دوشنبه, ۸ مرداد ۱۴۰۳ /
119221
۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲

تشکیل کارگرو‌ه‌های تعبین وزرا امیدبخش است/ مردم از وعده‌ها بیزارند

قائم مقام ستاد استان تهران مسعود پزشکیان منتخب مردم، با تاکید بر اینکه مردم از وعده‌ها ناامید و بیزارند، گفت: مردم از دروغ خسته و فراری اند. مردم نفاق را می‌فهمند مردم از تکرار خسته اند؛ از تکرار راه‌های تجربه شده. مردم از بی حاصلی و بی ثمری به تنگ آمده‌اند. اولین اقدام شما با تشکیل کارگرو‌ه‌های تعبین وزرا امیدبخش است.



به گزارش ایلنا، بهرام فیاضی قائم مقام ستاد استان تهران مسعود پزشکیان در آیین سپاس از فعالان ستادی که با حضور رئیس جمهور منتخب در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی ظهر امروز ۲۱ تیرماه برگزار شد، گفت: امروز که بنای آن را داشتم که از پس سال‌ها و ماه‌ها و روزهایی که برین خاک و مُلک و ملت گذشته است در برابر رئیس جمهور ایران سخن گویم با انبوهی از امّا‌ها و اگرها مواجه بودم. نمی‌دانستم  در حضور شما باید از ابرچالش‌ها  بگویم و به عنوان یک شهروند علاقه‌مند به کشور اخطار و انذار دهم یا باید از بحران‌های پیش رو و و سنگلاخ‌های فردا بگویم.

او ادامه داد: از قصه کاسبی بگویم یا از قصه غارت؛ کاسبان تحریم را بیشتر خطاب قرار دهم یا کاسبان اصول و ارزش‌ها را؛ کاسبان عدالت را یا کاسبان پیشرفت را؛ کاسبان اصلاح در امور را یا کاسبان اعتماد عمومی را.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه آنچه روشن است ایران ما در سایه سیاست‌های غلط، حکمرانی ناصواب، به کار گماردن کوتاه قامتان به جای نخبگان، انحصار در منابع عظیم ملی اعم از ثروت قدرت و منزلت، دوقطبی کردن‌های مخرب، حاکم کردن دروغ، ریا و نفاق و مهم‌تر از همه قیمت گذاری بر شرافت، میهن دوستی و دینداری به وضعیتی دچار شده است که همه شاهد آن هستیم، تاکید کرد: سرمایه اجتماعی ازبین‌رفته و شکافی که میان ملت و دولت ایجاد شده است به این سادگی پر شدنی نیست.

فیاضی معتقد است: امیدهایی که در این چند دهه اخیر اگر نگوییم از بین رفته، دست کم کمرنگ شده است. رویاهایی که نسل‌های مختلف برای کشور خود بافته بودند برباد رفته است. فرداهای ما هر روز خراب‌تر از امروزها و دیروزهایمان شده است. بسیاری از دوستان، یاران و هم‌قطاران ما دربه‌در و مجبور به ترک دیار و وطن شده‌اند و آنچه که باقی مانده گره‌های فروافتاده‌ای در کار کشور و‌ ملت است که گویی فقط با معجزه می‌توان آنها را گشود. آری! معجزه.

او خطاب به دکتر پزشکیان، تصریح کرد: شما در طول مبارزات انتخاباتی خود از کلیدواژه‌هایی استفاده کردید که نباید به راحتی از کنار آن گذشت. 《معجزه گفتگو》 یکی از آن کلیدواژه‌ها است. کلیدواژه‌یی که آئین آن گویی به فراموشی مطلق رفته است؛ امید، هم سفره‌گی با مردم، رفع تبعیض، پاک‌دستی و ایجاد وحدت ملی و البته پیاده‌سازی برنامه‌های نظام، همگی کلیدواژه‌های مصرح شما در گفتگوهای‌تان بوده است که امید آن می‌رود تحقق یابند.

او گفت: رسالت اصلی شما به‌عنوان طبیبی برآمده از آرای مردم، احیای این پیکر بی‌جان است. بازگرداندن نبض حیات، و نشاندن دوباره لبخند بر لبان جامعه است. بازگرداندن امید در دل درد کشیدگان و رنج‌دیدگان است. این امر محقق نخواهد شد؛ مگر با دل‌جویی از همه آسیب‌دیدگان، این امر محقق نخواهد شد مگر با نرم‌خویی و نرم‌گویی با مردم و محق دانستن آن‌ها در اداره امور کشور. این امر محقق نخواهد شد مگر با سهیم کردن مردم در دستاوردها و شادی‌ها و البته تقسیم درست و عادلانه دستاوردها. این امر محقق نخواهد شد مگر با رفع تبعیض و ایجاد امکان دسترسی برابر برای همه گروه‌ها به فرصت‌ها.

به گفته این فعال سیاسی، رفع تبعیض یعنی استفاده از شایستگان و متخصصان یعنی در صدر نشاندن نخبگان و هنرمندان یعنی طرد فرصت‌طلبان یعنی نصب العین کردن احترام به کرامت انسان، یعنی توجه ویژه به سالخوردگان، زنان، جوانان، کارگران، معلمان، معلولان، اقوام و مذاهب، یعنی نفی قبیله سالاری و دورهمی هاب انحصار طلبانه چه نتیجه آن مشارکت همگان در تصمیمات کلان کشور و همدلی و حرمت از منافع فردی و گروهی به سوی منافع جمعی و ملی است.

او با بیان اینکه ما خویشتن را باید به زره مبارزه با ناامیدی تجهیز کنیم این گونه نباشد که دوباره اندکی اعتماد ایجاد شده را در سایه آزمندی‌های حریصانه بسپاریم، گفت: ما از شما عاجزانه می‌خواهیم همچون شیوه زندگی تان که بهترین گواه بر این است که مولای شما امیرالمومنین (ع) است بر صداقت با مردم شفافیت پایبندی به قانون و محق دانستن مردم خود را پایبند بدانید. مردم از وعده‌ها ناامید و بیزارند مردم از دروغ خسته و فراری اند. مردم نفاق را می‌فهمند مردم از تکرار خسته اند؛ از تکرار راه‌های تجربه شده. مردم از بی حاصلی و بی ثمری به تنگ آمده‌اند.

قائم مقام ستاد استان تهران دکتر مسعود پزشکیان با اشاره به اینکه ما از شما می‌خواهیم صداقت را مهمان خانه‌های‌مان کنید، تاکید کرد: شایسته است که خط قرمز دولت شما احترام به آحاد مردم و حقوق انسانی آنها باشد. چه آنها که همراه شما بوده‌اند چه آنها که در برابر شما هستند و چه آنها که با شما و انتخابات قهر بودند وحدت ملی صرفا با نگاه به هسته سخت قدرت حاصل نمی‌شود وحدت ملی یعنی درک درست از مناسبات کشور، تعامل به هسته قدرت و مشارکت گرفتن از تمام ظرفیت‌های عمومی کشور. باید بکار گیری نیروهای شایسته جوان و انگیزه دار به اصلاح ساختار بروکراسی کشور اقدام کنید

فیاضی پیشنهاد داد: اولین اقدام شما در ایجاد کارگروه های تعیین وزرا بسیار امیدبخش بود امیدوارم با ادامه همین رویکرد مشارکت حداکثری در دولت شما تحقق یابد. 

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 119221 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]