یکشنبه, ۷ مرداد ۱۴۰۳ /
122561
۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۷:۵۹

قالیباف به رأی آوردن «کابینهِ پیشنهادی» پزشکیان کمک می‌کند؟

«اعتقادم این است که قالیباف همیشه همان رویه‌ای که رهبری گفتند پیگیری می‌کند. رهبری همیشه دولت‌ها را همراهی و کمک کردند. در مجلس هم رییس مجلس حتما همین رویه را خواهد داشت یعنی در جهت کمک به دولت خواهد بود. من معتقدم که هیچ وقت قالیباف قبل از رأی اعتماد به فراکسیون و جلسات دیگر نخواهد آمد که بگوید به این فرد رأی بدهید به آن رأی ندهید. لااقل فکر می‌کنم که اگر کمک نکند، بی‌طرف می‌ماند.»



رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس می‌گوید: من معتقدم که هیچ وقت قالیباف قبل از رای اعتماد به فراکسیون و جلسات دیگر نخواهد آمد که بگوید به این فرد رأی بدهید به آن رأی ندهید. لااقل فکر می‌کنم که اگر کمک نکند، بی‌طرف می‌ماند.
به گزارش خبرآنلاین، حسینعلی شهریاری از جمله چهره‌های حاضر در مجلس است که سال‌های طولانی سابقه همکاری با پزشکیان را دارد. شهریاری درباره پای کار کشاندن ظرفیت مناطق محروم می‌گوید که در این مورد درخواستی از دولت جدید نکرده چراکه پزشکیان از افراد شناخت دارد.
این چهره سیاسی درباره گفتمان پزشکیان بعد از پیروزی در انتخابات هم می‌گوید از نگاه من پزشکیان همان است که بوده و تغییری نکرده است.
در ادامه گفتگوی حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان و ئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی را می‌خوانید:
آقای شهریاری! با توجه به اینکه پزشکیان اعلام کرده از ظرفیت مناطق محروم و اهل سنت استفاده خواهد کرد، حضور افرادی از این مناطق را در کارگروه‌ها پیگیری کردید؟
نه هیچ پیگیری نکردم.
قصد پیگیری هم ندارید؟ برای نمونه گفته می‌شود آقای کیخا که سابقه نمایندگانی مردم سیستان و بلوچستان را دارند، به عنوان گزینه وزارت کشاورزی مطرح است
خیر، بنده اصلا پیگیری نمی‌کنم چراکه دولت اختیار دارد در هر جا تصمیم بگیرد و این اقدام از طرف خودم را دخالت می‌دانم. برای مثال دولت قبلی وقتی در مورد هر وزارتخانه به ۳ نفر رسیدند به روسای کمسیون‌ها گفتند که شما درباره این افراد نظری دارید یا خیر و به نظر شما کدام یک از این افراد بهتر است، لذا او پرسید، البته من هم رفتم ولی نظری ندادم اما الان اصلا نپرسیدند.
ولی خواستند…
نه نخواستند.
پزشکیان تغییر نکرده و همان گفتمان قبل را دارد
آقای پزشکیان مرتب می‌گوید افراد مورد نظر خود را معرفی کنید.
اما روز سه‌شنبه گفت که وقتی به آقایان می‌گوییم بیایند افراد کارشناس معرفی کنند می‌آیند افراد خودشان را معرفی می‌کنند. ما نماینده و عضو کمیسیون هستیم، بنده نزدیک ۳۰ سال با پزشکیان ارتباط دارم، او کمیسیون را به خوبی می‌شناسند، ظرفیت افراد را هم می‌داند، اکر صلاح بداند امکان دارد بپرسد اما وقتی نمی‌پرسد یعنی خودش شناخت دارد و ضرورت نمی‌داند که بپرسد.
همانطور که اشاره کردید شما در کمیسیون بهداشت با پزشکیان همکار بودید، ارزیابی شما از رفتار او بعد از پیروزی به چه صورت است؟
به نظرم پزشکیان تغییر نکرده است. او افراد را می‌شناسد، اگر تغییر می‌کرد انتظار بود که بیاید و بگوید نظر شما چیست. او می‌شناسد، حداقل ۱۶ سال با من بوده و به نظرم تغییر نکرده، گفتمانش هم همین هست و من تغییری در گفتمان او مشاهده نمی‌کنم.
فکر می‌کنید شرایط برای تشکیل «دولت ملی» وجود دارد؟
من اعتقاد دارم که تمام تلاشش را خواهد کرد کرد که دولت ملی را تشکیل دهد اما این کافی نیست چراکه افراد زیادی آمدند، مدعی هستند، کار کردند و کار سختی هم دارد، انشالله خداوند کمکش کند.
این دولت ملی شامل وزرایی از همه مناطق می‌شود.
خواسته خود پزشکیان این است اما اینکه چقدر موفق شود به افرادی که دارد و نگاه‌هایی که در مجلس خواهد بود، بستگی دارد، با شاخص‌هایی که رهبری تعیین کردند قطعا نمایندگان در رأی اعتماد مدنظرشان خواهد بود، رهبری وظایفی را برای نمایندگان تعریف کردند که چطور رفتار کنند و برای وزرا یکسری شاخص گذاشتند که نمایندگان چگونه رأی بدهند.
هیچ وقت قالیباف نمی‌گوید به این فرد رأی بدهید یا رأی ندهید
ارزیابی شما از رفتار قالیباف در جلسه رای اعتماد چگونه خواهد بود؟ با دولت همکاری می‌کند یا به سمت جبهه پایداری می‌رود؟
اعتقادم این است که قالیباف همیشه همان رویه‌ای که رهبری گفتند پیگیری می‌کند. رهبری همیشه دولت‌ها را همراهی و کمک کردند. در مجلس هم رییس مجلس حتما همین رویه را خواهد داشت یعنی در جهت کمک به دولت خواهد بود.
من معتقدم که هیچ وقت قالیباف قبل از رأی اعتماد به فراکسیون و جلسات دیگر نخواهد آمد که بگوید به این فرد رأی بدهید به آن رأی ندهید. لااقل فکر می‌کنم که اگر کمک نکند، بی‌طرف می‌ماند.

منبع : fararu.com
حتما بخوانید : یک قدم تا جنگ یا صلح؟
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 122561 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اسپوتنیک 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]