شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ /
121091
۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱

قهرمانان ورزشی اخلاق اسلامی را به نمایش بگذارند

ایسنا/لرستان جانشین ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: قهرمانان ورزشی باید در داخل و خارج از کشور و در میادین ورزشی عملیات تهاجمی نرم انجام دهند و اخلاق اسلامی را به نمایش بگذارند.



عزیز نصیرزاده امروز، سوم مردادماه در آیین افتتاحیه پنجمین دوره جشنواره سراسری فرهنگی، ورزشی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عنوان «شمیم خانواده» که در سالن ورزشی شهید غلامرضا چاغروند خرم‌آباد برگزار شد، بیان کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دنیا توسط دو ابرقدرت اداره شرق (شوروی) و غرب (آمریکا) اداره می‌شد و تمام کشورهای جهان از این دو ابرقدرت تبعیت می‌کردند تا اینکه با قیام امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی افزود: شعار امام راحل(ره) که «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» است یک استراتژی و قدرت جدید و در واقع یک اندیشه و مکتب بود که با ظهور خود ندای حق‌طلبی را در جهان سر داد.

نصیرزاده با بیان اینکه حق و باطل همواره در طول تاریخ با هم در جنگ بودند و اکنون هم این رویه ادامه دارد، تصریح کرد: دو جبهه حق و باطل بر سر یک موضوع مخاصمه دارند و آن‌هم موضوع ربوبیت است کما اینکه در آیه ۱۹ سوره حج «هَذَانِ خَصْمَانِ اخْتَصَمُوا فِی رَبِّهِمْ فَالَّذِینَ کَفَرُوا قُطِّعَتْ لَهُمْ ثِیَابٌ مِّن نَّارٍ یُصَبُّ مِن فَوْقِ رُؤُوسِهِمُ الْحَمِیمُ» به این موضوع اشاره شده و آمده است: «این دو [گروه] دشمنان یکدیگرند که درباره پروردگارشان با هم ستیزه می‏‌کنند و کسانی که کفر ورزیدند جامه‏‌هایی از آتش برایشان بریده شده است [و] از بالای سرشان آب جوشان ریخته می‌‏شود.»

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه جبهه حق تأکید دارد که باید قوانین و احکام خدا در جامعه حاکم باشد و در مقابل جبهه باطل می‌گوید ما قوم برتر هستیم و باید بر جهان حکومت کنیم و این را تحت عنوان «نظم نوین جهانی» مطرح می‌کند، ادامه داد: جنگ بین حق و باطل به دو صورت سخت و نرم است که جنگ سخت را در دوران دفاع مقدس و در دفاع از حریم حرم شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه در جنگ نرم دکترین ما دفاعی است به این معنا که تا کسی به ما حمله نکند ما حمله نمی‌کنیم اما هر کس به خط قرمزهای ما حمله کند ما هم به او حمله می‌کنیم، اظهار کرد: در جنگ سخت اشغال سرزمین مطرح است، خون‌هایی ریخته می‌شود و اگر کسی در این جنگ کشته شود، شهید محسوب می‌شود و ارزشمند است.

نصیرزاده با اشاره به اینکه در جنگ نرم دشمن به‌دنبال تحمیل اراده خودش به ماست، ادامه داد: جنگ نرم شامل عملیات روانی، ادراکی و جنگ شناختی است و این نوع از جنگ ظاهری زیبا دارد، خوشایند است، در آن خون ریخته نمی‌ شود، دردی ندارد اما دشمن آرام آرام باورها و اعتقادات ما را تضعیف می‌کند.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در این جنگ دشمن در ابتدا بی‌ثبات‌سازی کرده و بعد آرام‌آرام ضدارزش‌های خود را جایگزین ارزش‌های ما می‌کند، تصریح کرد: در این نوع جنگ دشمن به‌دنبال بی‌اراده و بی‌هویت کردن ماست تا جایی‌ که دیگر چیزی برایمان ارزش نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ورزشکاران نوجوان و جوان در جنگ نرم در خط مقدم قرار دارند و افسران جنگ نرم محسوب می‌شوند، گفت: در این نوع از جنگ اگر دشمن از ما کسی را بکشد از لحاظ تعداد کسی از ما کم نمی‌شود اما به دشمن اضافه شده چرا که فکر و ذهن این فرد به تسخیر دشمن درآمده و در اختیار دشمن است.

نصیرزاده با بیان اینکه شاخص، معیار و رمز پیروزی ما امام حسین(ع) است، اظهار کرد: امام حسین(ع) در قیام کربلا یک جنگ شناختی، نرم و جهادی انجام داد و در واقع مکتب و اندیشه تولید کرد و جوانان و نوجوانان به‌ویژه ورزشکاران باید تلاش کنند به یک الگو و قهرمان ورزشی تبدیل شوند.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه قهرمان ملی متعلق به همه مردم و جبهه حق است و قهرمانان ورزشی باید در داخل و خارج از کشور و در میادین ورزشی عملیات تهاجمی نرم انجام دهند و اخلاق اسلامی را به نمایش بگذارند، تصریح کرد: قهرمانان ورزشی نباید نسبت به موضوع فلسطین و غزه بی‌تفاوت باشند آنها باید تلاش خود را برای معرفی نمادهای غزه و فلسطین به جهانیان به‌کار بگیرند.

وی به نامه مقام معظم رهبری به جوانان و دانشجویان دنیا به‌عنوان یک نوع عملیات شناختی و نرم اشاره کرد و افزود: امروز جوانان بلژیکی به نامه‌ رهبری پاسخ دادند و این اثرگذاری جنگ شناختی را نشان می‌دهد.

نصیرزاده با اشاره به اینکه مسابقه ندادن ورزشکاران ما با رژیم صهیونیستی پیام دارد و پیام آن این است که ما اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم، اظهار کرد: ورزشکاران می‌توانند نقش‌آفرین کرده و مکتب اباعبدالله(ع) را الگو قرار دهند و در جهان نقش ایجاد کنند. 

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 121091 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
عصرایران 10 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 11 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 11 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 12 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 12 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 13 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 13 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 13 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 15 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 15 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 17 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 17 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]