوشنبه, ۸ مرداد ۱۴۰۳ /
123068
۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲

۸۰ کشور در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور شرکت می‌کنند

به گزارش مشرق، علاءالدین بروجردی، عصو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در رابطه با مراسم تحلیف رئیس جمهور، گفت: در روابط بین‌الملل این یک عرف است که برای تحلیف رئیس جمهور جدید از کشورهای مختلف از کشورهای حضور پیدا می‌کنند. وی با اشاره به شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان و ارتباطی که […]



به گزارش مشرق، علاءالدین بروجردی، عصو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در رابطه با مراسم تحلیف رئیس جمهور، گفت: در روابط بین‌الملل این یک عرف است که برای تحلیف رئیس جمهور جدید از کشورهای مختلف از کشورهای حضور پیدا می‌کنند.
وی با اشاره به شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان و ارتباطی که او با بسیاری از کشورهای دنیا داشت، ادامه داد: با توجه به شهادت شهید رئیسی و ارتباط او با مسئولان بسیاری از کشورها ارتباط عاطفی وجود دارد که این موجب شد این بار در مراسم تحلیف رئیس جمهور از ۸۰ کشور دنیا حضور پیدا می‌کنند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: مراسم تحلیف رئیس جمهور ۱۱ رئیس مجلس، ۴ نایب رئیس، ۶ نخست وزیر، ۲ رئیس جمهور و تعدادی از وزرا از حدود ۸۰ کشور حضور دارند. این سطح برای مراسم تحلیف قابل توجه است زیرا الزامی برای این حضور وجود ندارد و این صرفاً بر مبنای احترام است.
بروجردی که در بروجردی که خود در فرودگاه امام خمینی حضور دارد در ادامه این گفتگو بیان کرد: در فرودگاه امام خمینی از میهمانان استقبال می‌کنیم همینطور کسانی که با هواپیمای شخصی به فرودگاه مهرآباد می‌آیند مورد استقبال قرار می‌گیرند.
وی به دیدار مهمانان خارجی که به تحلیف رئیس جمهور می‌آیند با مقام‌های کشور اشاره کرد و گفت: تا فردا که مراسم تحلیف برگزار می‌شود در این مدت باقی مانده مهمانان خارجی با مقامات کشورمان دیدار می‌کنند. با عنایت الهی فردا مراسم باشکوه تحلیف انجام خواهد شد و هیئت‌های خارجی در این مراسم حضور پیدا می‌کنند و پس از آن مراسم بدرقه را برگزار می‌کنیم.
تا ساعت ۲۳ امشب ۴۰ هیئت دیگر وارد تهران می‌شوند.

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 123068 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 54 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 54 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 55 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 55 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 56 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 56 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 57 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 57 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 58 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 60 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]