جمعه, ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ /
141700
۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱

برای همراهی با دولت، سر رئیس‌جمهور منت نگذارید

نماینده ادوار مجلس گفت: حل تعارض منافع بین دولت و بخش‌های مردمی اقتصاد مسئله بسیار کلیدی است که اگر به درستی، با درایت و همکاری و مشارکت جمعی مقامات دولت و حکومتی اصلاح نشود، امیدها برای گشایش اقتصادی و نفوذ بارقه‌های امید به تاریکخانه‌ها و بن‌بست‌های اقتصادی را از بین می‌ببرد.



سیداحسن علوی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: برای عبور از گردنه سخت مشکلات اقتصادی، تحریم‌ها، بیکاری و تورم نیازمند مشارکت همه ذی‌نفعان و بخش‌های مختلف اقتصادی هستیم. قطعا نگاه مثبت دولتمردان به مشارکت مردم، کارفرمایان و فعالان اقتصادی تعاونی و خصوصی ظرفیت بسیار خوبی برای نتیجه‌بخش بودن رویه دولت چهاردهم برای استفاده از ظرفیت‌ها، توانایی و استعدادهای بخش مردمی اقتصاد است.

وی ادامه داد: از اینکه دکتر پزشکیان شعارها و ادعاهایی که دیگران در حد حرف بیان می‌کردند را در عمل «وفاق ملی» اجرایی کرد، بسیار خوشحالم.

نماینده مردم سنندج در مجلس دهم افزود: یکی از محاسن رئیس‌جمهور این است که گوشش به حاشیه‌سازها و افراد و جریان‌هایی که در پی هدر دادن انرژی و وقت دولت هستند، بدهکار نیست و به آرامی و با تدبیر و مشورت با صاحبنظران و خردمندان امور را اداره می‌کند. ایشان برای پیاده کردن «وفاق ملی» در حال شکل دادن به «گفتمان ملی» در همه سطوح است. خوشبختانه هم مجموعه نظام و نهادهای امنیتی و نظامی در پی حمایت‌ها و فرمایشات مقام معظم رهبری همکاری‌شان با رئیس‌جمهور را در چارچوب این تئوری آغاز کرده‌اند و همه عقلا و دلسوازان جریان های سیاسی در کنار دکتر پزشکیان شعار و گفتمان «وفاق ملی» را در عمل شکل داده‌اند که امیدوارم در ادامه کار دولت چهاردهم ابعاد بیشتری از آن به نمایش درآید.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم انشقاق و شکاف طبقاتی جامعه نیز با همین شعار و گفتمان و البته با حضور و مشارکت جدی و واقعی مردم و بخش‌های تعاونی و خصوصی در اقتصاد و سایر بخش‌های کشور التیام یابد. گفتمان دکتر پزشکیان مورد تایید قاطبه مردم ایران است و هیچ شخص و جریانی حق ندارد برای حضور در کابینه و همراهی با دولت پزشکیان سر رئیس‌جمهور منت بگذارد. استمرار گفتمان رئیس‌جمهور قطعا موجب دلبستگی و همبستگی بیشتر جریان‌های سیاسی و بسترسازی برای جراحی اقتصادی می‌شود. اقتصاد بیمار ایران قطعا و حتما نیازمند جراحی است و جراحی بدون خونریزی امکان‌پذیر نیست، مهم تسلط و توان مدیران اجرایی برای مهار حاشیه‌ها و مخالفت‌ها با اصلاح رویه‌های فسادزا و رانت‌زا در بدنه دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی است.

رئیس‌جمهور «تعارض منافع» بین دولت و بخش مردمی اقتصاد را حل کند

علوی در پیشنهادی خواستار حل «تعارض منافع» بین دولت و بخش مردمی اقتصاد توسط رئیس‌جمهور شد و گفت: یکی از مسیرهای عبور از گردنه سخت اقتصادی حل «تعارض منافع» بین دولت و بخش مردمی اقتصاد است.  شرکت‌های دولتی و بدنه فربه این شرکت‌ها آنچنان بر اقتصاد و زیربخش‌های آن چنبره زده‌اند که دهه‌هاست اجازه نداده‌اند مردم، کارآفرینان، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی غیردولتی کار را دست بگیرند و موجب اعتلای اقتصادی کشور شوند در حالی که کره جنوبی و ترکیه و بسیاری از کشورها با اعتماد به مردم و بخش خصوصی خود زمینه و بستر مشارکت تولیدکنندگان و کارآفرینان را به وجود آوردند و موجب حرکت سریع اقتصاد معیوب خود شدند.

نماینده مردم سنندج در مجلس دهم یادآور شد: معنای این سخن رهبری که «موفقیت دولت، موفقیت نظام است» این است که مسیر پر تنش و چالش اقتصادی باید به نحوی هموار شود که بخش مردمی اقتصاد بتواند بدون دغدغه، ترس و ناامنی وارد شود، سرمایه‌گذاری کند و سودش را ببرد بدون اینکه شخص یا دستگاه یا سازمانی بخواهد از موقعیت تصدی‌گری خود سوءاستفاده کند.

تاکید پزشکیان بر اتکاء به بدنه کارشناسی به مفهوم گشایش در بن‌بست‌های اقتصادی است

وی اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان اقتصادی را از جمله رویکردهای رئیس‌جمهور برشمرد و گفت: وقتی دکتر پزشکیان به صراحت می‌گوید بنده بر همه چیز مسلط نیستم و نیاز به همراهی کارشناسان در حوزه های مختلف دارم یعنی بارقه‌های امید به گشایش بن‌بست‌های اقتصادی و قانونی در حال جان گرفتن و تابیدن است. رئیس‌جمهور تعامل بادرایت و صمیمانه‌ای را با قوای مقننه و قضاییه و دستگاه‌های امنیتی و نظامی برای برداشتن موانع مشارکت مردم و فعالان اقتصادی خصوصی و تعاونی برداشته است و امید می‌رود در آینده نزدیک تصمیمات خوبی برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی اقتصاد به مرحله اجرا درآید.

عضو کمیسیون عمران مجلس دهم گفت: حالا که کشور در شرایطی قرار گرفته که همه بازیگران عالمانه و آگاهانه تصمیم گرفته‌اند تن به تعامل و مشارکت جمعی بدهند، باید کمک کرد تا رئیس‌جمهور و دولت چهاردهم حرکت سریع تری را بپیماید. حرکت دولت در مسیر تبدیل مدیران خوب به عالی، دست‌چین کردن مدیران توانمند، استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان، جذب سرمایه‌های ریالی و ارزی داخلی، سرمایه ایرانیان خارج از کشور و سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های خارجی همگی نوید باز شدن بن‌بست‌ها یا اصلاح علت‌العلل وضعیت نامطلوب اقتصادی فعلی را می‌دهد.

نماینده مردم سنندج در مجلس دهم تعامل سازنده و مدیریت واحد در تیم اقتصادی دولت برای راهبری چنین فضایی را مورد تاکید قرار داد.

علوی بار دیگر تاکید کرد: حل تعارض منافع بین دولت و بخش‌های مردمی اقتصاد مسئله بسیار کلیدی است که اگر به درستی، با درایت و همکاری و مشارکت جمعی مقامات دولتی و حکومتی اصلاح نشود، امیدها برای گشایش اقتصادی و نفوذ بارقه‌های امید به تاریکخانه‌ها و بن‌بست‌های اقتصادی را از بین می‌ببرد.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 141700 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 4 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 6 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 7 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 7 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 8 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 10 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 38 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 43 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 49 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]