شنبه, ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ /
141964
۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶

در حوزه تامین امنیت کشور در مناطق مرزی باید روی موضوعات فرهنگی بیشتر کار کرد

معاون اول قوه قضاییه گفت: در حوزه تامین امنیت کشور خصوصا در مناطق مرزی باید روی موضوعات فرهنگی بیشتر کار کرد و کمیته‌ها و کارگروه‌هایی تخصصی برای این امر ایجاد کرد تا اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم در این راستا انجام شود و جلوی تهدیدات احتمالی گرفته شود.



به گزارش ایلنا، جلسه چهارصد وشصت و سوم شورای عالی امنیت کشور مبنی بر تشکیل شورای و امنیت پایدار شرق و غرب کشور و بیست و هشتمین جلسه ویدیوکنفرانسی کمیته قضایی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، معاون اول قوه قضاییه برگزار شد.
 
در این جلسه ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین زرندی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی‌راد رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان؛ سردار مجید ارجمندی‌فر جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع)؛ محسن کوشش‌تبار معاون اقتصادی وزیر کشور؛ سرهنگ نعمتی جانشین معاونت حقوقی امور مجلس به سخنرانی پرداختند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی در این نشست اظهار کرد: امروز با برگزاری جلسه کمیته شرق و غرب حوزه می‌خواهیم  ابتدا ساختار‌ها و شاکله موضوع را بشناسیم تا براساس آن برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم.
 
وی افزود: آنچه حائز اهمیت است، اینکه در مناطق مرزی، باید همه حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را نیز مدنظر قرار دهیم که تهدید‌ها و فرصت‌هایی را توامان در بردارد تأثیرامنیت در حوزه‌های مختلف باید همیشه مدنظر باشد.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: وقتی درباره امنیت بحث می‌کنیم و مقوله امنیت را زیبایی تعریف میکنیم باید اقدامات ما خالق و آفریننده زیبایی باشد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی گفت: امنیت، مقوله‌ای محسوس برای مردم است و رضایتمندی‌شان از این مهم، گواه آن است که این امنیت تا چه حدی تامین شده است.
 
وی با بیان اینکه امنیت در تمام متغیر‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار است، افزود: در این راستا، ناامنی حتی قادر است فرهنگ عمومی مرزنشینان را تغییر دهد.
 
معاون اول قوه قضاییه با اشاره به پدیده اتباع خارجی غیرمجاز در کشور، گفت: برنامه‌هایی تهیه شده تا جلوی تهدیدات ورود اتباع خارجی غیرمجاز به کشور گرفته شود، اما با برنامه‌ریزی درست می‌توان از این امکان و استعداد که همان نیروی انسانی است، برای توسعه و پیشرفت کشور استفاده کرد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی با بیان اینکه مناطق مرزی کشور دارای ظرفیت‌های فراوانی هستند، گفت: منطقه مقابل ما در کشور همسایه نیز همین ظرفیت‌ها را دارا هستند که باید از آن‌ها نیز استفاده کنیم. به طور مثال معادن زیادی در منطقه خواف وجود دارد که همین معادن در کشور افغانستان نیز وجود دارد که می‌توانستیم روی این معادن سرمایه گذاری کنیم.
 
وی تاکید کرد: نگاه هدفمند به ظرفیت‌های چند جانبه مناطق مرزی برای استفاده از امکانات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی آن فرصت‌های جدید و مغتنمی را پیش روی کشور قرار می‌دهد.
 
 وی تاکید کرد: در حوزه تامین امنیت کشور خصوصا در مناطق مرزی باید روی موضوعات فرهنگی بیشتر کار کرد و کمیته‌ها و کارگروه‌هایی تخصصی برای این امر ایجاد کرد تا اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم در این راستا انجام شود و جلوی تهدیدات احتمالی گرفته شود.

 

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 141964 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
مشرق 5 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 10 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 11 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 34 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 34 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 35 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 35 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 37 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 37 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 38 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 38 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]