شنبه, ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ /
141892
۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۰:۳۲

رئیس‌جمهور بصره را به مقصد تهران ترک کرد

رئیس‌جمهور در پایان سفر سه روزه خود به عراق، بصره را به مقصد تهران ترک کرد.



به گزارش ایلنا، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور اسلامی ایران عصر جمعه (۲۳ شهریور ماه) در پایان سفر سه روزه خود به عراق، بصره را به مقصد تهران ترک کرد.

سفر رئیس جمهور به عراق از صبح روز چهارشنبه (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) و در رأس هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی کشورمان آغاز شد.

پزشکیان در بدو ورود به فرودگاه بغداد مورد استقبال رسمی «محمدشیاع السودانی» نخست وزیر این کشور قرار گرفت و سپس با حضور در محل یادمان سرداران شهید مقاومت نسبت به مقام شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس ادای احترام کرد.

وی در دیدارهای جداگانه با رئیس‌جمهور، نخست وزیر، رئیس شورای عالی قضائی، سران چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه عراق و معاون اول رئیس مجلس عراق گفت‌وگو کرد.

دفتر نخست وزیری عراق ۲۱ شهریور با انتشار بیانیه و عکس‌هایی از مراسم امضای سندهای همکاری اعلام کرد که این سندها در حوزه‌های آموزش نیروهای متخصص، ورزش و جوانان، تبادل فرهنگی و هنری و آثار تاریخی، آموزش و پرورش، رسانه، ارتباطات، اعزام کاروان‌های گردشگری دینی، کشاورزی و منابع طبیعی، پست، حمایت اجتماعی آموزش نیروهای فنی – مهندسی، ارتقا سطح نیروهای کار ماهر و بالاخره همکاری بین اتاق‌های بازرگانی دو کشور است.

بر اساس اعلام دفتر نخست وزیری عراق، وزیران و مقامات مسئول دو کشور، سندهای همکاری را در حضور پزشکیان رئیس جمهور اسلامی ایران و محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق، امضا و بین همدیگر مبادله کردند.

رئیس‌جمهور همچنین در روز دوم سفر خود، به اربیل و سلیمانیه رفت و با مقامات اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

پزشکیان در سومین و آخرین روز سفر خود به عراق با استقبال استاندار، وارد بصره شد و با جمعی از نخبگان فرهنگی، مذهبی، دانشگاهی و جمعی از عشایر بصره دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران را در این سفر رسمی سه روزه، وزیران امور خارجه، اقتصاد، مسکن و شهرسازی و رؤسای نهاد و رئیس دفتر رئیس جمهور همراهی می‌کردند.

منبع : www.ilna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 141892 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اسپوتنیک 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اسپوتنیک 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]