یکشنبه, ۷ مرداد ۱۴۰۳ /
121789
۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲

هاشمی نخل‌ابراهیمی: مجلس در رای اعتماد به وزرا درگیر بازی‌های سیاسی نشود

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی ازسخنان اخیر رهبر انقلاب خطاب به نمایندگان مجلس بود که در انتخاب و دادن رای اعتماد به وزرای معرفی شده، تخصص، تعهد و تدین افراد مورد بررسی قرار گیرد و مجلس نیز دچار بازی های سیاسی و جناحی برای انتخاب نشود.



سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی، نماینده مردم بشاگرد، جاسک، رودان، سیریک و میناب در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس و تعامل سازنده آنان با دولت چهاردهم عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی سخنان بسیار خوبی را مطرح کردند. در حقیقت صحبت های ایشان درباره تعامل مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم دو قسمت داشت. قسمت اول آن درباره معرفی وزرای متخصص، متدین و فرای جناح های سیاسی از سوی رئیس جمهور منتخب بود. قسمت دوم خطاب به نمایندگان مجلس بود که در انتخاب و دادن رای اعتماد به وزرای معرفی شده، تخصص، تعهد و تدین افراد مورد بررسی قرار گیرد و مجلس نیز دچار بازی های سیاسی و جناحی برای انتخاب نشود.

وی ادامه داد: اگر هم رئیس جمهور منتخب و هم نمایندگان به توصیه های رهبر انقلاب گوش فرا دهند، همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، موفقیت دولت و مجلس و در نهایت موفقیت کل کشور را شاهد خواهیم بود.

هاشمی نخل ابراهیمی در پایان درباره بخش دیگری از بیانات اخیر رهبری عنوان کرد: از سوی دیگر همان طور که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند، مجلس تنها نهادی پرسشگر نیست بلکه باید پاسخگو نیز باشد. در حقیقت مجلس شورای اسلامی در مقام نظارت پرسشگری می‌کند. اما در بخشی که قوانین را تصویب میکند و تصمیم گیری میکند باید بابت این اقدامات و تصمیم گیری ها به مردم پاسخگو باشد.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 121789 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
مشرق 4 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 6 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اسپوتنیک 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]