شنبه, ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ /
141890
۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۲

سفر رئیس‌جمهور به اقلیم کردستان عراق چه پیامی دارد؟

عبدالکریم حسین‌زاده نماینده مجلس، پیام سفر رئیس‌جمهور به اقلیم کردستان عراق را تغییر نگاه نسبت به «مرز» با اولویت همکاری‌های دوجانبه تعبیر کرد.



به گزارش ایسنا، عبدالکریم حسین‌زاده نماینده نقده و اشنویه که به سمت معاون رئیس‌جمهور در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور منصوب شده، به سفر رئیس‌جمهور به اقلیم کردستان عراق واکنش نشان داد.

با توجه به اینکه هنوز استعفای حسین‌زاده از نمایندگی مجلس مطرح نشده است،‌ او همچنان به عنوان نماینده مجلس دوازدهم تلقی می‌شود.

حسین‌زاده در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«دکتر پزشکیان اولین رئیس جمهور ایران است که به اقلیم کردستان عراق سفر می‌کند. پیام این سفر می‌تواند تغییر نگاه نسبت به «مرز» با اولویت همکاری‌های دوجانبه باشد.

گسترش این نگاه به تمام پیرامون ایران عزیز⁩، جهشی بزرگ در محرومیت‌زدایی از مناطق مرزی کشور خواهد بود.»

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان عصر امروز جمعه، پس از سفر رسمی سه روزه و دیدار با رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس شورای‌عالی قضایی عراق و حضور در مراسم امضای ۱۴ سند همکاری میان دو کشور، از بصره به عنوان آخرین مقصد سفر خود در عراق، عازم ایران شد.

در این سفر همچنین برای نخستین بار یک رئیس جمهوری اسلامی ایران با حضور در اقلیم کردستان عراق، با سران و مقامات این منطقه در دو شهر اربیل و سلیمانیه دیدار و گفتگو کرد.

پزشکیان همچنین در روز اول سفر خود در بغداد، در نشست تجار و فعالان اقتصادی و نیز ایرانیان مقیم شرکت و با آنان گفتگو کرد.

دیدار با اعضای چهارچوب هماهنگی تشکل‌های شیعه و دیدار با جمعی از مقامات ارشد و شخصیت‌های مطرح عراقی نیز از جمله برنامه‌های روز اول سفر رئیس جمهور به عراق بود.

پزشکیان در جریان این سفر همچنین در کاظمین، نجف و کربلا حضور یافت و بارگاه امام موسی بن جعفر، امام جواد، امیرالمومنین علی ابن ابی‌طالب، امام حسین و حضرت ابوالفضل العباس (علیهم السلام) را زیارت کرد.

حضور در بصره و دیدار با نخبگان فرهنگی، مذهبی، دانشگاهی و جمعی از عشایر نیز آخرین برنامه اولین سفر خارجی رئیس دولت چهاردهم بود.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 141890 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اسپوتنیک 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اسپوتنیک 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]