یکشنبه, ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ /
142116
۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱:۵۰

سفیر ایران در هند: به‌دنبال راه‌هایی برای ترویج گردشگری هستیم

سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند نسبت به افزایش تبادل گردشگران میان ۲ کشور ابراز امیدواری کرد.



به گزارش ایسنا، «ایرج الهی» سفیر ایران در دهلی با اشاره به روابط دیرینه مردمی ایران و هند بر لزوم همکاری بیشتر برای ارتقای وضعیت گردشگری ۲ کشور تاکید کرد.

الهی که با شبکه ای‌ان‌آی در حاشیه رویدادی با هدف تقویت روابط گردشگری گفت‌وگو می‌کرد، ابراز تاسف کرد که چگونه دانش متقابل در مورد تحولات هر کشور در سال‌های اخیر کاهش یافته است.

الهی با تاکید بر اینکه «مردم ایران و هند روابط خوبی با یکدیگر داشته‌اند» تصریح کرد: گردشگری بهترین نماد این روابط است. بسیاری از هندی‌ها از تحولات اخیر ایران بی‌اطلاع هستند، در حالی‌که ایرانی‌ها نیز از پیشرفت‌های هند اطلاعی ندارند. بنابراین، ما این رویداد را آغاز کردیم تا با هم فکر کنیم، همکاری کنیم و راه‌هایی برای ترویج گردشگری پیدا کنیم.

دیپلمات ایران افزود: هدف صرفا جذب گردشگران هندی به ایران نیست، بلکه ایجاد تبادل متقابل مسافران است. من به عنوان سفیر ایران تلاش می‌کنم تا گردشگران ایرانی را هم به هند جذب کنم. این، یکی از وظایف من است. در عین حال، سعی می‌کنم گردشگران هندی را نیز جذب کنم.

ایرج الهی همچنین با تشریح اقداماتی که ایران برای تسهیل سفر گردشگران هندی انجام داده است، خاطرنشان کرد: دارندگان گذرنامه هندی اکنون از شرایط روادید معاف هستند. هندی‌ها همچنین در هنگام ورود و خروج نیازی به اسکن گذرنامه خود ندارند و پس از سفر به ایران هیچ نگرانی برای سفر به سایر کشورها وجود ندارد.

او در ادامه بر لزوم به اشتراک‌گذاری بیشتر این اطلاعات در بین مسافران هندی تاکید کرد.

سفیر ایران همچنین در پاسخ به سوالی درباره تأثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی به‌ویژه بین ایران و رژیم صهیونیستی بر صنعت گردشگری، هرگونه تأثیر قابل توجهی بر گردشگری ایران را رد کرد و توضیح داد: تنش کنونی بین ایران و اسرائیل چیز جدیدی نیست. برای بیش از ۴۰ سال، ما این تنش را داشته‌ایم. اسرائیل منتظر واکنش تلافی‌جویانه ایران است و در زمان مناسب که برنامه داشته باشیم، پاسخ خواهیم داد.

او با بیان اینکه توصیه‌های سفر از سوی وزارت امور خارجه هند گاهی اوقات گردشگران را دلسرد می‌کند، خاطرنشان کرد: این تنش‌ها بر گردشگری سایر کشورها تأثیری نداشته است. ما شاهد افزایش گردشگری از کشورهای مختلف به ویژه اروپا هستیم. آن‌ها هوشیار هستند اما همچنان به ایران می‌آیند.

الهی همچنین به‌طور شخصی از گردشگران هندی دعوت کرد و افزود: من از مردم هند دعوت می‌کنم که به ایران بیایند و آن را همان‌طور که هست، ببینند. متأسفانه رسانه‌های اصلی اطلاعات غلط می‌دهند و سعی می‌کنند برداشت‌ها را دستکاری کنند. هندی‌ها به راحتی می‌توانند با پرواز مستقیم و بدون روادید به ایران سفر کنند و سوغاتی‌های خوبی از ایران بخرند.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 142116 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 20 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]