شنبه, ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ /
142039
۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰

ریابکوف: آمریکا در روابط ایران و روسیه دخالت نکند

معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه آمریکا نباید در امور فنی-نظامی روسیه و ایران دخالت کند، گفت: «همکاری بین مسکو و تهران بر امنیت کشورهای ثالث تاثیری نمی‌گذارد.»



به گزارش ایسنا، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه روز شنبه به خبرنگاران گفت: «همکاری بین روسیه و ایران در گذر زمان در بوته آزمون قرار گرفته است. این همکاری شامل عناصری در نقض الزامات بین‌الملل نیست یا تاثیر منفی بر امنیت یا توازن منطقه‌ای نمی‌گذارد.»

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دیپلمات ارشد روسیه گفت ۲ کشور در بسیاری از حوزه‌ها شامل اقتصاد، سیاست و حمل و نقل همکاری عمیقی دارند.

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت: «همکاری فنی-نظامی نیز بین ایران و روسیه وجود دارد. هیچ‌کس این را انکار نمی‌کند. اما این کار ایالات متحده نیست که مداخله و در مسائل دیگران دخالت کند. آن‌ها باید به مشکلات خود رسیدگی کنند.»

ریابکوف روز پنجشنبه نیز با اشاره به اتهام‌زنی غرب درباره ارسال موشک‌های ایرانی به این کشور گفت که «بارها شواهد معتبری ارائه شده که نشان می‌دهد چنین همکاری وجود ندارد».

او همچنین گفته بود: اگر آمریکایی‌ها همچنان می‌خواهند به صادرات برخی کالاهای ایران به روسیه بپردازند، این مشکل آن‌هاست. بارها شواهد معتبری ارائه شده است که نشان می‌دهد چنین همکاری وجود ندارد. جعل‌های بدخواهانه اساساً تنها چیزی است که ما از واشنگتن در مورد سیاست و تعامل ما با سایر کشورها می‌بینیم.

ریابکوف همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران گفت روسیه به لغو محدودیت‌ها از سوی آمریکا و انگلیس در استفاده از تسلیحات دور برد توسط اوکراین در عمق خاک روسیه به صورت جدی پاسخ می‌دهد.

او خاطرنشان کرد: « ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه همه چیز را در این مورد گفته است. چنین تصمیمی وجود دارد، همه نوع سلاحی برای اوکراین ارسال شده بنابراین ما برای همه چیز آماده‌ایم. پاسخ ما به اوکراین در صورت استفاده از چنین تسلیحاتی علیه خاک روسیه کاملا جدی خواهد بود.»

ریابکوف خاطرنشان کرد، غرب خطر این بازی را در حال انجام آن است، دستکم می‌گیرد.

این مقام مسئول در وزارت خارجه روسیه همچنین گفت در صورتی‌که آمریکا موشک‌های میان برد را در ژاپن مستقر کند، مسکو نیز واکنشی جامع خواهد داشت و اقدامات فنی-نظامی را در این باره عملی می‌کند.

او همچنین گفت: «این حرف‌ها فعلا شایعه هستند اما اگر این اتفاق بیفتد، آنها پاسخ جامع نظامی-فنی دریافت خواهند کرد. ما به آنها فرصت‌های زیادی داده‌ایم تا از این تشدید جلوگیری کنند و در حال حاضر مهلت قانونی روسیه برای استقرار سامانه‌های مربوطه به قوت خود باقی است.»

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین ادامه داد: «فقدان جایگزین برای پاسخ روسیه، از جمله پاسخ مادی، نظامی و نظامی-فنی، باید برای کسانی که به بازی‌های حاصل مجموع صفر در واشنگتن، توکیو و دیگر کشورها ادامه می‌دهند، واضح باشد.»

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 142039 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]