شنبه, ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ /
141952
۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۰۴

پیشنهاد ایران برای تشکیل ساختار امنیتی مختص بریکس

علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای‌عالی امنیت ملی امروز (چهارشنبه) ۲۱ شهریورماه در چهارمین اجلاس مقام‌های عالی امنیتی بریکس در سنت پترزبورگ روسیه پیشنهاد ایران برای تشکیل ساختار امنیتی مختص بریکس با عنوان «کمیسیون امنیت بریکس» را ارائه کرد.



دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز در نشست بریکس در سنت پترزبورگ پیشنهاد ایران برای تشکیل ساختار امنیتی مختص بریکس با عنوان «کمیسیون امنیت بریکس» را ارائه کرد.
به گزارش فارس، علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای‌عالی امنیت ملی امروز (چهارشنبه) ۲۱ شهریورماه در چهارمین اجلاس مقام‌های عالی امنیتی بریکس در سنت پترزبورگ روسیه پیشنهاد ایران برای تشکیل ساختار امنیتی مختص بریکس با عنوان «کمیسیون امنیت بریکس» را ارائه کرد.
وی در اظهاراتی با بیان اینکه جهان در حال تغییر است، افزود: بریکس با جمعیت، وسعت، اقتصاد و قدرت خود می‌تواند مبدع ساختار امنیتی جدیدی در عرصه بین‌الملل برای کمک به نظم و امنیت جهان آینده باشد.
احمدیان افزود: پیشنهاد مشخص من تأسیس ساختار امنیتی مختص بریکس با عنوان «کمیسیون امنیت بریکس» و تعریف سازوکارهای همکاری مشترک در حوزه‌های صلح و امنیت بین‌الملل برای مقابله با تهدیدات مشترک همچون تروریسم، افراط‌گرایی، مواد مخدر، سوءاستفاده از فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی، ماهواره‌ها و ناامنی دریایی، قاچاق انسان، فعالیت‌های غیرمجاز بیولوژیک، تهدیدات در فضای سایبر و سازوکارهای اقتصادی مشترک برای ایجاد فرصت‌های فی‌مابین است. دبیر شورای‌عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: اعضای بریکس می‌توانند به‌موازات همکاری‌های اقتصادی پایه‌گذار نظام امنیتی جدیدی در سطح جهان باشند تا از این طریق نقاط ضعف را برطرف کنند.
وی بیان کرد: بدیهی است این ایده اولیه نیاز به بررسی، همفکری و پردازش اعضا دارد، ولی کاملاً دست یافتنی است.
به گزارش فارس، احمدیان که دیروز (سه‌شنبه) در رأس هیأتی به سنت پترزبورگ سفر کرد، در حاشیه این نشست با سرگئی شویگو همتای روس خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

منبع : fararu.com
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 141952 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
مشرق 4 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 9 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 10 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 15 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 34 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 34 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 35 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 35 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 37 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 37 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]