شنبه, ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ /
141970
۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶

مراسم تحلیف ۳۵ نفر از فارغ التحصیلان دوره‌های کارآموزی قضایی برگزار شد

قائم مقام معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در مراسم تحلیف ۳۵ نفر از کارآموزان قضایی گفت: رفتار و عملکرد قضات تا پایان خدمت در منصب قضا زیر نظر دستگاه‌های نظارتی سنجیده می‌شود.



به گزارش ایلنا،  مراسم تحلیف ۳۵ نفر از کارآموزان قضایی با حضور قائم مقام معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، مدیرکل کارگزینی قضات و مدیرکل آموزش قوه قضاییه در محل ساختمان شهید صدیقیان (ساختمان شماره ۳ قوه قضاییه) برگزار شد.

فرهاد افشارنیا؛ قائم مقام معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه ضمن عرض خیر مقدم و آرزوی موفقیت برای کارآموزان قضایی که بعد از ادای سوگند بطور رسمی در مسند قضا مشغول فعالیت خواهند شد، خاطر نشان کرد: تامین نیروی انسانی مورد نیاز دستگاه قضایی بر عهده معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه است و بر اساس منویات رئیس قوه قضاییه و تاکیدات معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه نهضت بسیار قوی و پویایی در فرایند جذب کارکنان قوه قضاییه جریان دارد و در این اثنا نیرو‌های سرآمدی نیز جذب دستگاه قضا شدند.

افشارنیا افزود: سعی بر این بوده است که نیرو‌های متدین، متعهد و مخلص از تمامی مراکز علمی، حوزوی و دانشگاهی بکارگیری شوند؛ لذا خرسندیم از اینکه امروز نیز شاهد حضور شما عزیزانی هستیم که با موفقیت فرایند جذب و گزینش گذرانده و از میان جمع زیادی از متقاضیان برای امر قضاوت برگزیده شده اند.

وی با بیان اینکه رفتار و عملکرد قضات تا پایان خدمت در منصب قضا زیر نظر دستگاه‌های نظارتی سنجیده می‌شود، عنوان کرد: در راستای حفظ شان منصب قضاوت و جلوگیری از هرگونه لطمه به این امر خطیر ضروری است که پیوسته در مسیر زندگی در حال تذکیه نفس خود باشیم تا خدای ناکرده دچار لغزش نشویم و بتوانیم سلامت نفس خود را از آلودگی‌های محیطی حفظ کنیم.

افشارنیا با اشاره به اهمیت تقویت دانش قضایی گفت: بایستی در زمینه تحصیلی تکمیلی متوقف نشویم و سطح معلومات خود را با بهره مندی بهینه از دانش روز ارتقا دهیم.

وی افزود: در دادرسی شکلی رعایت مقررات و در دادرسی محتوایی شناسایی و بکارگیری رویه‌های صحیح جامعه قضایی در کشور ضروری است.

قائم مقام معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در پایان سخنان خود با ذکر جملاتی قصار از منظر امیرالمومنین علی (ع) به مالک اشتر درخصوص سیمای کارگزاران دولت اسلامی؛ خصوصاً اهمیت منصب خطیر قضاوت و شان قاضی، برای تمامی قضات جدیدالاستخدام آرزوی سربلندی و عزتمندی کرد.

سید محمد هاشمی مقدم؛ مدیرکل کارگزینی قضات نیز در راستای انتقال تجربیات و آداب قضا، ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی قضات جدیدالورود توصیه کرد ملجا و پناه تظلم خواهان باشید تا به برکت آن‌ها از عنایت خداوند متعال بهره‌مند شوید.

مهدی جوهری مدیرکل آموزش قوه قضاییه همچنین با ارائه گزارشی از روند اجرای این دوره و ادواری که تاکنون برگزارشده است، به تشریح سیاست‌های آموزشی قوه قضاییه، فرایند جذب و گزینش قضات و تبدیل وضعیت از رسمی آزمایشی سیاست‌های آموزشی قوه قضاییه پرداخت.

در ادامه مراسم، کارآموزان قضایی دوره مذکور در حضور قائم مقام معاون منابع انسانی و امور فرهنگی، مدیرکل کارگزینی قضات و مدیرکل آموزش قوه قضاییه ادای سوگند کردند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از نفرات برتر با اهدای لوح تقدیر شد.

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 141970 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
مشرق 4 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 10 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 10 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 34 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 34 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 35 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 37 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 37 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]