یکشنبه, ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ /
142065
۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۸

راستینه: انتخاب عراق به عنوان اولین سفر خارجی رئیس جمهور هوشمندانه بود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توسعه روابط اقتصادی در کنار حفظ مراودات فرهنگی، ملت‌های ایران و عراق را بیش از پیش به هم نزدیک خواهد کرد و در ادامه ضریب آسیب‌های امنیتی را کمتر و کمتر خواهد کرد.



احمد راستینه، نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی سفر رئیس جمهور ایران به عراق و دستاوردهای این سفر عنوان کرد: قطعا پیوند دو ملت ایران و عراق ظرفیت قابل توجهی برای توسعه فرهنگ مشترک و ایجاد نقطه امنی برای استقرار امنیت پایدار در منطقه خواهد داشت؛ بنابراین انتخاب کشور عراق به عنوان اولین سفر خارجی آقای پزشکیان بسیار هوشمندانه بود.

وی ادامه داد:‌ از سوی دیگر میزبانی ملت عراق در اربعین حسینی و در ادامه ابلاغ پیام تشکر رهبر انقلاب به ملت عراق اقدامی زیبنده از سوی رئیس جمهور ایران بود و قطعا در توسعه روابط دو ملت موثر خواهد بود. همچنین پیشنهاد آقای پزشکیان مبنی بر مراودات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و … میان کشورهای مسلمان تاثیر بسزایی در تحکیم وحدت میان کشورهای مسلمان خواهد داشت؛ بنابراین حضور چهاردهمین رئیس جمهور ایران در عراق، اقلیم کردستان و سپس بصره، گام‌های موثری در تعمیق روابط میان ایران و عراق به همراه خواهد داشت. 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ آنچه که انتظار می‌رود این است که در حوزه تمدنی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، تلاش قابل توجهی از سوی دولت وقت برای تعمیق روابط صورت بگیرد. همچنین توسعه روابط اقتصادی در کنار حفظ مراودات فرهنگی، ملت‌های ایران و عراق را بیش از پیش به هم نزدیک خواهد کرد و در ادامه ضریب آسیب‌های امنیتی را کمتر و کمتر خواهد کرد.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه احداث راه آهن ایران – بصره گامی بلند در تسهیل روابط میان ایران و عراق است، اظهار کرد: حضور رئیس‌جمهور ایران در اماکن مقدسه، عتبات عالیات و حضور عاشقانه در حرم امام حسین (ع) و ابزار عشق و ارادت به سید الشهدا، پیام روشنی برای ملت‌های مسلمان دارد که قابل تقدیر خواهد بود.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 142065 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 18 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 56 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 57 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 57 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 58 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 58 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 59 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 60 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]