یکشنبه, ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ /
142148
۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۲:۵۱

اخبار سیاسی ۲۴ شهریور؛ همکاری غیررسمی ظریف با وزارت خارجه/نشست سخنگویان سه قوه

«سفر رئیس‌جمهور به عراق»،‌ «نشست مشترک سخنگویان سه‌قوه» و«درگذشت آیت‌الله محفوظی» از موضوعات مهم خبری بیست‌وچهارم شهریور ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.



به گزارش ایسنا، در پی آنکه رئیس‌جمهور با صدور حکمی عبدالکریم حسین‌زاده نماینده نقده و اشنویه در مجلس دوازدهم را به سمت معاون خود در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور منصوب کرد، استعفای وی از نمایندگی مجلس تقدیم هیات رئیسه شد.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی ضمن توضیح روند بررسی استعفای حسین‌زاده از نمایندگی مجلس گفت: استعفای وی تقدیم هیات رئیسه شده است که در جلسه علنی فردا اعلام وصول خواهد شد. در صورتی که نمایندگان با استعفا موافقت کردند، ایشان مجوز حضور در دولت را پیدا خواهند کرد. استعفا نیز باید مدلل باشد که دلیل استعفای آقای حسین‌زاده همکاری با دولت است.

امروز همچنین محمدجواد ظریف در جریان بازدید از خانه اندیشه‌ورزان و برگزاری مرحله نهایی جایزه ملی سیاست‌گذاری، خاطرنشان کرد: من از همان ابتدا انتخاب کردم که در معاونت راهبردی فعالیت کنم و از معاونت سیاسی فاصله بگیرم تا نقش وزیر خارجه تحت الشعاع قرار نگیرد؛ اکنون نیز با توجه به تجربیاتم در حوزه سیاست خارجی، همچنان به صورت غیررسمی به وزارت امور خارجه کمک می‌کنم، اما تمرکز اصلی‌ام بر مسائل راهبردی و توسعه انسانی خواهد بود.

****

مسعود پزشکیان در اولین سفر خارجی خود به عنوان رئیس جمهوری ایران به عراق رفت و با عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق، محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر و فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی این کشور، بازرگانان و فعالان اقتصادی عراق، سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق، نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق و مسعود بارزانی دیدار کرد.

رئیس‌جمهور کشورمان در این ، ۱۴ سند همکاری امضا کرد و به ۶ شهر این کشور رفت و حامل پیام لزوم وحدت مسلمانان بود.

در پایان این سفر معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «‏سفر ‎پزشکیان به ‎اقلیم کردستان ‌تاریخچه‌ بی سابقه‌ای از حضور رئیس جمهور ایران را به ثبت رساند. اربیل و سلیمانیه به وجد آمده بودند و این خوشحالی را با استقبال از پزشکیان با سخن گفتن به فارسی نشان دادند. رئیس اقلیم کردستان شخصیتی ممتاز دارد و جز از دوستی سخن نگفت.»

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

پزشکیان ظرفیت بالایی برای ترمیم دیپلماسی خارجی کشور دارد

انتخاب عراق به عنوان اولین سفر خارجی رئیس جمهور هوشمندانه بود

سفر رئیس جمهور به عراق تجلی ارتباط وسیع با همسایگان است

اولین نشست خبری رئیس دولت چهاردهم هم روز دوشنبه – ۲۶ شهریور در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.

****

صبح امروز، نشست مشترک سخنگویان قوای سه‌گانه به میزبانی دولت برگزار شد و فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت چهاردهم، اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضائیه و علیرضا سلیمی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، درباره مسائل مختلف، گفت‌وگو و رایزنی کرده و بر ضرورت هماهنگی و ارتباط سخنگویان با یکدیگر و تلاش برای احیا و انعکاس مفهوم «وفاق ملی» تأکید کردند.

علیرضا سلیمی سخنگوی هیات رئیسه مجلس ضمن تشریح جزئیات این نشست، گفت: یکی از موضوعات مطرح شده در این جلسه این بود که در حوزه مسائل ملی و بین‌المللی همگرایی وجود داشته باشد تا صدای واحد از کشور شنیده شود و همچنین مقرر گردید که نشست‌های مشترک بین سخنگوی سه قوه ادامه پیدا کند.

****

دیوان محاسبات کل کشور در گزارشی اعلام کرد که بر اساس یافته‌های این نهاد در سال گذشته ۸۱ میلیون نفر ایرانی یارانه دریافت کرده‌اند.

بر اساس گزارش دیوان محاسبات، ۱۶۰ هزار و ۲۰ نفر از فهرست یارانه بگیران حذف شدند و تعداد ۲ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۵۲۷ نفر توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان متقاضیان جدید، مشمول دریافت یارانه شده اند.

****

در پی درگذشت عالم بزرگوار آیت‌الله آقای حاج شیخ عباس محفوظی، رهبر انقلاب اسلامی در پیام تسلیتی درگذشت ای نعالم بزرگوار را به خاندان محترم و همه‌ی دوستان و ارادتمندان و شاگردان ایشان تسلیت گفتند و برای آن مرحوم رحمت الهی و علو درجات ایشان را از خداوند مسألت کردند.

رئیس جمهور هم در پیامی درگذشت آیت‌الله شیخ عباس محفوظی را محضر رهبری معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، ارادتمندان و به ویژه بیت شریف این عالم وارسته تسلیت گفت و تصریح کرد: این فقیه بزرگوار که از همراهان و پیشگامان نهضت امام خمینی (ره) بود، در کنار تبیین و ترویج معارف دینی و تدریس آموزه‌های مکتب ائمه اطهار علیهم‏‌السلام و تربیت شاگردان، با انجام فعالیت‏‌های مختلف اجتماعی و خیرخواهانه از جمله تأسیس چندین مرکز علمی و دانشگاهی، آثار ماندگاری از خود به جا گذاشت که توشه‌‏ای ارزشمند برای آخرت ایشان خواهد بود.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 142148 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
شرق 5 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 23 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 39 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 40 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 40 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 41 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 41 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 42 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 43 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 43 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 53 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 58 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 6 ماه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 22 روز پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 7 ماه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 7 ماه پيش [ 0 بازدید ]