شنبه, ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ /
141944
۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۷:۵۲

(ویدئو) پزشکیان: تفرقه لبه آتش است/ براساس باور و اعتقادمان اینجا هستیم نه تنها براساس دیپلماسی

رئیس‌جمهور گفت: «وقتی به تاریخ نگاه می‌کنیم اروپایی‌ها نزدیک به صد سال همدیگر را می‌کشتند، اما همین کشور‌های اروپایی حالا با هم توافق کردند و به پول واحد رسیدند و بین هم ارتباط مستمر برای منافع خود رسیده‌اند. شما می‌توانید سوار قطار شوید و از فرانسه به همه جای کشور‌های اروپایی سفر کنید. چرا مسلمان‌ها نتوانند از پاکستان و افغانستان سوار قطار شود و به نجف و کربلا و مکه و مدینه بروند؟»



رئیس جمهور گفت: اگر ما مسلمانان با هر باور و اعتقادی با هم برادری کنیم، آیا اسرائیل می‌تواند مسلمانان را قتل عام کند؟
مسعود پزشکیان ظهر امروز (جمعه) پس از ورود به بصره در دیدار با نخبگان، دانشگاهیان و عشایر عراق حضور یافت و در سخنانی با بیان اینکه حضرت علی (ع) نفرمود مومنین با مومنین برابرند، بلکه فرمودند «مسلمان با مسلمان برابر است»، گفت: اگر ما مسلمانان با هر باور و اعتقادی با هم برادری کنیم، آیا اسرائیل می‌تواند مسلمانان را قتل عام کند؟
وی افزود: تفرقه لبه آتش است، هنگامی که با یکدیگر در اختلاف هستیم، درون آتش هستیم.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: هر روز در نماز می‌خوانیم و هر روز می‌گوییم «اهدنا الصراط المستقیم»، یعنی ما را هدایت کن، هدایت یعنی وحدت و انسجام، یعنی چنگ زدن به ریسمان خدا. در قرآن صراط مستقیم آمده، صراط مستقیم یعنی وحدت، یعنی ما یکی هستیم همه ما با هم هستیم.
پزشکیان گفت: وقتی نماز می‌خوانیم می‌گوییم همه با هم هستیم؛ خُب وقتی همه با هم هستیم چرا اختلاف می‌کنیم؟
تاکید پزشکیان بر ایجاد وحدت میان مسلمانان از کشور‌های مختلف
وی گفت: وقتی به تاریخ نگاه می‌کنیم اروپایی‌ها نزدیک به صد سال همدیگر را می‌کشتند، اما همین کشور‌های اروپایی حالا با هم توافق کردند و به پول واحد رسیدند و بین هم ارتباط مستمر برای منافع خود رسیده‌اند.
او در ادامه افزود: شما می‌توانید سوار قطار شوید و از فرانسه به همه جای کشور‌های اروپایی سفر کنید. چرا ما مسلمان‌ها نتوانند از پاکستان و افغانستان سوار قطار شود و به نجف و کربلا و مکه و مدینه بروند؟
رئیس‌جمهور گفت: تجار، دانشگاهیان و علما و صنعتگران و مسلمانان ما باید بتوانند با یکدیگر ارتباط نزدیک داشته باشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع : fararu.com
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 141944 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
مشرق 7 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 13 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 13 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 19 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 37 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 37 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 38 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 39 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 39 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 39 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 40 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 40 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]