یکشنبه, ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ /
141692
۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۵:۱۲

هاشمی رفسنجانی: به امام جمعه تهران گفتم بابت ۱۱ سپتامبر، تروریسم را محکوم کند

قرار شده بخشى از محل حزب جمهورى اسلامى [در خیابان سرچشمه تهران] را براى ساخت قتلگاه شهداى هفت تیر اجازه بدهند. گفت، درباره امام‌ زمان، موسوعه‌اى [= دانشنامه] تهیه‌ کرده، امیدوار است که چیزى شبیه الغدیر بشود. گفت، یکى از بستگان دورشان در هواپیماى ربوده‌شده آمریکایى [در حادثه یازده سپتامبر] بوده و مُرده است.



اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
به گزارش انتخاب، ۲۲ شهریور ۱۳۸۰: وقت زیادى صرف شنیدن و خواندن اخبار مربوط به حوادث [یازده سپتامبر]آمریکا کردم، اما به خاطر سانسور خبرى آمریکا و غربى‌ها، اخبار جدید به صورت قطره‌چکانى و هدایت‌شده پخش مى‌شود و سئوالات زیادى، بى‌جواب است. مى‌گویند، چند نفر از تروریست‌ها را شناسایى‌کرده‌اند و دو اسم «محمد عطا» از مردم مصر و «مروان» از امارات مشخص شده است. در تحلیل‌ها مى‌گویند، به احتمال قوى ده‌ها نفر در این عملیات همکارى کرده‌اند. رازدارى و نیز مهارت آنها، توجه مراکز ناظر جهانى را به خود جلب کرده است.
از [اُسامه]بن‌لادن، [رهبر القاعده]و طالبان، در درجه اول و از عراق و فلسطینى‌ها و لیبى و ایران، در درجات بعد به عنوان حامیان تروریسم، اسم برده مى‌شود. رسانه‌هاى آمریکا، فشار زیادى علیه مسلمانان و اعراب دارند و این باعث رنجش مسلمانان و اعراب شده است. صدام حسین، [رییس‌جمهور عراق]، دولت آمریکا را به جاى عاملان انفجارها، سرزنش کرده وگفته است، خارى که آمریکا کاشته، امروز درو مى‌کند. اسراییل، با استفاده از فضاى منفى علیه اعراب و فلسطینى‌ها، خشونت را زیاد کرده و با اشغال جنین و حملات مکرر، ۱۲ نفر را شهید و بیش از ۱۰۰ نفر را زخمى‌کرد.
اعضاى ناتو با آمریکا ابراز همدردى‌کرده‌اند و گفته‌اند، براساس بند‌های پیمان ناتو، حمله کشور خارجى به هر یک از اعضاى ناتو، حمله به همه اعضا است. جرج‌بوش، [رییس‌جمهور آمریکا]، از حملات به عنوان جنگ تعبیرکرده و وعده انتقام داده است. از تعداد تلفات، کمتر صحبت مى‌شود و مى‌گویند، ممکن‌است در لحظه حمله، حدود ۵۰ هزار نفر در برج‌هاى دو قلوى مرکز جهانى حضور داشته‌اند و در پنتاگون هم حدود ۸۵۰ نفر بوده و کمترکسى نجات یافته است.
تجسس براى کشف اجساد، هفته‌ها طول مى‌کشد. در نیویورک، به تدریج کار از سرگرفته مى‌شود، ولى وحشت حاکم است. تهدید و جنگ‌روانى، علیه خیلى از دولت‌هاى عربى، وسیع است. مرتباً خبر از بمب‌گذارى در ساختمان‌هاى نیویورک داده مى‌شود. مسئولان امنیت، مجبورند دستور تخلیه بدهند و پس از مدتى ساکنان برمى‌گردند. تاکنون در انگلستان، آلمان، مالزى و آرژانتین پیش آمده و در آمریکا وضع بدتر است و مرتب خبر کشف اتومبیل حامل بمب، پخش مى‌شود.
اکثر کشورهاى جهان، ابراز همدردى‌کرده‌اند. بعضى‌ها از آمریکا خواسته‌اند، در انتقام عجله نکند. در ساعات اول گفتند، هشت هواپیما ربوده شده، ولى اکنون چیزى درباره سرنوشت چهار هواپیماى ربوده شده، نمى‌گویند. دو هواپیما به برج‌ها اصابت کرده‌اند و یک هواپیما به پنتاگون زده است و یکى هم در پنسیلوانیا ساقط شده و نمى‌گویند، چگونه ساقط شد. گفته شد، مجموعاً ۲۶۶ نفر، سرنشین هواپیما‌ها بوده‌اندکه‌کشته‌شده‌اند و مى‌گویند، گروه‌هاى هواپیماربا، هر یک بین سه تا شش نفر بوده‌اند. هنوز چیزى در مورد جعبه‌هاى سیاه هواپیما‌ها نگفته‌اند.
نزدیکان احمدشاه مسعود، [وزیر دفاع دولت مجاهدین]، خبر از وخیم‌شدن حال او مى‌دهند. آقاى [محمد]امامى‌کاشانى، [امام‌جمعه موقت تهران]، شب به خانه آمد و براى مطالب خطبه‌هاى فرداى نمازجمعه در مورد آمریکا، مشورت کرد. نظر دادم که تروریسم را محکوم کنند، ولى به آمریکا بگویند، این نتیجه ظلم‌هاى خودش است و از آن‌ها بخواهند اعراب و مسلمانان را بیش از این خشمگین نکنند.
قرار شده، بخشى از محل حزب جمهورى اسلامى [در خیابان سرچشمه تهران]را براى ساخت قتلگاه شهداى هفت تیر اجازه بدهند. گفت، درباره امام‌زمان، موسوعه‌اى [= دانشنامه]تهیه‌کرده، امیدوار است که چیزى شبیه الغدیر بشود. گفت، یکى از بستگان دورشان، در هواپیماى ربوده‌شده آمریکایى [در حادثه یازده سپتامبر]بوده و مُرده است.

منبع : fararu.com
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 141692 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
شرق 2 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 20 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 37 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 37 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 38 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 38 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 39 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 40 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 40 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 50 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 55 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 58 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]